رضا علیپور بارها و بارها در میادین بین‌المللی درخشیده اما مدال طلایی که در بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ برای کاروان ایران کسب کرد حلاوت دیگری داشت، سریع‌ترین مدال طلایی که به نام ایران ضرب شد.
کد خبر: ۶۴۸۲۹۲
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۵ 28 August 2018

به گزارش تابناک : پیش‌بینی کسب مدال طلا برای رضا علیپور به همان اندازه مسجل بود که مطمئن بودیم حسن یزدانی و سهراب مرادی برای کاروان ایران مدال طلا به‌ارمغان خواهند آورد. مدالش را پیش از آنکه عازم سفر شود کنار گذاشتیم و در محاسبات مدالی نامش را در فهرست طلایه‌داران ثبت کردیم. دلمان قرص بود به سرعت خیره‌کننده‌اش به‌روی دیواره‌های پالمبانگ.

علیپور بارها در میدان‌های بزرگ درخشیده، رکورد جهان را به‌ثبت رسانده و همه را حیرت‌زده سرعت و قدرت خود کرده است. سنگ‌نورد قزوینی که با وجود مدال‌های خوشرنگی که در کارنامه‌اش دارد و القابی چون (سریع‌ترین مرد عمودی جهان و یوز آسیا) که کنار خود یدک می‌کشد برای مردم کشورش شناخته‌شده نبود اما تب‌وتاب بازی‌های آسیایی و هیاهوی خبری فرصتی شد تا مردم ایران هنر و قدرتش را ببینند و نام او را نیز کنار دیگر بزرگان ورزش کشورمان بشنوند، سنگ‌نوردی که تا پلک بر هم می‌زنی دیواره‌های مسابقات را بالا می‌رود و زنگ پایان را به‌صدا در می‌آورد.

 این بار علیپور توانست در میدان حساسی چون بازی‌های آسیایی با درخششی که از خود نشان داد تعداد مدال‌های کاروان ایران را دورقمی کند و دهمین نشان طلا به نامش ثبت شود. اگرچه او در پالمبانگ نتوانست رکورد جهانی‌اش را تکرار کند، اما به قولش عمل کرد و بر سکوی قهرمانی ایستاد.

علیپور دارنده رکورد جهانی سنگ‌نوردی سرعت با ثبت زمان 5 ثانیه و 48صدم ثانیه است. افتخارات او البته تنها محدود به این رکورد نیست و مدال‌های خوشرنگ متعدد جهانی هم دارد.

او در سال 1392 در مسابقات قهرمانی جهان که در چین برگزار شد توانست با ثبت رکورد 6 ثانیه و 24صدم ثانیه مدال طلای جهان را در رشته سرعت برای اولین‌بار در تاریخ سنگ‌نوردی ایران کسب کند. او همچنین با کسب 90790 رأی مردمی به‌عنوان برترین ورزشکار رشته‌های غیرالمپیکی جهان در سال 2017 انتخاب شد.

حالا علیپور در نخستین حضور سنگ‌نوردی در بازی‌های آسیایی توانست بهترینِ رشته خود باشد، رشته‌ای که نخستین حضور المپیکی خود را نیز در بازی‌های توکیو تجربه خواهد کرد. موفقیت سریع‌ترین مرد عمودی جهان از حالا امیدوارمان کرده که در المپیک نیز برای‌مان طلا کسب خواهد کرد.

علیپور در این راه تنها نیست، سنگ‌نوردی در بازی‌های آسیایی نشان داد که پتانسیل خوبی به‌خصوص در بخش بانوان دارد و در صورت حمایت‌های بهتر می‌تواند مدال‌های بیشتری را نصیب ورزش ایران کند، این در حالی است که سنگ‌نوردان کشورمان برای رسیدن به المپیک مسیر سختی را در پیش دارند، این مسیر حتی برای علیپور نیز دشوار است.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار