«جوزف ووتل» فرمانده نیروهای آمریکایی مستقر در خاورمیانه گفت رزمایش دریایی هفته گذشته ایران در خلیج فارس، پیامی به آمریکا در آستانه اجرایی شدن تحریم‌ها بود.
کد خبر: ۶۴۱۱۸۵
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۶ 09 August 2018

به گزارش تابناک : ژنرال «جوزف ووتل» فرمانده نیروهای آمریکایی مستقر در خاورمیانه در یک نشست خبری در پنتاگون گفت رزمایش دریایی هفته گذشته سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در خلیج فارس، پیامی به آمریکا در آستانه اجرایی شدن تحریم‌ها بود.

وی در ادامه با بیان اینکه "آنها (ایران) می‌خواستند به ما بگویند که در صورت اجرای تحریم‌ها توانمندی‌هایی دارند"، اضافه کرد: هدف ما از انتشار این پست در توییتر که "ارتش آمریکا از افزایش فعالیت ایران در خلیج فارس و تنگه هرمز آگاه است و اوضاع را زیرنظر دارد" نیز ارسال یک پیام متقابل به ایران بود.

ووتل در این نشست خبری با این ادعا که ارتش آمریکا به رغم تهدیدات ایران می‌تواند تنگه هرمز را برای کشتیرانی و حمل و نقل بین‌المللی باز نگه دارد، ادامه داد: ایران، امکان کار گذاشتن مین دارد، قایق انفجاری دارد، امکان پرتاب موشک از ساحل دارد، رادار و بسیاری توانمندی‌های دیگر هم دارد. بنابراین، آنها قطعا توانمندی [بستن تنگه هرمز] را دارند اما من می‌گویم که ما هم توانمندی‌هایی داریم!

وی اضافه کرد: ما به طور معمول، مانورهای مین‌یابی در منطقه خلیج (فارس) انجام می‌دهیم و به همراه متحدانمان آمادگی لازم را برای مواجهه با این موقعیت‌ها داریم.

این ژنرال چهارستاره آمریکایی همچنین با انتقاد از فرمانده سپاه قدس ایران مدعی شد: قاسم سلیمانی پشت بخش اعظمی از فعالیت‌های بی‌ثبات‌کننده‌ای است که ایران در منطقه انجام می‌دهد.

وی در حالیکه ایران مداخله در جنگ یمن را تکذیب کرده و حضورش در سوریه و عراق نیز بنا بر دعوت رسمی دولت‌های قانونی این دو کشور بوده است، در ادامه ادعایش گفت: در هر نقطه از منطقه که ایران در آنجا فعالیت دارد، چه سوریه، چه عراق و چه یمن، قاسم سلیمانی و سپاه قدسی که او فرماندهی آن را برعهده دارد نیز در آنجا حضور دارند.

فرمانده نیروهای آمریکایی مستقر در خاورمیانه در بخش دیگری از نشست خبری خود در پنتاگون گفت: تنگه باب‌المندب هم‌اکنون باز است. این تنگه یکی از آبراه‌های مهم بین‌المللی است و یکی از ماموریت‌های کلیدی ما در منطقه تضمین جریان آزاد تجارت و کشتیرانی از این آبراه است.

ووتل در پایان ادعا کرد: آمریکا از سال گذشته در هیچ یک از این دو آبراه (تنگه هرمز و باب‌المندب) با ایران تقابل غیرحرفه‌ای و خطرناک نداشته است اما با این حال، نیروهایی که در آب‌های منطقه حضور دارند، آموزش‌های لازم را برای پاسخ دادن به هر اقدام تحریک‌آمیزی که ممکن است اتفاق بیفتد، دیده‌اند.

 

 

منبع : باشگاه خبرنگاران جوان 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار