به مناسبت عید قربان انجام می‌شود؛
مدیرعامل سازمان کشتارگاه شهرداری قم گفت: ذبح دام در روز عید قربان در کشتارگاه صنعتی شهرداری به صورت رایگان از ساعت 6 صبح انجام می‌شود.
کد خبر: ۶۴۶۱۴۹
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۶ 21 August 2018

به گزارش تابناک قم، وحید وزیری راد با اشاره به اقدامات سازمان کشتارگاه شهرداری قم در روز عید قربان، اظهار کرد: از حدود یک ماه پیش اقدامات نرم افزاری و سخت افزاری در این سازمان برای روز عید قربان شروع شده است تا شهروندان را در این روز برای ذبح دام به کشتارگاه صنعتی شهرداری قم هدایت کنیم؛ بر همین اساس، سازمان با 20 اکیپ ثابت و سیار در خدمت شهروندان در روز عید قربان است.

مدیرعامل سازمان کشتارگاه شهرداری قم ادامه داد: به دلیل شرایط بسیار خوبی که از لحاظ بهداشتی در کشتارگاه صنعتی شهرداری قم فراهم شده است، اصرار داریم که تمام ذبح دام در روز عید قربان در این مکان صورت بگیرد، برهمین اساس از ساعت 6 صبح روز عید قربان، پرسنل سازمان کشتارگاه شهرداری قم آماده ارائه خدمت به شهروندان هستند.

وزیری راد افزود: میزان کشتار روز عید قربان در کشتارگاه صنعتی شهرداری قم در سال گذشته حدود 850 راس بوده است که امسال با توجه به آمادگی کسب شده، پیش بینی می‌شود این عدد به دو برابر برسد؛ در کشتارگاه شهرداری قم، پس از ذبح دام، لاشه و آلایش خوراکی، کله بار، جگر، کله پاچه به صورت پاک شده تحویل می‌شود و شست‌وشوی دام نیز به صورت مکانیزه صورت می‌گیرد.

وی ذبح دام در روز عید قربان در کشتارگاه شهرداری قم را رایگان اعلام کرد و تصریح کرد: شهروندان در صورت تمایل می‌توانند پوست را به کشتارگاه بدهند، عرضه دام در روز عید قربان در خود کشتارگاه و 9 نقطه در شهر قم صورت می‌گیرد و مشکلی برای تامین دام روز عید قربان وجود ندارد.

مدیرعامل سازمان کشتارگاه شهرداری قم در پایان خاطرنشان کرد: در هر کدام از مناطق، شهرداری قم یک مرکز عرضه دام در روز عید قربان برپا می‌کند که این مراکز از سازمان میادین شهرداری و نیز سازمان دامپزشکی مجوز گرفتند، غیر از این اگر عرضه دام در شهر صورت بگیرد، از آن ممانعت می‌شود، در مراکز تعیین شده، فروشندگان دارای مجوز، دام را عرضه می‌کنند که بر روی قیمت و سلامت دام نظارت می‌شود.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار