مدیر آبفا نایین گفت : مصرف آب شرب در شهرستان به ۱۱۵ لیتر در شبانه روز کاهش یافت.
کد خبر: ۶۴۴۱۴۶
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۱ 16 August 2018

به گزارش تابناک : حسن میری مدیر آبفا نایین  درهمایش سازگاری باکم آبی گفت : شهرستان نایین با داشتن ۴۶ آب انبار به شهرآب انبارها در کشور معروف شده برخورداری از بیشترین تعداد آب انبار در کشور در این شهرستان موجب شد گذر ازبحران کم آبی در تابستان در سال جاری بدون کمترین چالشی فراهم شود.

وی با اشاره به ظرفیت آب انبارها افزود: در حال حاضر ظرفیت آب انبارهای نایین ۲۴ هزار متر مکعب است که رفع نیاز مردم به آب شرب بسیار موثر بوده است.

به گفته کارشناس آبفای نایین مصرف آب شرب در نایین مطابق با استاندارد تعریف شده مصرف سرانه آب در نایین ۱۴۰ لیتر در شبانه روز بود که با اقدامات فرهنگی و فنی آبفای شهرستان این رقم به ۱۱۵ لیتر در شبانه روز کاهش یافت.

وی با تاکید بر این که مردم کویری نایین قدر آب را خوب می دانند و رفتار مصرفی خود را با شرایط اقلیم منطقه سازگار نمودند خاطر نشان نمود: در تابستان سال جاری مردم نایین با درک این موضوع استان با بحران کم آبی مواجه است مصرف خود را ۱۵درصد کاهش دادند. این مهم باعث شد که درفصل تابستان هیچ گونه قطعی آب در نایین نداشته باشیم.

مدیر آبفا نایین به نقش آب انبارها در تامین آب شرب تاکید و افزود :مردم نایین با توجه به اقلیم آب و هوایی خود برای تامین آب شرب خود از آب انبار استفاده می کردند، معتقدند آب موجود در آب انبارها گواراتر است بر این اساس با توجه به استقبال مردم از آب انبارها ،با استفاده از این ظرفیت توانستیم بخشی آب شرب مورد نیاز مردم در فصل تابستان تامین کنیم.

وی با اشاره به اینکه اجرای اقدامات فنی ومهندسی کاهش هدررفت را رقم زده است بیان داشت:با اصلاح شبکه و تعدیل فشار با نصب ۶ فقره فشار شکن ،و نیز انشعابات هدر رفت آب از ۱۵ درصد به ۱۲ درصد کاهش یافت.
میری گفت: نایین به دلیل اینکه بیشترین تعداد آب انبارها در کشور دارد مقرر گردید بعنوان پایلوت کشوری در بهره گیری از آب انبارها در تامین بخشی از آب شرب انتخاب شد.

در ادامه این همایش مدیر روابط عمومی و آموزش همگانی استان اصفهان گفت:جا دارد در همایش سازگاری با کم آبی از مردم نایین به لحاظ مصرف بهینه آب تشکر کرد.

سید اکبر بنی طبا افزود:مردم نایین مصرف سرانه را به ۱۱۵ لیتر در شبانه روز کاهش دادند این درحالیست که هدف گذاری آبفا استان کاهش مصرف مردم کلان شهر اصفهان چنین رقمی بوده است که خوشبختانه مردم شهر نایین این مهم دست یافتند.

وی افزود:هم اکنون مصرف سرانه آب در شهر اصفهان ۱۵۴ لیتر در شبانه روز است که باید به ۱۱۵ لیتر در شبانه روز کاهش یابد.
مدیر روابط عمومی و آموزش همگانی شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان از مردم شهرستان خواست رویه مصرف بهینه ادامه دهند تصریح کرد: از مردم نایین می خواهیم که همچنان مصرف بهینه آب را ادامه دهند و نیز درصدد انتقال فرهنگ صحیح مصرف به افرادی که این امر را به خوبی اعمال نمی کنند باشند.
بنی طبا با اشاره به گذر ازبحران کم آبی در فصل تابستان ،اظهار نمود :توانستیم بحران کم آبی را در فصل تابستان را بگذرانیم اما با توجه به احداث سامانه دوم آبرسانی در آینده نزدیک ، مشکل بحران کم آبی در استان اصفهان رفع می شود.

وی ضمن دعوت از مردم به جهت ازتجهیزات کاهنده مصرف گفت:از مردم می خواهیم به رغم اینکه آب را بهینه مصرف می کنند اما با این وجود از این مردمان کویر نشین می خواهیم استفاده از تجهیزات کاهنده مصرف را در دستور کارقرار دهند چرا که بهره گیری از تجهیزات کاهنده مصرف ،کاهش ۳۰ الی ۴۰ درصدی مصرف آب را بهمراه دارد.

بنی طبا به کاهش مصرف اصفهانی در ۳ ماهه اول سال جاری اشاره و بیان نمود: در سه ماهه اول سال جاری مردم اصفهان ۹ درصد خود را کاهش دادند این درحالیست مردم در این بازه حدود ۲۰ درصد کاهش دادند که جای تشکر دارد.
در این همایش ، هنرمندان ملی و استانی در قالب نمایش عروسکی ،موسیقی ، تئاتر و مسابقه مردم را به مصرف بهینه ترغیب نمودند.

 

 

منبع : باشگاه خبرنگاران جوان 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار