برای اجاره خودروهای لوکس چقدر باید بپردازیم؟
تابناک:عصر فرا ارتباطی حاضر، فرصت خوبی برای شبکه های مجازی و تلویزیون ها و رادیو ها به عنوان رسانه های نویت ایجاد کرده است، از همین رو رسانه های سنتی مثل روزنامه و کتاب بسیاری از مخاطبین خود را از دست داده اند، البته این به معنای حذف آن ها از جامعه نیست. به هر حال در این عصر نیز عده ای صبح به صبح از خواب که بیدار شدند، طبق عادت به دکه روزنامه فروشی می روند و روزنامه مورد علاقه خود را خریداری می کنند.
کد خبر: ۶۵۰۸۷
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۸ 22 July 2015
به گزارش تابناک اصفهان، عصر فرا ارتباطی حاضر، فرصت خوبی برای شبکه های مجازی و تلویزیون ها و رادیو ها به عنوان رسانه های نویت ایجاد کرده است، از همین رو رسانه های سنتی مثل روزنامه و کتاب بسیاری از مخاطبین خود را از دست داده اند، البته این به معنای حذف آن ها از جامعه نیست. به هر حال در این عصر نیز عده ای صبح به صبح از خواب که بیدار شدند، طبق عادت به دکه روزنامه فروشی می روند و روزنامه مورد علاقه خود را خریداری می کنند.
در کنار آن روزنامه ها هم در راستای رسالت های خود به اطلاع رسانی و تحلیل در فضای رسانه ای موجود می پردازند.
با توجه به این مسئلهسایت خبری تحلیلی تابناک اصفهان، هر روز مهم ترین گزاش یا اتفاق روزنامه های اصفهان را در اختیار مخاطبین می گذارد، تا از این مسائل با خبر باشند.

اصفهان زیبانوشت:در شرایط اقتصادی فعلی به خصوص در شرایطی که بسیاری از مردم توانایی خرید خودروی مناسب را ندارند، می توان با آگهی های بسیار زیادی در مورد اجاره خودرو مواجه شد که از پراید شروع شده و تا لوکس ترین و به روزترین خودروها را شامل می شود. در شرایطی که عرضه و تقاضای ماشین های لوکس بیشتر است شاید بتوان این بازار را به نوعی تجمل گرایی و خرج اضافه توسط قشر مرفه جامعه دانست. از سوی دیگر افرادی نیز که از خارج کشور می آیند و می خواهند چند هفته ای در ایران باشند، ترجیح می دهند به جای سردرگمی در خیابان های شلوغ شهر در همان فرودگاه خودرویی اجاره کنند.

چند میلیون برای چند ساعت

در شرایطی که تقاضا برای اجاره یک روزه و حتی چند ساعته خودروهای لوکس بالاست، می توان انتظار فعالیت شرکت ها و بنگاه های متعددی در این زمینه داشت. عده ای از این موسسات، شرکت هایی هستند که در اقصی نقاط جهان دارای شعبه بوده و در زمینه اجاره خودرو و برگزاری تشریفات فعالیت می کنند. از سوی دیگر می توان با بنگاه های غیر رسمی نیز مواجه شد که خودروهایی با پلاک موقت و بدون بوروکراسی موسسات رسمی اجاره می دهند. لیست خودروهایی که اجاره داده می شود از پراید و پژو تا امپراطورهای آلمانی و ایتالیایی را شامل می شود. خودروهای در دسترس این افراد، مزین به انواع پلاک های ملی، گذر موقت و مناطق آزاد هستند. افرادی که مشغول اجاره این اتومبیل ها هستند نیز با یکدیگر تیمی را تشکیل می دهند که در صورت نداشتن اتومبیلی که مشتری شان می خواهد، آن را از هم اجاره می کنند. این روزها دیگر نمی توان تنها از روی خودروی یک فرد به قضاوت در مورد میزان ثروت او پرداخت چرا که بسیاری از افراد برای مقاصد خاص نظیر انجام معامله و حتی خوش گذرانی خودرو کرایه می کنند. قیمت بعضی از این ماشین ها به اندازه20 تا 30 سال حقوق یک فرد عادی است اما عده ای حاضرند برای یک شب اجاره ماشین تا چند میلیون تومان هم هزینه کنند. افرادی که ماشین اجاره می کنند اقشار متفاوتی هستند و همچنین انگیزه های متفاوتی هم دارند. این افراد گاهی دامادهایی هستند که برای مراسم عروسی‌شان ماشین اجاره می کنند، گاهی دیگر نیز خواننده ها و یا کارگردانانی هستند که برای تهیه کلیپ ها و فیلم هایشان اتومبیلی را اجاره می کنند و برخی دیگر هستند که برای گشت و گذار و مسافرت یا رفتن به یک جلسه مهم و ... ماشین اجاره می کنند که اصطلاحا به آن اجاره دربستی می گویند.

کدام ماشین ها طرفداران بیشتری دارند؟

پرطرفدارترین ماشین های لوکس کرایه ای در ایران، آنهایی هستند که اصلا امکان پلاک شدن در داخل را ندارند! لامبورگینی و پورشه، هر چند ماشین های بسیار لوکسی هستند اما به هر حال کسانی هستند که پولش را داشته باشند تا از کشور مبدأ آنها را وارد کنند و برای شان پلاک ایرانی بگیرند. اما ماشین های ساخت آمریکا که دارای حجم موتور بالا هستند و در ایران پلاک نمی شوند بیشترین تقاضا را در بازارهای غیر رسمی دارند.معمولی ترین دلیل برای کرایه این ماشین ها برای شب عروسی است، اما ماشین های دیگر همانند ماشین های شاسی بلند برای خوش گذرانی، رفتن به اسکی و مسافرت اجاره می شوند. قیمت اجاره ماشین های خارجی هم متفاوت است، اما حداقل قیمت برای اجاره 24 ساعت آنها از چند صد هزار تومان به بالاست.

هزینه تصادف بر عهده چه کسی است؟

اگر مشکلی برای ماشین پیش آمد فرد طبق قرارداد باید خودش همه هزینه ها را بدهد. اینگونه ماشین ها به سیستم های رهیاب مجهز هستند و می شود آنها را اینترنتی چک کرد که ماشین دقیقا کجاست، چه مسیری را رفته و با چه سرعتی حرکت می کند. یک مشکل دیگر باقی می ماند آن هم زمانی است که فرد با ماشین تصادف کند. در قراردادها ذکر شده که در صورت تصادف فرد هم قیمت درست کردن ماشین و هم قیمت روزهایی را که به واسطه تعمیر، ماشین می خوابد را باید بپردازد. البته در موسسات رسمی در صورت اینکه تعمدی در کار نباشد می توان از بیمه بدنه استفاده کرد که تا 80 درصد خسارت را پرداخت می کند و بقیه مبلغ بر عهده اجاره کننده خواهد بود.

دو میلیون و نیم برای یک روز اجاره

اجاره خودرو از موسسات رسمی شرایط خاصی دارد. از مرسوم ترین شرایط آنها می توان به داشتن گواهینامه، ارائه چک به قیمت خودرو، سپردن ضمانت نامه بانکی یا سند خانه نام برد. این خودروها برای 10 ساعت به بالا اجاره داده می شوند. برای مثال برای مراسم عروسی می توان خودرو را برای ساعت 14 تا 24 اجاره کرد. اگر برای کمتر از این میزان نیز اجاره شود همان اجاره 10 ساعت گرفته می شود. هر قدر زمان کرایه ماشین بیشتر شود، هزینه اجاره آن نیز پایین تر می آید. در این میان اجاره ماشین برای هفت روز از اقتصادی ترین گزینه ها به شمار می آید. در بازار فعلی هزینه اجاره روزانه پراید 700،000 ریال، پژو 206 1،500،000 ریال و پژو پارس 1،600،000 ریال است. اما خودروهای خارجی قیمت های بالاتری دارند که نرخ آنها را می توانید در جدول مشاهده کنید. لازم به یادآوری است که در بازار غیر رسمی می توان با ماشین های خاص با قیمت های بالاتر هم مواجه شد.



منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار