دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان اصفهان با بیان این که نوع ترویج دوچرخه‌سواری بانوان هدف‌مند است، گفت: این سؤال مطرح است که چرا شورای اسلامی شهر اصفهان شرایط دیگر ورزش‌ها را برای بانوان فراهم نمی‌کنند؟
کد خبر: ۶۵۰۱۷۰
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۴ 02 September 2018

به گزارش تابناک : حجت‌الاسلام احمد عبداللهی‌نژاد امروز با بیان این که نوع ترویج برخی اقدامات در شورای شهر اصفهان از جمله دوچرخه‌سواری بانوان هدف‌مند است، اظهار کرد: این سؤال مطرح است که چرا شورای اسلامی شهر اصفهان شرایط دیگر ورزش‌ها را برای بانوان فراهم نمی‌کنند.

وی افزود: علی‌رغم این که بسیاری از مسؤولان استان اصفهان را بانوان تشکیل می‌دهند، اما هیچ‌یک از آنان راجع به ترویج دوچرخه‌سواری بانوان تأکیدی ندارند و فقط آقایان شورای شهر در این خصوص اظهار نظر می‌کنند و این جای سؤال دارد.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان اصفهان با بیان این که عده‌ای درصدد آن هستند که به مردم اطلاعات غلط بدهند، گفت: هیچ‌یک از مراجع دینی اصل دوچرخه‌سواری بانوان را نفی نکرده‌اند اما دوچرخه‌سواری بانوان بدون فراهم شدن زیرساخت‌های لازم در ملأ عام اشکال شرعی دارد.

مخالف ورزش بانوان نیستیم

وی خاطرنشان کرد: به هیچ عنوان مخالف ورزش بانوان و حضور آنان در اجتماع نیستیم اما در کشور و به خصوص در شهر اصفهان با جریانی مواجه هستیم که علی‌رغم داشتن وظیفه خدمت‌رسانی به مردم و ترویج مبانی اسلام، هرجا که صحبت از ارزش‌های دینی می‌شود، به نوعی با آن مخالفت می‌کنند.

عبداللهی‌نژاد تصریح کرد: این که نهادهایی با عنوان «اسلامی» بخواهند بر خلاف اسلام عمل کنند با عقل و منطق جور در نمی‌آید و کاری حل نخواهد شد.

وی با بیان این که اقلیت‌های دینی جزو شهروندان محسوب می‌شوند و از حقوق شهروندی برخوردار هستند، بیان کرد: هیچ مخالفتی با حمایت از اقلیت‌های دینی نداریم اما جای خالی افرادی که از مسیحیان حمایت می‌کنند در بسیاری از مظاهر اسلامی همچون نماز جمعه، مراسم تشییع شهدا، راهپیمایی روز قدس و عفاف و حجاب محسوس است.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان اصفهان متذکر شد: دوچرخه‌سواری دارای ابعاد اجتماعی، ورزشی و حتی اقتصادی است اما بعد دینی آن را هم باید در نظر گرفت چراکه هر فعلی از افعال مکلف انسان دارای یک حکم تکلیفی واجب، حرام، مستحب، مکروه یا مباح است.

برخی به دنبال پرت کردن حواس مردم هستند

وی اضافه کرد: عده‌ای به اشتباه می‌گویند دوچرخه‌سواری بانوان به دین ارتباطی ندارد؛ دوچرخه‌سواری هم فعلی است که یک مسلمان قرار است آن را انجام دهد و دارای مسأله شرعی و دینی است.

عبدالهی‌نژاد با بیان این که بسیاری از کارها در جامعه جرم محسوب نمی‌شود اما حرام مطلق است، ادامه داد: به عنوان مثال غیبت کردن جرم نیست ولی از نظر شرعی حرام است و از زنا بدتر است؛ بنابراین نمی‌توان گفت چون غیبت کردن جرم نیست، اجازه ترویج آن وجود دارد.

وی عنوان داشت: برخی درصدد آن هستند که حواس مردم و جامعه را به هر نحوی مشغول حواشی این چنینی کنند تا بحث قضاوت‌های مردمی درباره عملکردها و مقایسه فعالیت‌های گذشته و امروز موضوعیت پیدا نکند.

صرف کار حزبی کردن مشکلی را حل نمی‌کند

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان اصفهان تأکید کرد: در حال حاضر زمان آن رسیده که شورای اسلامی شهر اصفهان گزارشی از عملکرد یک‌ساله خود را به مردم بدهد؛ آیا این‌قدر که بر ترویج برخی امور مثل دوچرخه‌سواری بانوان تأکید داشته‌اید بر تحقق وعده‌های خدمت‌رسانی به شهروندان هم تأکید دارند؟

وی ابراز داشت: با حاشیه درست کردن در جامعه مشکلی حل نمی‌شود و مسؤولان باید پاسخگوی اعمال خود و امکاناتی باشند که در اختیار داشتند؛ صرف کار حزبی کردن مشکلی را حل نمی‌کند و مردم خواستار آن نیستند.

عبدالهی‌نژاد گفت: مردم بر اساس وعده‌های خدمت‌رسانی به اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان رأی دادند، حال که رأی‌ها از مردم گرفته شده نباید سواستفاده کرد و گفت دیگر کاری به مردم نداریم.

آمارها در مورد اثرات ترافیکی دوچرخه‌ها نظر بدهند

وی خاطرنشان کرد: مردم به افرادی که خود را مسلمان معرفی کردند رأی داده و انتظار دارند اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان نیز در مسیر اسلام حرکت کنند.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان اصفهان تصریح کرد: عده‌ای با دادن اطلاعات غلط به مردم درصدد ترویج دوچرخه‌سواری هستند که این اطلاعات شامل کاهش ترافیک و آلودگی هوا و خاصیت‌های درمانی دیابت و کلسترول خون است، در صورتی که دیگر ورزش‌ها هم این خواص را دارند.

وی یادآور شد: اگر آمار و اطلاعات دقیقی وجود نداشته باشد، برنامه‌ریزی دقیقی هم محقق نخواهد شد، بنابراین مراکز علمی و دانشگاهی باید میزان تأثیر دوچرخه‌سواری بانوان بر کاهش آلودگی‌های زیست‌محیطی و ترافیک شهری را اعلام کنند.

عبدالهی‌نژاد در پایان تأکید کرد: اگر بخواهیم ترافیک و استفاده از خودروهای سواری شخصی را کاهش دهیم، می‌توان پیاده‌روی بانوان را ترویج داد که هم نوعی ورزش و تحرک است و هم در کاهش ترافیک شهری مؤثر است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار