قیمت هر اونس طلا درمعاملات امروز بازار جهانی فلزات گرانبها 1177.1 دلار قیمت‌گذاری شد که نسبت به دیروز 3.4 دلار افزایش داشته است.
کد خبر: ۶۴۴۴۶۲
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۴ 17 August 2018

به گزارش تابناک : در معاملات امروز بازار جهانی فلزات گرانبها هر اونس طلا 1177.1 دلار قیمت‌گذاری شد که نسبت به دیروز 3.4 دلار بالاتر بوده است.

قیمت کنونی در مقایسه با متوسط قیمت یک ماه گذشته این فلز 50 دلار و در مقایسه به متوسط قیمت یک سال گذشته آن 110.4 دلار پایین‌تر بوده است.

نقره نیز 2 سنت افزایش قیمت را تجربه کرد و 14.64 دلار در هر اونس به فروش رسید. پلاتین 2 دلار ارزان شد و 776 دلار در هر اونس معامله شد. پالادیوم با افزایش 2 دلاری قیمت 864 دلار در هر اونس دادوستد شد.

به گزارش رویترز، طی هفته جاری طلا 3 درصد از قیمت خود را از دست داد و در این 7 روز بیشترین افت هفتگی قیمت را در 15 ماه گذشته تجربه کرد.

روز گذشته قیمت طلا با رسیدن به زیر 1174 دلار به کمترین میزان در 19 ماه گذشته رسید. به طور کلی طی 6 هفته گذشته قیمت طلا به صورت پیوسته کاهش یافته است. 

برایان لن مدیر اجرایی مؤسسه کارگزاری گلد‌سیلور سنترال در سنگاپور می‌گوید سرمایه‌گذاران، شرکت‌ها و احتمالاً بسیاری از مردم هم اکنون به دنبال خرید طلا هستند و به همین خاطر ما شاهد حمایت قیمتی در بازار هستیم.

کاهش نسبی ارزش دلار در بازار جهانی و اصلاح ارزشی این ارز آمریکایی نیز یکی از دلایل افزایش نسبی قیمت طلا در معاملات امروز بوده است چرا که پایین آمدن ارزش دلار طلا را برای خریداران غیر دلاری ارزان‌تر می‌‌کند.

انتهای پیام/ب

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار