در حالی که طراح حصار سی‌وسه پل بر موقت بودن آن تاکید دارد، مدیر پایش پل‌های تاریخی استان اصفهان می‌گوید نسل بعد می‌توانند تصمیم دیگری بگیرند.
کد خبر: ۶۴۵۷۸۰
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۵ 20 August 2018
به گزارش تابناک اصفهان : محل پایه‌های حصارهای سی‌وسه پل برای نصب این حصارها آماده شده و حصارکشی این پل تاریخی با مصوبه شورای میراث استان در حال انجام است.
 
پیش از این طرحی که با ستون‌های فلزی و کابل‌های بوکسل ساخته شده بود، در معرض آزمون قرار گرفته و به گفته علی فصیحی- مدیر پایش پل‌های تاریخی استان اصفهان، اشکالات فنی آن مشخص و اصلاح شده است.
 
احمد منتظر- طراح این حصارها نیز معتقد است نمونه اجرا شده بسیار ضعیف است و باید کشسانی بیشتری داشته و سیم‌ها کاملا کشیده و ترینگ باشند. این مشکل را فصیحی نیز تایید کرده و می‌گوید اگر اینطور نباشد، جلوه خوبی نداشته و وظیفه حفاظت را نیز انجام نمی‌دهد.
 
اما منتظر معتقد است این حصارها بالاترین امکان برگشت پذیری را دارد و نباید از یاد ببریم این طرح یک طرح موقت است و ممکن است با جاری شدن دائمی رودخانه زاینده رود برداشته شود. از طرفی مدیر پایش پل‌های تاریخی استان می‌گوید این طرح ارتباطی به جاری بودن یا نبودن زاینده رود نداشته و مساله درباره حفاظت از جان آدم‌ها است.
 
فصیحی به تیغه‌های کشیده شده بر روی اتاقک‌های سی‌وسه پل که به زودی برداشته خواهد شد و بعد از مرمت این اتاق‌ها با نصب درهای چوبی تبدیل به محل اطلاع‌رسانی گردشگران می‌شود اشاره دارد و می‌گوید به همین ترتیب ممکن است نسل بعدی میراثی‌ها تصمیم بگیرند این حصارها را برداشته و از تکنولوژی دیگری استفاده کنند.
 
طرح حصارکشی سی‌وسه پل که از سال گذشته در پی چند حادثه سقوط مطرح شده بود آخرین مراحل خود را طی می‌کند تا امکان نشستن در دهانه‌های این پل را به نام حفاظت از جان شهروندان محدود کند. پیش از این نیز نمونه‌ای چوبی آزمون و رد شده بود.

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار