مدیر مجتمع دیجیتال فرهنگی کاسپین قزوین:
مدیر مجتمع دیجیتال فرهنگی کاسپین قزوین گفت: اگر از استارتاپ ها استقبال شود شاهد کاهش آسیب های اجتماعی و بزه خواهیم بود.
کد خبر: ۶۵۱۰۷۰
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۶ 04 September 2018

استارت تاپ ها در کاهش آسیب های اجتماعی موثر هستند

به گزارش تابناک قزوین،سعید پورایمانی در مراسم افتتاح اولین کسب و کار نوین در فضای مجازی و عرصه سرگرمی در قزوین در جمع خبرنگاران رسانه های گروهی استان اظهار کرد: سواد کسب و کارهای نو پا، همیشه در دولت جدید مورد توجه و اهمیت بوده است چراکه این نوع کسب و کار سبب اشتغالزایی جدید خواهد شد.

وی افزود: در حال حاضر در شرایط اقتصادی به سر می بریم که شاهد حذف مشاغل جدید و پا گرفتن کسب و کارهایی نوین در فضای مجازی هستیم ضمن اینکه  پیش بینی می شود در چند سال آینده ۴۰ درصد مشاغل واسطه ای در کشور حذف شود و به جای آن کسب و کارهای نوین و اینرنتی جایگزین شود .

پور ایمانی با بیان اینکه باید زمینه کسب و کار نوین را فراهم کرد افزود: در یکی دوسال اخیر شاهد رویکرد بهتر مسئولان در حمایت از کسب و کارهای نوین بودیم در نتیجه امیدواریم امسال و سال اینده شاهد پویایی و شکوفایی استارت آپ ها در استان قزوین باشیم.

مدیر مجتمع دیجیتال فرهنگی کاسپین قزوین تصریح کرد: در حوزه دیجیتال شاهد افزایش کسب و کارهای مجازی نوپا هستیم و در حال حاضر چند جوان بااستعداد توانستند اولین فعالیت در عرصه واقعیت مجازی را راه اندازی کنند.

به گفته وی،جوانان با استعداد استان و کشورمان می توانند با کمترین هزینه سبب ایجاد کسب و کار نوین و اشتغال شوند و حتی یک بازار جدید راه اندازی کنند.

پور ایمانی تصریح کرد: یک زمان در استارت آپ ها در حد معقول نبودیم در نتیجه تلاش می شود در استان قزوین هر ماه یک استار تاپ معرفی شود.

وی اضافه کرد:اولین فضای واقعیت مجازی درقزوین باارائه بیش از ۷۰ نوع بازی و سرگرمی و مدل آموزشی فراهم شده که جوانان، نوجوانان وحتی بزرگسالان می توانند خود را در فضای واقعی و مجازی حس کرده و تجربه جذابی از فعالیت های مختلف را در این فضا به دست آورند.

پورایمانی یادآورشد: پتانسیل واقعیت مجازی بسیار بالاست و در حد جراحی مغز و اعصاب، خلبانی، واقعیت پرواز و دهها مورد دیگر کاربرد دارد واگر بتوانیم توان جوانان خود را در این عرصه تقویت کنیم در اینده نیز می توانیم کارهای خوبی را عملیاتی کنیم.

وی اظهار کرد: امکانات واقعیت مجازی می تواند در حوزه آموزشی هم استفاده می شود و اداراتی مانند آموزش و پرورش با کمک برنامه ریزان قادرند از این ظرفیت استفاده کنند و تا ۳۰۰ برابر تاثیرگذاری مطالب آموزشی خود را بالا ببرند.

اتاق فرار یک بازی جدید

پورایمانی بیان کرد: در این مجموعه اتاق فرار هم به عنوان یک بازی جدید ارائه می شود که گروههای ۴ تا ۵ نفره می توانند با حل ۸ معما قدرت تخیل و حافظه خود را تقویت و در یک بازی و محیط واقعی معماها را حل کنند.

مدیر مرکز دیجیتال کاسپین قزوین گفت: کسب و کارهای نوپا همیشه مورد توجه و اهمیت بوده و از طریق استارت آپ ها با کمترین هزینه می توان از این روش به اشتغال جوانان کمک کرد.

وی اضافه کرد: امروزه همه نمی توانند میلیاردها تومان هزینه کرده و با احداث یک واحد صنعتی چند شغل ایجاد کنند اما استارتاپ ها با برنامه ریزی مالی می توانند با کمترین سرمایه گذاری به موفقیت برسند و شغل ایجاد کنند.

پورایمانی بیان کرد: اکثر جوانها در این عرصه بدون تجربه هستند و باید مشاوره بگیرند و با فرهنگ کار آشنا شده و سپس با یک تیم کاری قدرتمند وارد کار شوند تا به نتیجه برسند.

وی افزود: استارت تاپی که امروز فعالیت خود را آغاز می کند یک نمونه موفق در استارتاپ است که عده ای جوان وارد کسب و کار مجازی شده اند و با ۲۰۰ میلیون تومان آورده شخصی، برای ۵ نفر شغل ایجاد کرده اند.

مدیرمرکز دیجیتال کاسپین قزوین اظهار کرد: در استان در حوزه کسب و کارهای دیجیتال در گذشته ضعیف عمل کردیم اما در یک سال اخیر شاهد شناسایی استعدادهای خوبی هستیم و باید مدیران مربوط حمایت کرده و بستر کار را فراهم کنند و با دادن مشاوره و بازاریابی از این عرصه حمایت کنند.

در حوزه جریان سازی اقتصاد نیازمند حمایت دولت و رسانه ها هستیم

وی نقش رسانه ها را در تبلیغ کسب و کارهای نوین موثر دانست و اضافه کرد: در حوزه جریان سازی اقتصاد نیازمند حمایت دولت و رسانه ها هستیم تا جوانان کارآفرین حمایت شوند.

استارتاپ ها باید در رسانه مشکلاتشان را بگویند و با کمک مسئولان این موانع برطرف شود و بدون شک امروز فضای بسیار خوبی ایجاد شده و  اگر از استارتاپ ها استقبال شود شاهد کاهش آسیب های اجتماعی و بزه خواهیم بود.

پورایمانی اضافه کرد: در حوزه استارتاپ ها تنگناهایی وجود دارد صد البته که در استارتاپ های فروشگاهی، خوراک، پوشاک، آموزشی، سرگرمی در استان قزوین ظرفیت های خوبی وجود دارد که باید فعال شوند.

وی بیان کرد: با حمایت از کسب و کارهای مجازی می توانیم به اشتغال کمک کرده و در حمایت از این راه باید در آموزش نیروی انسانی، تامین تجهیزات و امکانات لازم و شناسایی حامی مالی به راه اندازی استارت آپ ها کمک کنیم.

پورایمانی بیان کرد: امسال و نیز سال آینده زمان شکوفایی استارت تاپ ها در استان قزوین است.

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار