مدیرکل کمیته امداد استان اصفهان گفت: ۹۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان به‌ از محل منابع صندوق توسعه ملی در اختیار کمیته امداد اصفهان قرار می‌گیرد.
کد خبر: ۶۴۶۶۶۷
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۷ 23 August 2018

به گزارش تابناک : محمدرضا متین‌پور در دیدار با فرماندار اصفهان با بیان اینکه توجه به رشد و توسعه روستاها یکی از عوامل بازدارنده فقر در شهرهاست، اظهار داشت: بیکاری در روستاها به مهاجرت گسترده به شهرها منجر می‌شود و سبب ایجاد حاشیه‌نشینی و افزایش خطر ابتلای خانوارها به آسیب‌های فقر است.

وی با اشاره به بحران خشک‌سالی در استان و به‌ویژه مناطق شرقی اصفهان، بیان کرد: در این شرایط بیشترین آسیب را کشاورزان روستایی می‌بینند که جلوگیری از گسترش فقر و ناهنجاری‌های اجتماعی، توجه بیش‌ازپیش سیاست‌گذاران به این مناطق را نیاز دارد.

مدیرکل کمیته امداد استان اصفهان گفت: امسال برای گسترش اشتغال در مناطق روستایی تمهیداتی خوبی در بودجه کشور اندیشیده شده و به شکل ویژه مبالغی از صندوق توسعه ملی به این امر اختصاص‌یافته که کمیته امداد اصفهان در کنار سایر نهادهای حمایتی و فعال در عرصه کار و اشتغال یکی از متولیان اجرای این طرح مهم در استان اصفهان است.

وی افزود: محل اجرای این طرح، روستاها و شهرهای با جمعیت زیر 10 هزار نفر است.

متین پور تعهد کمیته امداد اصفهان در این طرح را ایجاد 3 هزار و 712 شغل اعلام کرد و گفت: 92 میلیارد و 800 میلیون تومان به این منظور از محل منابع صندوق توسعه ملی در اختیار کمیته امداد اصفهان قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه مددجویان تحت حمایت کمیته امداد اصفهان و همچنین سایر اقشار آسیب‌پذیر مشمول دریافت این تسهیلات در روستاها هستند، خاطرنشان کرد: اولویت در این زمینه با افراد دارای مهارت و تخصص در زمینهٔ شغل موردنظر و همچنین دارندگان مجوزها و مدارک لازم درزمینهٔ فعالیت پیشنهادی است.

مدیرکل کمیته امداد اصفهان سقف تسهیلات در این طرح را به ازای هر نفر 50 میلیون تومان اعلام کرد و گفت: در طرح‌های انفرادی از 25 تا 50 میلیون به مجری طرح وام تعلق می‌گیرد و در طرح‌های بزرگ و کارگاهی به ازای به‌کارگیری هر نفر 50 میلیون تومان به تسهیلات اعطایی افزوده می‌شود.

احمد رضوانی، فرماندار شهر اصفهان در ادامه این دیدار با اشاره به گستردگی و تنوع جغرافیایی استان اصفهان، گفت: خدمات کمیته امداد اصفهان با توجه به این واقعیت، ارزنده و شایسته تقدیر است.

وی با بیان اینکه خشک‌سالی در شرق اصفهان یک معضل جدی ایجاد کرده است، گفت: در این شرایط نهادهای حمایتی و به‌ویژه کمیته امداد امام خمینی (ره) باید توجه ویژه‌ای به ساکنان این مناطق داشته باشند.

فرماندار اصفهان گذر موفقیت‌آمیز استان و شهر اصفهان از خشک‌سالی اخیر را نیازمند اهتمام همه مسئولان و توجه مردم مؤمن اصفهان دانست و تصریح کرد: سابقه تاریخی طولانی و پرافتخار مردم اصفهان گواه این است که در شرایط سخت‌تر از این نیز انسجام خود را حفظ کرده و با دستگیری از نیازمندان از آسیب دیدن آن‌ها در شرایطی این‌چنین جلوگیری کرده‌اند.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار