شاه اردن با اشاره تلویحی به اخبار منتشر شده درباره «معامله قرن»، بر موضع ثابت این کشور در خصوص قضیه فلسطین تأکید کرد.
کد خبر: ۶۴۵۶۹۸
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۸ 20 August 2018

به گزارش تابناک : «عبدالله دوم» با اشاره به اینکه موضع اردن در خصوص قضیه فلسطین ثابت است، بر ضرورت تشکیل دولت مستقل فلسطین بر اساس راه‌حل دو دولت تأکید کرد.

شاه اردن این اظهارات را در دیدار با جمعی از سرشناسان و نمایندگان مناطق شمالی، مرکزی و جنوبی اردن، بیان کرد و گفت که «ما اردنی‌ها وقتی به یک چیز عقیده داریم هرگز مواضع‌مان را تغییر نمی‌دهیم.»

عبدالله دوم افزود که «در زمینه حمایت از قدس و آینده فلسطین شایعاتی به گوش ما می‌رسد که من نمی‌دانم از کجا می‌آید اما هدف برای ما مشخص است و آن اینکه آینده اردن مهم‌ترین چیز است و ما می‌دانیم که چگونه به برادرانمان در کرانه باختری و قدس کمک کنیم.»

وی ضرورت تحقق خواسته‌های عادلانه ملت فلسطین و تشکیل دولت مستقل فلسطین به پایتختی قدس شرقی بر اساس راه‌حل دو دولت را مورد تأکید قرار داد.

اخیرا اخبار زیادی درباره تلاش آمریکا برای اجرای طرح موسوم به «معامله قرن» با کمک متحدان عربی خود، منتشر شده است ، این طرح بر اجبار فلسطینیان برای امتیازدهی به خصوص درباره وضعیت بخش شرقی قدس و زمینه‌سازی برای ائتلاف منطقه‌ای با مشارکت کشورهای عربی برای مقابله با مخالفان سیاست‌های واشنگتن و تل‌آویو تأکید دارد.

عبدالله دوم درباره اوضاع سوریه نیز گفت که اردن در حال هماهنگی با طرف‌های مربوطه به منظور برقراری آتش‌بس و ثبات در جنوب سوریه است.

شاه اردن همچنین توانایی دستگاه‌های امنیتی برای شناسایی باند تروریستی در شهر الفحیص را ستود و تأکید کرد که دستگاه‌های امنیتی از توانایی لازم برای مقابله با تروریسم برخوردار هستند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار