مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان گفت: اصولا پایه خبرهایی که در خصوص ناپدید شدن کاشی‌های مسجد امام مطرح شده، کذب هستند چراکه اکثر کاشی‌های کارشده در میدان امام بازسازی‌شده و بعضاً جدید است.
کد خبر: ۶۴۲۰۲۰
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۸ 11 August 2018

به گزارش تابناک اصفهان؛ فریدون اللهیاری امروز در اصفهان در خصوص انتشار اخباری مبنی بر ناپدیدشدن کاشی‌های مسجد امام اظهار کرد: اصولاً پایه این خبرها کذب هستند و باید به منبع انتشار خبر توجه کرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان افزود: دلیل نادرست بودن اخباری از این دست، این است که اکثر کاشی‌های کارشده در میدان امام بازسازی‌ شده و بعضاً جدید هستند.

در همین خصوص منصور عسگری نیز اظهار داشت: تصاویر منتشرشده از بناهای مربوط به میدان امام مبنی بر ناپدید شدن یا سرقت کاشی‌ها مربوط به 8 سال پیش است که هرچند وقت یک‌بار توسط رسانه‌های مختلف به‌ عنوان خبر جدید منتشر می‌شود.

کارشناس ارشد دفتر فنی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان ادامه داد: این در حالی است که در طی همان سال خبر سرقت کاشی‌ها توسط رسانه‌های معتبر منتشر شد و همچنین یگان‌ها حفاظتی و سازمان‌های مربوطه هم در جریان این موضوع هستند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار