تیم‌های سپاهان اصفهان و تراکتورسازی تبریز روز جمعه حساس‌ترین دیدار هفته پنجم لیگ برتر را برگزار می‌کنند.
کد خبر: ۶۴۶۴۰۱
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۴ 22 August 2018

به گزارش تابناک : هفته پنجم لیگ برتر روز جمعه 2 شهریور با برگزاری 4 دیدار خاتمه می‌یابد که در یکی از این بازی‌ها سپاهان اصفهان در ورزشگاه فولادشهر میزبان تیم تراکتورسازی تبریز است.

تیم فوتبال سپاهان بعد از پیروزی دلچسب در دربی اصفهان، باید آماده میزبانی از تراکتورسازی تبریز در هفته پنجم لیگ برتر باشد. دیداری که با توجه به شرایط هر 2 تیم در جدول و رقابت شدید آنها برای قرار گرفتن در کورس قهرمانی، از حساسیت بالاتری نسبت به گذشته برخوردار بوده و جدایی کیانی و ایران‌پوریان از تراکتورسازی و زردپوش شدن آنها در کنار حضور ستارگان نامی چون دژاگه و شجاعی، این بازی را تبدیل به یک دوئل تمام عیار کرده است.

سپاهان هفته گذشته با پیروزی مقابل ذوب‌آهن 8 امتیازی شد و با تفاضل گل بهتر نسبت به پرسپولیس در رده دوم جدول جای گرفته است. زردپوشان اصفهانی در صورت به دست آوردن 3 امتیاز دیدار مقابل تراکتورسازی، با توجه به نتیجه بازی پدیده، از شانس بالایی برای رسیدن به صدر جدول برخوردار خواهند بود.

در آن سو سرخ‌پوشان تبریز نیز که هفته گذشته نخستین پیروزی خود را مقابل سایپا جشن گرفتند، 5 امتیازی بوده و قصد دارند با شکست دادن سپاهان به جمع تیم‌های بالای جدول بپیوندند.

سپاهان طی چند هفته گذشته به مرور شکل تیمی بسیار خوبی پیدا کرده و در شرایط ایده‌آلی به سر می‌برد. قلعه‌نویی تمامی ابزارهای لازم برای اجرای تفکراتش را در اختیار داشته و بازیکنانش نیز هماهنگی بسیار خوبی با سیستم دلخواه او دارند و همین 2 عامل موجب شد تا سپاهان خیلی زود به فرم ایده‌آل خود برسد.

شاگردان قلعه‌نویی در دیدارهای قبلی خود، در فاز هجومی آماده نشان داده‌اند. موقعیت‌سازی‌های پرشمار و فرصت‌طلبی مهاجمان سپاهان موجب شده است که این تیم، در فاز تهاجمی شرایط خوبی را داشته باشد.

مشکل سپاهان در این فاز، تک سیستمی بودن آنها است که باعث می‌شود تا در مقابل تیم‌های دفاعی و با فرم بازی بسته، زمین‌گیر شده و نتوانند برنامه‌هایشان را پیاده کنند.

سپاهانی‌ها در بخش دفاعی نیز کاملاً آماده هستند. هنرنمایی نیازمند در کنار آمادگی و هماهنگی بالای مدافعان سپاهان یکی از عوامل برد این تیم در دربی اصفهان بود.

در آن سو تراکتورسازی تیم پر مهره‌ای است که از بازیکنان بزرگ و با کیفیت بسیاری بهره می‌برد. سرخ‌های تبریز بعد از شکست سنگین مقابل استقلال تهران، هفته گذشته موفق شدند با ارائه یک بازی با کیفیت و منطقی مقابل سایپا دایی به پیروزی برسند. تراکتورسازی در مقابل سایپا با تکیه بر درخشش مهره‌های ارزشمندی مانند دژاگه، شجاعی، دانیال اسماعیلی‌فر و غیره در فاز هجومی بسیار خوب ظاهر شده و موقعیت‌های زیادی را خلق کرد.

تراکتورسازی در بخش هجومی  شرایط خوبی داشته و از مهره های با کیفیتی بهره می‌برد، اما نقطه ضعف اصلی این تیم را باید در فاز دفاعی جست و جو کرد. شاگردان توشاک زمانی که تحت فشار قرار می‌گیرند، تمرکز خود را از دست داده و دست به اشتباهات مرگباری می‌زنند که موجب فروپاشی تیمی آنها می‌شود. یکی از عوامل شکست سنگین آنها مقابل استقلال نیز همین مسأله بود.

با این حال بازی روز جمعه سپاهان مقابل تراکتورسازی را می‌توان یکی از چند فینال مهم نیم فصل نخست دانست که نتیجه آن در آینده تیم پیروز موثر خواهد بود.

باید منتظر ماند و دید تفکرات قلعه‌نویی و توشاک راه به کجا می‌برد و کدام تیم از این نبرد سهمگین پیروز خارج می‌شود.

برترین گلزنان:

ساسان انصاری، سجاد شهباززاده و مهرداد محمدی با 2 گل زده برترین گلزنان سپاهان هستند.

محرومان و مصدومان:

هر 2 تیم ترکیب کاملشان را در این دیدار در اختیار داشته و بازیکن محروم و یا مصدومی ندارند.

اتفاق ویژه:

تقابل کیانی و ایران‌پوریان با تیم سابقشان در کنار حضور دژاگه و شجاعی در ترکیب تراکتورسازی از اتفاقات ویژه این بازی بوده و می‌تواند به جذابیت آن بیفزاید.

ترکیب احتمالی سپاهان:

پیام نیازمند، سعید آقایی، محمد ایران‌پوریان، عزت‌الله پورقاز، سیاوش یزدانی، مهدی کیانی، محمد کریمی، سجاد شهباززاده، مهرداد محمدی،کی‌روش استنلی سوارز و ساسان انصاری

سرمربی: امیر قلعه‌نویی

ترکیب احتمالی تراکتورسازی:

محسن فروزان، محمد طیبی، علی عبدالله‌زاده، محمدرضا مهدی‌زاده، دانیال اسماعیلی‌فر، رضا شربتی، علی طاهران، مسعود شجاعی، اشکان دژاگه، احسان پهلوان، آنتونی استوکس

سرمربی: جان توشاک

برنامه سایر بازی‌های لیگ برتر به شرح زیر است:

چهارشنبه 31 مرداد

استقلال - فولاد خوزستان

پنج‌شنبه اول شهریور

ماشین سازی تبریز - ذوب‌آهن اصفهان

نساجی مازندران - نفت مسجد سلیمان

صنعت نفت آبادان - پرسپولیس

جمعه 2 شهریور

پدیده - پیکان

سایپا - پارس جنوبی جم

استقلال خوزستان - سپیدرود رشت

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار