طنزنوشته رضا احسانپور/
کد خبر: ۶۴۶۲۶
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۴ - ۰۵:۴۶ 22 July 2015


تعریف:

به چیزی که خیلی‌ها ندارند، عزت نفس می‌گویند.

photo446346187406157886

:: چگونه عزت نفس پیدا کنیم؟

۱- تخریب شخصیت دیگران و سلب عزت نفس آنها:

ممکن است عزت نفس شما پایین نباشد، بلکه عزت نفس دیگران بیش از حد بالا باشد. عدالت حکم می‌کند که همه به یک نسبت از عزت نفس برخوردار باشند؛ بنابراین هر اقدامی در جهت کاهش عزت نفس دیگران و توزیع آن بین دیگران، ستودنی است.

 

۲- مرور تاریخ و مرده‌پرستی:

اینکه شما "که هستید؟” شاید خیلی قابل توجه نباشد ولی اینکه پیشینیان و اجداد شما "که بوده‌اند؟” می‌تواند قابل توجه باشد. تکریم گذشتگان با هدف بهره‌برداری شخصی از آنها، یکی از راه‌های افزایش عزت نفس است. شاید دیگران برای این موضوع تره خرد نکنند ولی مهم این است که شما می‌توانید یک عمر به این ببالید که اکثر "اولین‌ها” را اجداد شما داشته‌اند.

 

۳- هر کسی کو دور ماند از اصل خویش/ باز جوید روزگار وصل خویش:

این یک قانون کلی است که انسان تا وقتی که چیزی را دارد، قدر آن را ندارد و به مجرد اینکه آن را از دست داد، آن چیز برایش عزیز می‌شود. اگر شما فکر می‌کنید که عزت نفس دارید ولی عزت نفس شما به اندازه‌ای نیست که دیگران و گاهی خودتان را راضی کند، کافی است برای مدتی بیخیال عزت نفستان بشوید و آن را برای مدتی کنار بگذارید. بعد از چند وقت که به سراغ عزت نفستان می‌روید، همه و حتی خودتان، عزت نفستان را محترم خواهند شمرد.

 

:: عزت نفس به چه دردی می‌خورد؟

بهرحال هر چیزی به یک دردی می‌خورد؛ به قول معروف "هر چیز که خار آید/ یک روز به کار آید”. بنابراین اگر شما هنوز که هنوز است لزوم داشتن عزت نفس را درک نکرده‌اید، نگران نباشید. توصیه می‌کنم آن را کسب کنید تا وقتی که به آن نیاز پیدا کردید، دم دستتان باشد و به راحتی از آن استفاده کنید. افرادی که عزت نفس دارند، معمولاً آن را در موارد زیر بکار می‌گیرند:

۱- عدم مراجعه به …

۲- عدم استفاده از …

۳- عدم پذیرش …

متاسفانه، با توجه به عبور خانواده، از پر کردن جاهای خالی معذورم!

نویسنده:رضا احسانپور

منبع: تریبون مستضعفین

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار