کارگردان تئاتر اصفهانی گفت: نمایش"افرا" نوشته بهرام بیضایی نمایشنامه نویس پیشکسوت در سالن فرشچیان اصفهان اجرا می‌شود.
کد خبر: ۶۴۱۰۰۲
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۷ 08 August 2018

به گزارش تابناک : احسان جانمی با اشاره به اجرای نمایش"افرا"  اظهار داشت: این نمایش صد و یکمین کارگروه تئاتر کاوش است که به روی صحنه می‌رود و نویسنده این کار بهرام بیضایی نمایشنامه نویس پیشکسوت ایرانی است.

وی افزود: داستان در مورد معلمی است که شازده خانم چلمن میرزا دارد، شازده خانم از او توقعاتی دارد که معلم تن در نمی‌دهد؛ داستان این نمایش به گونه‌ای است که با دیدن آن احساس می‌کنید در همین زمان و مکان همین چیزها می‌تواند رخ دهد.

کارگردان تئاتر اصفهانی گفت: در این نمایش رابطه‌های افراد و احترام گذاشتن را در نظر می‌گیرد و پر از سرگرمی و تضاد است، نمایش با ضمیر ناخودآگاه مخاطب ارتباط برقرار می‌کند تا حرف خودش را بزند.

وی بیان  کرد: اجرای این نمایش  شکل و شیوه جدید دارد و از سخت‌ترین نمایش نامه‌های ایرانی است، این نمایش پر بازیگر است و نزدیک به 25 نفر بازیگر در آن به ایفای نقش می‌پردازند.

جانمی با اشاره به وضعیت اقتصاد و استقال مردم از تئاتر خاطرنشان کرد: مردم نیاز به حال خوب دارند و دیدن تئاتر خوب می‌تواند حال آن‌ها را خوب کند، شرایط اقتصادی اکنون در استقبال مردم از تئاتر بی‌تاثیر نبوده، اما هنرمندان تلاش خود را با امید انجام می‌دهند و سالن‌های نمایش از مخاطب پر بوده است.

وی تصریح کرد: اینکه بگوییم تئاتر ارتباطی به اقتصاد کشور ندارد دروغ گفته‌ام ولی اینکه همه چیز را به اقتصاد موکول کنم به معنای این است که از زیر بار مسئولیت شانه خالی می‌کنم، مردم همیشه نیاز به سرگرمی و حال خوب دارند، تئاتر و کالای فرهنگی نیاز روحشان است که این نیاز بعضی وقت‌ها از سوی مسئولان درک می‌شود.

نمایش "افرا" از 17 مردا تا 3 شهریور ماه ساعت 19:45 در مجتمع فرهنگی هنری استاد فرشچیان به روی صحنه می‌رود.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار