روز گذشته برای چندمین بار تصویری از کودک زباله گرد پخش شد که پیمانکار مربوطه گوشش را با تیغ بریده بود اما چه بلایی بر سر کسانی که دوربین ها آنان را رصد نمی کند می آید؟
کد خبر: ۶۵۱۴۹۲
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۱ 05 September 2018

به گزارش تابناک : الهام فخاری در تذکر امروز خود با اشاره به ویدیویی که روز گذشته در فضای مجازی منتشر شده بود، گفت: آیا ما در این شهر هستیم؟ این یک تصویر است که از این کودکان منتشر شده است، اما آیا ما این تصاویر را در شهر نمی‌بینیم؟ آیا ما شهروندان نامرئی را در این شهر نمی‌بینیم؟

 

وی خطاب به هاشمی ادامه داد: «آخرین تذکر من در این زمینه در تاریخ ۹ خرداد ماه بوده که نامه پیگیری حضرتعالی ۲۷ خرداد به دفتر شهردار ارسال شده است و پاسخی نیامده است. خواهش میکنم این تذکر را تبدیل به سوال کنیم.»

فخاری افزود: «این موضوعی نیست که بگوییم مربوط به ما نبوده است و به نهادهای دیگر حواله دهیم. وظیفه خدمات شهری بوده که شیوه جمع‌آوری زباله در شهر تهران را اصلاح کند. مسئولیت تک تک ما بوده که طی این یک سال یک مدل جایگزین مدیریت پسماند به صحن ارائه دهیم. این کار شاید از خیلی کارهای ما که قابلاحترام و مهم هم هست، در این یک سال ضروری‌تر بوده است. ما چه پاسخی به خودمان و سوگندی که در برابر مردم یاد کرده‌ایم، داریم؟»

رییس کمیته اجتماعی با اشاره به فیلم ویدیویی که روز گذشته در فضای مجازی منتشر شده بود،افزود: این یکی از تصاویر ثبت شده از این کودکان زباله‌گرد است که منتشر شده و به مساله رسانه‌ای تبدیل شده است؟ پس چه کسی قرار است صدای که در دوربین‌ها ثبت نمی‌شوند؟ چه زمانی وضعیت پسماند تهران اصلاح می‌شود و چگونه قرار است آن را اصلاح کند؟»

فخاری اذعان داشت: «با این سو مدیریت در مساله پسماند، مگر می‌شود از حاشیه اجتماعی آن جلوگیری کرد؟ تا وقتی این کالای کثیف در کنار خیابان پهن است، منازعات باندهای اطراف آن نیز وجود دارد. این که بگوییم کارگر شهرداری در این کار دخیل نبوده، چیزی از مسئولیت ما کم می‌کند؟ آیا پیمانکار یا کسی که در حاشیه زباله کسب دزآمد می‌کند در حوزه مسئولیت و کار ما نیست؟ بنابراین فکر می‌کنم اول از همه این تذکر را باید به خودمان بدهیم. آیا کسی احد و صمد محبوس در آتش را یادش هست که در کارگاه‌های بازیافت سوختند؟ این اتفاقات هنوز در کوچه‌های تهران ادامه دارد؟»

رییس کمیته اجتماعی با تاکید بر لزوم تغییر رویه در زمینه جمع‌آوری زباله گفت: «آیا به گزارش‌های رسمی رو کاغذ بسنده کنیم و واقعیت شهری که می‌بینیم را از خودمان نپرسیم؟ من فکر می‌کنم چیزی بیش از سخنرانی، عکس گرفتن و صرفا تذکر دادن لازم است. مسئولیت ماست و شهرداری موظف است که نه فقط به دلیل درآمد حاصل از زباله که به دلیل حاشیه‌های اجتماعی آن تغییر رویه دهد.»

این عضو شورا در انتها افزود: «مدل مناسب جمع‌آوری در کلان‌شهرهای مختلف کشور در حال اجرا ست. برخی دوستان به من می‌گویند حوزه پسماند خطرناک است و نباید در این حوزه صحبت کنید اگر ما به عضو هشدار می‌گیریم، کودک ایرانی یا غیر ایرانی، اتباع قانونی یا غیرقانونی که دور از این دوربین‌هاست، چه امنیتی دارد؟ و این لزوم بازنگری در این موضوع را یادآور شود. »

 

 

 

منبع : تیترشهر 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار