رئیس کل دادگستری یزد از راه اندازی اردوگاه کار درمانی ویژه زندانیان مواد مخدر در یزدخبر داد.
کد خبر: ۶۴۱۰۷
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۷ 21 July 2015
محمدرضا حبیبی ضمن اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری و رئیس دستگاه قضا در زمینه رفع مشکلات زندان‌ها  افزود : بعد از فرمایشات مقام معظم رهبری و رئیس دستگاه قضا کمیته‌ای برای بررسی وضعیت و رفع مشکلات زندانیان در دادگستری یزد تشکیل شد.

به گزارش تابناک یزد، وی با بیان اینکه با توجه به جمعیت اندک زندانیان در استان یزد مشکل خاصی وجود ندارد و آمار زندانیان در این استان نگران کننده نیست، افزود: بیش از 60 درصد زندانیان این استان غیربومی هستند و جرم آنان مربوط به مواد مخدر است.

حبیبی خاطر نشان کرد: در استان یزد کمیته‌ای برای رسیدگی به وضعیت زندانیان تشکیل شده و پرونده زندانیان به صورت مجزا بررسی می‌شود تا در صورت امکان برای آنان تقاضای عفو و بخشودگی انجام شود.

وی در ادامه این مطلب افزود: در این کمیته محکومینی که به دلایل عجز از پرداخت جزای نقدی و قرار وثیقه به ویژه  در پرونده های مواد مخدر در زندان به سر می‌برند مورد توجه بوده تا در راستای تحقق هدف کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها اقدامات مناسبی صورت گیرد.

حبیبی اظهار کرد: استفاده از مجازات‌های جایگزین حبس یکی از موارد مهم و مورد توجه در دادگستری استان یزد بوده تا بتوان در زمینه رفع مشکلات زندان‌ها اقدامات موثری را انجام داد.

رئیس کل دادگستری استان یزد گفت: زندانیان مواد مخدر باید در اردوگاه‌های کار درمانی نگهداری شود و بر همین اساس باید در همه استان‌ها راه‌اندازی چنین مراکزی مورد توجه قرار گیرد، البته استان یزد نیز فاقد چنین مرکزی است که تحقق این مهم در حال پیگیری است.


باشگاه خبرنگاران
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار