مدیرعامل انجمن سینمای جوانان ایران و مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی استان فارس تفاهم‌نامه برگزاری جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان در شیراز را امضا کردند.
کد خبر: ۶۴۸۶۰۸
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۰ 28 August 2018

تابناک فارس به نقل از ایسنا: در نشستی با حضورصابر سهرابی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس و سیدصادق موسوی مدیرعامل انجمن سینمای جوانان،تفاهم‌نامه همکاری‌های مشترک فرهنگی به امضا رسید.

براساس این تفاهم‌نامه نخستین جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان در سال 98 در شیراز برگزار خواهد شد و دو نهاد فعالیت‌های فرهنگی مشترک و گسترده‌ای را در دستور کار قرار خواهند داد.

در این دیدار که علی جعفری، معاون اداری‌مالی انجمن، سهیلا عسکری مدیر امور جشنواره‌ها و علیرضا توکل مدیر انجمن سینمای جوانان استان فارس نیزحضور داشتند، سهرابی در جریان فعالیت‌های انجمن قرار گرفت و از معاونت‌های مختلف ستاد مرکزی بازدید کرد.

برپایه این گزارش، مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی استان فارس پس از این دیدار با حضور در موزه سینمای ایران، ضمن بازدید از آن مجموعه فرهنگی با علیرضا قاسم‌خان مدیرعامل موزه سینما دیدار و گفت‌وگو کرد.

تفاهم همکاری انجمن سینمای جوانان ایران و «یونیسف»

انجمن سینمای جوانان ایران و سازمان صندوق کودکان ملل متحد «یونیسف» در حوزه آموزش فیلم‌سازی کودکان و نوجوانان همکاری می‌کنند.

طی نشستی با حضورویل پارکس نماینده سازمان صندوق کودکان ملل متحد «یونیسف» در ایرانو سیدصادق موسوی مدیرعامل انجمن سینمای جوانان،طرفین برای همکاری مشترک دوساله در حوزه آموزش کودکان اعلام آمادگی کردند. طی این جلسه که دوشنبه پنجم شهریورماه در ستاد مرکزی انجمن برگزارشد، مسئولان این دو نهاد فرهنگی در خصوص نحوه آموزش کودکان و نوجوانان 9 تا 16 ساله و تأمین هزینه‌های آن بحث و تبادل نظر کردند.

در این نشست که سهیلا عسکریمدیر امور جشنواره‌های انجمن و دومین المپیاد فیلمسازی نوجوانان کشور،مهتاب کرامتیسفیر حسن نیت سازمان«یونیسف»و بهارهیگانه‌فر، کارشناس رسانه‌ها وروابط عمومی این سازمان در ایران نیز در آن حضورداشتند، روند همکاری دوجانبه در برگزاری دومین المپیاد فیلمسازی نوجوانان مورد بحث قرار گرفت و نماینده «یونیسف»ضمن آشنایی با جشنواره‌های سینمای جوان، برای حضور و همکاری در جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران و نیزحمایت ازتولید آثاری با موضوع کودکان ابرازعلاقه‌مندی کرد.

انجمن سینمای جوانان و «یونیسف»، پیش‌تر نشستی به منظور تعامل در دومین المپیاد فیلمسازی نوجوانان برگزار کردند که طی آن نماینده «یونیسف» در ایران متعهد شد به منظور حمایت از جریان رشد فیلم‌سازان نوجوان مستعد در این عرصه بخشی از هزینه آموزش فیلم‌سازی حرفه‌ای به راه‌یافتگان این المپیاد را تأمین کند.

همکاری «یونیسف» با انجمن سینمای جوانان ایران بخشی از برنامه کاری مشترک بین وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و این سازمان بین‌المللی است و انجمن درنظر دارد شرایط مناسب را برای حضور و همکاری«یونیسف»در بخش آموزش فیلم‌سازی نوجوانان فراهم کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار