سرپرست اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه از آماده‌سازی زیرساخت‌های پایانه مرزی خسروی برای پذیرش روزانه ۵۰ هزار نفر از زوار در ایام اربعین خبر داد.
کد خبر: ۶۴۶۱۵۴
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۸ 21 August 2018

 

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا منطقه کرمانشاه، فریبرز کرمی با اشاره به نزدیک شدن ایام اربعین و اقداماتی که از سال‌های قبل برای تکمیل زیرساخت‌های مرز خسروی انجام شده، گفت: پیش بینی می‌شود این پایانه در ایام اربعین ظرفیت پذیرش روزانه 50 هزار زائر را داشته باشد.

کرمی در خصوص عرضه سوخت به ناوگان حمل و نقل عمومی از جمله اتوبوس‌ها در مسیر تردد زوار اربعین نیز اظهار کرد: از ابتدای بزرگراه کربلا در کلیه جایگاه‌های سوخت منتهی به مرز خسروی سوخت یورو 4 عرضه می‌شود و شرکت پخش فرآورده های نفتی استان مشغول انجام اقدامات لازم در این خصوص است.

وی همچنین به نصب کانکس و بنرهای راهنمای زائرین در محوطه ترمینال های استان اشاره و اظهار کرد: امسال نیز همچون سنوات قبل جایگاه‌هایی جهت پارکینگ خودروهای شخصی در مبادی ورودی شهرهای خصوصا شهرستان‌های قصرشیرین و مرز خسروی تعیین شده است.

کرمی برپایی و نصب موکب در وردی و خروجی شهرهای منتهی به مرز خسروی را ممنوع دانست و یادآوری کرد: هماهنگی‌های لازم در این زمینه توسط سازمان حج و زیارت، پلیس راه و راهنمایی و رانندگی استان در حال انجام است.

وی از محدودیت تردد تانکرهای حمل سوخت عراقی در ایام اربعین حسینی خبر داد و عنوان کرد: تردد تانکرهای حمل سوخت عراقی در بزرگراه و محورهای منتهی به مرز خسروی محدود خواهد شد.

سرپرست اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای اقداماتی ازجمله ایمن سازی بزرگراه کربلا و محورهای منتهی به مرز خسروی، خط کشی جاده‌ها، آشکارسازی نقاط پرحادثه، روکش آسفالت در محورها، آرام سازی تقاطع‌ها و استقرار جرثقیل در گردنه‌های مسیر را از دیگر کارهایی دانست که برای ایام اربعین در حال انجام است.

 

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار