در نخستین جلسه کار گروه تخصصی ورزشی کرمانشاه بر لزوم هم افزایی سازمان های مرتبط با ورزش در ترویج فرهنگ ورزش های همگانی تاکید شد.
کد خبر: ۶۴۲۳۱۲
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۳ 12 August 2018

به گزارش تابناک به نقل ازروابط عمومی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمانشاه نخستین جلسه کار گروه تخصصی ورزش کرمانشاه با حضور سید پیمان موسوی رئیس کمیسیون ورزش شورای اسلامی شهر کرمانشاه، ابراهیم مرادی رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر کرمانشاه، سید احسان احسانی عضو شورای اسلامی شهر کرمانشاه، مهدی عبدالمالکی رئیس سازمان فرهنگی‌اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمانشاه و معاونین و مدیران تربیت بدنی نیروی انتظامی، سپاه نبی اکرم (ص)، دانشگاه علوم پزشکی دانشگاه رازی، جهاد کشاورزی اداره ورزش و جوانان استان و سازمان بهزیستی استان کرمانشاه در مرکز پژوهش های شورای اسلامی شهر برگزار شد.

بر اساس این گزارش سید پیمان موسوی عضو شورای اسلامی شهر کرمانشاه اظهار داشت: تشکیل این کارگروه با هدف هماهنگی هر چه بیشتر دستگاه های دولتی و جلوگیری از جزیره ای کار کردن در امر ورزش های همگانی است.

رئیس کمیسیون ورزش شورای اسلامی شهر کرمانشاه گفت: برای بستر سازی بهتر در حوزه ورزش های همگانی در سازمان فرهنگی شهرداری دبیر خانه دائمی ورزش های همگانی تشکیل شده و برای سوق دادن مردم به سمت و سوی ورزش های همگانی و پیش گیری از آسیب های اجتماعی در این دبیر خانه جشنواره های ورزشی کوه پیمایی، اسکیت، دوچرخه سواری و همایش های پیاده روی خانوادگی طرح ریزی شده و قرار است که اجرا شود.

موسوی گفت: به زودی قرار است در سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمانشاه کارگاه های آموزشی ورزش های آپارتمانی، آموزش ورزش های کارمندی برای کارکنان دستگاههای اجرایی، آموزش تغذیه در ورزش برگزار شود.

این نماینده مردم در شورای اسلامی شهر با اشاره به لزوم عمومی کردن ورزش عنوان کرد: با هم افزایی سازمان های مرتبط در امر ورزش در محل های کم برخوردار و حاشیه شهر بایستی با ساخت زمین های ورزشی مشوق امر ورزش های همگانی باشیم.
سید احسان احسانی دیگر نماینده شورای اسلامی شهر کرمانشاه نیز در این جلسه از فعالیت این کارگروه به عنوان اقدامی مثبت و اثرگذار یاد و تصریح کرد: حضور موثر و دغدغه مند دستگاه های اجرایی می تواند نوید بخش رشد ورزش در شهر کرمانشاه باشد.
وی با تاکید بر نظم در برگزاری جلسات کارگروه، گفت: به هر میزان به توسعه ورزش کمک کنیم، با آسیب های کمتری در شهر مواجه خواهیم بود.

ابراهمیم مرادی رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شورای شهر کرمانشاه نیز در این جلسه عنوان کرد: نگاه فرهنگی در اشاعه ورزش های همگانی اولین و مهمترین گام است.

مردای افزود: بهترین راه برای فراگیر شدن فرهنگ ورزش های همگانی این است که از خودمان شروع کنیم و در همایش ها و فستیوال های ورزشی مدیران ادارات و مسولین شرکت کنند که مشوقی برای شرکت مردم در برنامه ها باشند.

مردای با اشاره به انسجام بخشی و کار گروهی در این حوزه گفت: با تعامل و همکاری سازمان های مرتبط با حوزه ورزش و کار مضاعف می توان فرهنگ و ورزش های همگانی را نهادینه کرد.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر گفت: باید روحیه نقدپذیری و جوانگرایی و حمایت از جوانان در همه حوزه ها و به خصوص در امر ورزش در دستور کار خود قرار بدهیم تا میدان را برای جوانان باز کینم.

در پایان مهدی عبدالمالکی رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمانشاه گفت: ارتباط معنا داری در حوزه ورزش با مباحث فرهنگی و کاهش آسیب های اجتماعی وجود دارد و به هر میزان در حوزه ترویج ورزش سرمایه گذاری کنیم در بخش های دیگر نتیجه آن را خواهیم دید.

این مقام مسول گفت: با هم افزایی برای اثر بخشی بهتر می توان با خروجی این کارگروه به ترویج، احیاء و نهادینه کردن فرهنگ ورزش های همگانی کرد.

عبدالمالکی گفت در این کارگروه و اتاق‌ فکر با طرح و برنامه ریزی و نوشتن سند راهبردی باید به دنبال خروجی باشیم و از موازی کاری بپرهیزیم.
رییس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمانشاه با بیان اینکه این کارگروه در ابتدا باید به بهترین دستور کار برای اولویت کار در حوزه ورزش بپردازد، تصریح کرد: هدف این کارگروه تنها ایفا نقش اتاق فکر نیست و به طور حتم باید نسبت به حوزه های اجرایی نیز نگاهی جدی داشته باشد.
در این نشست مدیران و نمایندگان تربیت بدنی دستگاههای اجرایی نیز به بیان نقطه نظرات خود در راستای پیشبرد بهتر برنامه های حوزه ورزش شهر پرداختند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار