نماینده مردم نطنز در مجلس گفت: استان اصفهان در زمره سرمایه گریز ترین استان‌های کشور در بخش سرمایه‌گذاری خصوصی است.
کد خبر: ۶۴۲۷۵۹
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۰ 13 August 2018

به گزارش تابناک : مرتضی صفاری امروز (دوشنبه) در نشست صمیمی با جوانان نطنزی، اظهار کرد: استان اصفهان در زمره سرمایه گریز ترین استان‌های کشور است که سرمایه‌گذاران بخش خصوصی را فراری می‌دهد.

وی افزود: وجود پیچ و خم‌های فراوان اداری، بوروکراسی اداری و قوانین دست و پا گیر و خشک سبب شده که سرمایه گذاران بومی و غیر بومی تمایلی به سرمایه‌گذاری در استان اصفهان نداشته باشند و به استان‌های دیگر بروند.

نماینده مردم نطنز گفت: با توجه به مشکلات اقتصادی و بحران بیکاری، سرمایه‌گذاری‌های بخش خصوصی علاوه بر اقتصاد پایدار، باعث اشتغال‌زایی می‌شود و نباید کاری کنیم که سرمایه‌گذار از کرده خود پشیمان شود و از این استان برود.

وی تصریح کرد: یکی از حوزه‌هایی که می‌توان در نطنز روی آن کار کرد، حوزه گردشگری و سرمایه‌گذاری در این حوزه است، ولی متأسفانه آن‌قدر قوانین سخت گیرانه و دست و پاگیر وجود دارد که سرمایه‌گذار تمایلی به انجام سرمایه‌گذاری ندارد.

صفاری پیرامون موضوع آب و مشکلات آن در شهرستان نطنز خاطرنشان کرد: برای رفع مشکل آب برنامه کوتاه مدتی در نظر گرفتیم و آن هم حفر چاه آب بود.

وی گفت: با این کار مشکل قطعی آب در کوتاه مدت رفع شده ولی کیفیت آب پائین است که قرار شد در میان مدت دستگاه سختی گیر آب نصب شود که اقدامات اولیه آن انجام شده است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس افزود: برنامه بلند مدت ما پیگیری بحث انتقال آب زاینده‌رود به نطنز است که در سال 1384 مصوب شد که شهرستان‌های شمال استان یعنی کاشان، نطنز، آران و بیدگل، اردستان و نایین از آب زاینده‌رود بهره‌مند شوند که این کار در برخی از این شهرستان‌ها انجام شده ولی در نطنز هنوز اتفاقی رخ نداده است.

وی خاطرنشان کرد: این پروژه از سال 1386 ردیف بودجه ملی دریافت کرده است و اکنون حدود 60 کیلومتر از آن لوله‌گذاری شده است و امیدواریم به زودی آب به نطنز هم برسد و مردم نطنز از حق آبه 15 متر بر ثانیه که مصوب هم شده است بهره‌مند شوند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار