تابناک هرمزگان- محدثه زحمت پیشه، کودک دو ساله که تنها جرمش تولد در دل فقر در روستای پوم شهرستان میناب است، با بیماری خاصی در حال دست و پنجه نرم کردن است که به دلیل مسائل مالی روند درمانش قطع شده است.
کد خبر: ۶۵۰۴۷۴
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۴:۰۸ 03 September 2018

کودک دو ساله مینابی در انتظار کمک های درمانی مسئولان و خیرین

به گزارش تابناک هرمزگان، ناهید یوسفی: حوزه شرق هرمزگان یکی از کم برخوردار ترین مناطق در سطح کشور به شمار می رود و ضعف های اقتصادی و محرومیت های کهنه این منطقه، مردم را دچار مسائل معیشتی بسیار کرده است.

فقر مطلق مردمی که شغل عمده آن ها کارگری بوده، فرصت های بسیاری را از مردم در زمینه های درمانی ، آموزشی ، معیشتی و …گرفته است.

محدثه زحمت پیشه ، کودک دو ساله که تنها جرمش تولد در دل فقر در روستای پوم شهرستان میناب می باشد که با بیماری خاصی در حال دست و پنجه نرم کردن است که به دلیل مسائل مالی روند درمانش قطع شده است.

این کودک دو ساله در طی دو سال، فقط از ناحیه سر در حال رشد است و دیگر اعضای بدن او رشدی ندارند.

محدثه دوساله، یک بار به همت اهالی روستا با جمع آوری کمک های مردمی عمل جراحی را انجام داده و اکنون به دلیل فقر و مسائل مالی روند درمانی او قطع شده است.

علی زحمت پیشه، پدر محدثه گفت: بنیه مالی ندارم و در حال حاضر 33 سال سن دارم و به دلیل نبود اشتغال در روستاها و سرمایه ، در زمین های کشاورزی کارگری می کنم.

وی افزود: دو دختر و یک پسر دارم که هر دو دختر درگیر با بیماری هستند و توانایی مالی لازم جهت درمان آن ها را ندارم.

زحمت پیشه به بیماری دو دخترش اشاره کرده و گفت: دختر بزرگترم 12 ساله است و تشنج دارد و دخترم دیگرم هم با آب گرفتگی سر در حال دست و پنجه نرم کردن است.

وی بیان کرد: طی این دو سال دخترم فقط از ناحیه سر در حال رشد است و دیگر اعضای بدن او رشدی ندارند در سال جاری یک بار به همت اهالی روستا با جمع آوری کمک های مردمی عمل شده اما برای مرحله بعد به دلیل مشکلات مالی دیگر نتوانستیم مراحل درمانی اش را ادامه دهیم.

وی در پایان خاطر نشان کرد: بنده زندگی خود را با نان کارگری می گذرانم و صرف هزینه های درمانی هنگفت برای فرزندانم با توجه به درآمد هایم امکان پذیر نیست.

متأسفانه بیماری های خاص در مناطق محروم شرق هرمزگان به وفور دیده می شود که نیاز به توجه دولتمردان به این قشر ضعیف جامعه در خانواده های درگیر با فقر احساس می شود.

انتظار می رود دستگاه های ذیربط حوزه درمان و بهداشت با اتخاذ قوانینی دریافت هزینه های لازم درمان بیماری های خاص را به خصوص برای خانواده های بی بضاعت بسیار راحت تر کنند.

سازمان های مردم نهاد و خیرین هم می توانند با کمک رسانی و پرداخت هزینه های درمان هم محدثه دو ساله را در سال های آغاز زندگی از بیماری برهانند و با شاد کردن دل این کودکان و خانواده آنها خشنودی الله متعال و خیر اخروی را کسب کنند.

کودک دو ساله مینابی در انتظار کمک های درمانی مسئولان و خیرین

انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار