مدیر ستاد اقامه نماز استان قم از ساخت اولین مسجد هوشمند کشور در قم خبر داد و گفت: این مسجد به صورت دو منظوره خواهد بود.
کد خبر: ۶۴۶۹۱۹
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۲:۰۲ 25 August 2018

به کزارش تابناک قم، محمد خامه‌یار اظهار کرد: در مناطقی از قم که با توجه به جمعیت آن‌ها مسجد کم دارند با کمک خیرین به ساخت مسجد اقدام می‌کنیم.

وی با بیان اینکه در این راستا با شورای اسلامی شهر و شهرداری قم تفاهم نامه‌ای را داشته‌ایم، افزود: منطقه انسجام و بلوار ۱۵ خرداد اطراف کمربندی امام علی(ع) از مناطقی است که مسجد کم دارند و به زودی در این دو منطقه مساجدی ساخته و به بهره برداری خواهد رسید.

خیری که ۱۰۰ مسجد را در قم خواهد ساخت

مدیر ستاد اقامه نماز استان قم با توجه به این که در قم نسبت به سرانه جمعیت از بسیاری از استان‌ها مسجد کم‌تر داریم، گفت: یک فرد خیر اعلام کرده است که در قم ۱۰۰ مسجد را خواهد ساخت و همه این مساجد نیز پیوست فرهنگی خواهند داشت.

وی افزود: در استان قم تنها دو روستا فاقد مسجد هستند که تا قبل از فرا رسیدن ماه محرم در روستای شریف آباد گاوخونی که یکی از این مناطق است ساخت مسجد به اتمام می‌رسد و آن را تحویل می‌دهیم.

خامه‌یار در ادامه تصریح کرد: در منطقه پردیسان با جمعیت فعلی، ۱۵ مسجد کم داشتیم که با توجه به دو مسجدی که در مردادماه در این منطقه کلنگ زنی و ساخت آن آغاز شد با توکل بر خداوند و یاری خیرین و مردم خلأ ۱۳ مسجد دیگر را پر خواهیم کرد.

وی همچنین از ساخت مسجدی در منطقه پردیسان و دانشگاه فنی و حرفه‌ای خبر داد و گفت: این مسجد از جهتی دو منظوره خواهد بود به این معنا که علاوه‌ بر دانشجویان و اساتید دانشگاه، اهالی پردیسان نیز از آن بهره‌مند خواهند شد.

مدیر ستاد اقامه نماز استان قم با بیان اینکه کلنگ این مسجد در آذرماه به زمین زده شد، افزود: این مسجد اولین مسجد هوشمند در کشور خواهد بود که سیستم هوشمند آن توسط متخصصین و فارغ‌ التحصیلان دانشکده فنی‌وحرفه‌ای قم طراحی می‌شود.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار