مدیر کل‌ آموزش فنی و حرفه ای استان اصفهان گفت:‌ در استان اصفهان ۵۴ مرکز داریم که با ۱۲۰۰ حرفه آموزشی فرصت مهارتی را برای ۶۰ هزار نفر فراهم کرده است.
کد خبر: ۶۴۵۶۴۵
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۷ 20 August 2018

به گزارش تابناک : ابوطالب جلالی با اشاره به اینکه با آموزش های مورد نیاز جوانان را به مشاغل دلخواهشان می رسانیم، اظهار کرد: با مشکلاتی که در جامعه داریم جوان ها به مشاغل دلخواه خود دسترسی پیدا نمی کنند اما یکسری بنگاه های آموزشی وجود دارد که با مهارت آموزی به جوان ها شانس رسیدن به اشتغال را فراهم می کنند.

وی گفت: ۴۰ درصد از افرادی که در کلاس های آموزشی ما شرکت می کنند فارق التحصیلان دانشگاهی هستند که برای کسب مهارت و وارد شدن به بازار کار به مراکز مراجعه کرده اند.

مدیر کل‌ آموزش فنی حرفه ای استان اصفهان افزود: اداره آموزش فنی و حرفه ای استان اصفهان در نظر دارد آموزش هایی را ویژه روستایی ها برگزار کند و در روستا هایی که کمترین آموزش را داشته بیشتر رسیدگی شود تا جوانان روستایی نیز بتوانند از خدمات ما بهره مند شوند.

وی گفت: با نیروهای مسلح هماهنگی هایی را انجام داده ایم که طرح آموزش سربازان وظیفه را نیز به زودی اجرا کنیم.

جلالی در ارتباط با تعداد مهارت آموزان شاغل گفت: قریب به هشت هزار نفر با آموزش هایی که در اداره آموزش فنی حرفه ای دیده اند وارد بازار کار شده اند البته حدود ۵۰ درصد آنها شاغل بوده اند و برای کسب مهارت بیشتر در کلاس های ما شرکت کرده اند.

وی ادامه داد: در نظر داریم آموزش ها را به سمت آموزش های سفارش پذیری ببریم و تاکنون با تفاهم نامه هایی که با اتاق بازرگانی، تشکل های صنفی و... داشته ایم تا حدودی به اهداف خود رسیده ایم.

مدیر کل‌ آموزش فنی حرفه ای استان بیان کرد: رشته های جدیدی مانند هنرهای دیجیتال، هتل داری و بحث صنایع دستی را نیز در بحث آموزش خواهیم داشت که فرصت های جدید شغلی را برای جوانان ایجاد کند.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار