مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اصفهان از معاینه و درمان رایگان ۵ هزار نفر در سراوان توسط پزشکان متخصص، عمومی و دندانپزشک خبر داد.
کد خبر: ۶۴۲۷۵۰
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۰ 13 August 2018

به گزارش تابناک : محسن مومنی با اشاره به حضور کاروان سلامت جمعیت هلال احمر استان اصفهان در شهرستان سراوان، اظهار داشت: تا کنون بیش از 4 هزار و 700 نفر از ساکنان شهرستان سراوان توسط پزشکان متخصص، عمومی و دندانپزشک داوطلب هلال احمر به طور رایگان معاینه و درمان شدند.

وی افزود: کاروان سلامت با حضور 41 نفر متشکل از پزشک و پیراپزشک داوطلب با تخصص‌های داخلی، عفونی، جراح عمومی، روانپزشک، روانشناس، مشاور، دندانپزشک، دامپزشک، پزشک عمومی، کارشناس شنوایی‌سنجی، کارشناس غربالگری و آموزش دیابت در قالب تیم‌های درمانی، فرهنگی، حمایت روانی، خبرنگار، مستندساز و کارآفرین از روز شنبه 14 مردادماه کار خدمت‌رسانی در منطقه را آغاز کرده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اصفهان با بیان اینکه معاینه بیماران به صورت رایگان انجام می‌گیرد، گفت: بیش از 5 هزار نفر از ساکنان شهرستان سراوان توسط پزشکان متخصص، عمومی و دندانپزشک داوطلب هلال احمر به طور رایگان معاینه و درمان شدند.

وی ادامه داد: از زمان استقرار کاروان سلامت و نیکوکاری اعزامی هلال احمر استان اصفهان تعداد یک هزار و 724 نفر توسط پزشکان عمومی، 743 نفر توسط پزشکان متخصص، 364 نفر توسط دندانپزشکان ویزیت رایگان شده  و 2هزار و 345 نفر از خدمات پیراپزشکی کاروان بهره‌مند شدند.

ارائه خدمات غربالگری و آموزش خدمات شنوایی‌سنجی 

مومنی خاطرنشان کرد: علاوه بر ارائه خدمات درمانی و پزشکی توسط این کاروان، برای 675 نفر خدمات غربالگری و آموزش دیابت، 189 نفر معاینه فیزیکی- حرکتی توسط کارشناسان توانبخشی و برای 156 نفر خدمات شنوایی‌سنجی ارائه شده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اصفهان با اشاره به دیگر اقدامات کاروان سلامت اظهار داشت: ارائه خدمات مشاوره‌ای به 665 نفر، برگزاری کارگاه کارآفرینی و توانمندسازی برای 633 نفر، ارائه خدمات فرهنگی و اجتماعی به یک هزار و 364 نفر و مشاوره مذهبی به 318 نفر از ساکنین منطقه و توزیع 917 بسته فرهنگی، 359 جفت کفش، 450 ثوب پوشاک و 487 بسته لوازم بهداشتی از دیگر اقدامات کاروان سلامت جمعیت هلال احمر استان اصفهان است.

وی بیان کرد: در طول خدمت‌رسانی این کاروان، 406 نفر از ساکنان منطقه در کارگاه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی شرکت کرده، 181 نفر آموزش پیشگیری از بیماری‌های شایع را فرا گرفته و به 177 راس دام‌های ساکنین منطقه خدمات دامپزشکی ارائه شد.

حضور فعال تیم سحر هلال احمر اصفهان با هدف ارتقای توانمندی  و ایجاد امید در میان مردم 

مومنی با بیان اینکه جوانان عضو هلال احمر استان همسو و همراه با داوطلبان نیکوکار در عرصه خدمت‌رسانی به مردم سراوان، حضور یافتند، گفت: در طول برپایی کاروان سلامت و نیکوکاری، اعضای پرتلاش تیم فرهنگی اجتماعی سحر هلال احمر استان اصفهان نیز با هدف ارتقاء توانمندی و افزایش خلاقیت و ایجاد روحیه امید، شوق و نشاط فردی و اجتماعی، برنامه‌های متنوع و شادی را  برای کودکان، نوجوانان  و جوانان شهرستان سراوان برگزار کردند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اصفهان تصریح کرد: ازجمله برنامه‌های برگزار شده در این کاروان می‌توان به آموزش امداد و کمک‌های اولیه و آشنایی با ترومای ورزشی، انواع مسابقات از جمله پرتاب حلقه، دارت، دو با گونی، عبور از مانع، مسابقات بومی محلی، جشنواره طبخ غذای سنتی ویژه دختران، مسابقه نقاشی ویژه کودکان، شعرخوانی کودکان، مسابقه تلاوت قرآن و هوش‌افزایی با بازی اشاره کرد که در پایان به برگزیدگان مسابقات جوایزی اهداء شد.

وی ضمن تقدیر از خدمات تمامی داوطلبان نیکوکار و جوانان عضو مشارکت‌کننده در کاروان سلامت و نیکوکاری هلال احمر استان در روستاها و مناطق محروم شهرستان سراوان اظهار داشت: این تلاش‌ها، مرهمی هر چند کوچک بر آلام مردم شریف و بزرگوار این خطه از ایران اسلامی که سالیان درازی است با بحران خشکسالی دست و پنجه نرم می‌کنند، خواهد بود.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار