طرح تشدید مبارزه با گرانفروشی و احتکار، روز سه شنبه با هدف بازرسی از واحدهای صنعتی، انبارها، سردخانه ها، کشتارگاه های دام و طیور و همچنین برخورد با گرانفروشی، امتناع از فروش، اختفا و احتکار در استان قم آغاز شد.
کد خبر: ۶۴۶۱۴۸
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۵ 21 August 2018

به گزارش تابناک قم، معاون بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت قم در حاشیه اجرای این طرح در گفت و گو با خبرنگاران، با تاکید بر این که هیچ کمبودی در تامین کالاهای اساسی مورد نیاز استان وجود ندارد، گرانفروشی، احتکار، درج نکردن قیمت بر روی کالاها، صادر نکردن فاکتور، اختفا و امتناع از فروش کالا و همچنین عرضه خارج از شبکه مبارزه با کالای قاچاق را از مهمترین تخلفات کنونی در بازار برشمرد و هدف از اجرای این طرح را برخورد با این تخلفات عنوان کرد.

احمدرضا سمیعی نسب با بیان این که دستگاه های مختلف استان از جمله دادستانی، تعزیرات حکومتی، نیروی انتظامی، استانداری، فرمانداری، سازمان صنعت، معدن و تجارت، سازمان جهاد کشاورزی و مرکز بهداشت استان در اجرای این طرح مشارکت دارند ادامه داد: گشت های مشترکی در قالب 15 تیم بازرسی به صورت شبانه روزی در قالب این طرح در استان فعال شده است.

وی نظارت بر انبارها، مراکز نگهداری کالا و فروشگاه های عرضه کالا را از جمله اولویت های تیم های بازرسی دانست و گفت: در صورت مشاهده هر گونه تخلف در امتناع از فروش و اختفای کالا به قصد گرانفروشی بدون هیچ گونه اغماضی و به صورت جدی با متخلفان برخورد می شود.

وی با اشاره به وجود بسیار زیاد کالاها و مایحتاج اساسی مورد نیاز مردم در انبارهای این استان تاکید کرد: با بررسی های صورت گرفته میزان ذخیره کالاهای اساسی در انبارهای استان در برخی موارد بیش از 2 برابر مدت مشابه سال قبل است، به گونه ای که در برخی کالاها تا 6 ماه نیاز استان ذخیره شده است.

سمیعی نسب با اشاره به تشکیل 200 پرونده احتکار، اختفا، امتناع از فروش و گرانفروشی در یک ماه گذشته در قم گفت: برخی سودجویان به دنبال ایجاد کمبود مصنوعی کالا در بازار به قصد افزایش قیمت ها و گرانفروشی هستند که با شناسایی این افراد و کشف انبارهای کالا به شدت با آنها برخورد می شود.

وی با تاکید بر این که هیچ مشکلی در موجودی، تامین و توزیع کالا در بازار استان وجود ندارد، ادامه داد: در صورت مشاهده احتکار و نگهداری غیرقانونی کالا، آن انبار پلمپ و پرونده برای رسیدگی به تعزیرات حکومتی ارجاع داده می شود که علاوه بر مجازات ها و جریمه های سنگین، کالاهای انبار شده بر اساس نرخ مصوب در بازار به سرعت عرضه می شود.

معاون بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت قم تاکید کرد: تا زمانی که نیاز باشد اجرای این طرح در سطح استان ادامه می یابد، ولی با توجه به اقدام های صورت گرفته و فروکش کردن برخی هیجانات روانی در بازار، پیش بینی ما این است که این دوره موقت و گذراست و مشکلی در تامین و توزیع کالا در سطح بازار نخواهیم داشت.

وی با تجلیل از همراهی مردم با بازرسان سازمان صنعت، معدن و تجارت برای شناسایی متخلفان، اظهار داشت: بسیاری از انبارهای کشف شده و تخلفات صورت گرفته، توسط مردم به بازرسان استان گزارش شده است که ادامه این همکاری در کنترل بهتر و سریعتر وضعیت بازار می تواند بسیار تاثیرگذار باشد.

سمیعی نسب، راه ارتباطی مردم با بازرسان استان برای برخورد با تخلفات را شماره 124 اعلام کرد و گفت: مردم به صورت شبانه روزی می توانند تخلفات مشاهده شده را در هر ساعتی از شبانه روز با تماس با این شماره اعلام کنند و مطمئن باشند که بازرسان نیز در کوتاهترین زمان به این تخلفات رسیدگی می کنند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار