شهرری - رییس اداره دامپزشکی شهرستان ری گفت: 10 مرکز برای عرضه دام قربانی در این شهر معرفی و ساماندهی شده است و از مردم انتظار می رود دام مورد نیاز را از این مکان ها خریداری کنند.
کد خبر: ۶۴۵۶۴۲
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۳ 20 August 2018

محمد وحید تاویلی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: جایگاه مستقر در حرم عبدالعظیم(ع)، آسایشگاه کهریزک، مرکز نگهداری معلولان شهید هاشمی نژاد، سرای احسان در روستای دوتویه، بیمارستان روانپزشکی امین آباد و جایگاه محله صالح آباد در روز عید قربان ذبح بهداشتی دام را انجام می دهند.
وی تصریح کرد: علاوه بر این چهار کشتارگاه در روستای دوتویه و کمربندی ری نیز فعال هستند و در روز عید خدمات رایگان ارائه می دهند.
رییس اداره دامپزشکی ری ادامه داد: همچنین چهار اکیپ سه نفره از بازرسان و کارشناسان دامپزشکی نیز در این ایام کار نظارت بر این جایگاه ها را برعهده دارند و با سرکشی به نقاط مختلف شهر نحوه عرضه و ذبح دام را بررسی می کنند.
وی افزود: بازرسان این اداره با افرادی که به صورت غیر مجاز اقدام به فروش دام نمایند برخورد قانونی خواهد کرد.
تاویلی عنوان کرد: دام های عرضه شده در این جایگاه ها بدلیل واکسیناسیون منظم دارای کیفیت مطلوبی است و به عنوان محصول سالم عرضه می شود.
وی از مردم خواست به منظور حفظ سلامت شهروندان و رعایت اصول بهداشتی برای تهیه دام به مراکز مجاز و جایگاه های تعیین شده مراجعه و از خرید دام از مکان های غیرمجاز خودداری کنند.
عید قربان به روز دهم ماه قمری ذی‌الحجه گفته می‌شود که از گرامی ‌ترین عیدهای مسلمانان است و به یاد حضرت ابراهیم و فرزندش اسماعیل، توسط بسیاری از مسلمانان جشن گرفته می‌شود.
مراسم قربانی و قربانی نمودن در این عید بر همه افرادی که براساس فقه اسلامی اعمال حج را به جا می‌آورند واجب و الزامی است و مسلمانان در سراسر جهان در عبادت حج، در این روز، گوسفند، گاو یا شتری را قربانی کرده و گوشت آن را بین همسایگان و مستمندان تقسیم می‌ کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار