همراه با هیئت‌های ورزشی اصفهان/ جودو
دبیر هیئت جودوی اصفهان گفت: اگر در تمامی ورزش‌ها همه چیز از جمله لباس، تجهیزات و سالن‌های ورزشی رایگان بود دیگر ورزشکاران دغدغه‌ای به جز تنها ورزش کردن نداشتند و شاهد از بین رفتن استعدادهایمان نبودیم. اگر فوتبال را استثناء قرار دهیم در ورزش هیچ کس امنیت شغلی ندارد.
کد خبر: ۶۵۱۷۰۷
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۰ 05 September 2018
به گزارش تابناک اصفهان؛ همایون طبایی  در خصوص وضعیت اسپانسر ورزش جودو اظهار کرد: متاسفانه اسپانسر در این ورزش اصلاً وجود ندارد! پیش از این وقتی شرکتی یا کارخانه‌ای اسپانسر ورزش می‌شد از مالیات آن کاسته می‌شد، ولی اکنون این قانون برداشته شده است و اسپانسرها رغبتی برای ورود به ورزش ندارند.
 
وی با اشاره به استعدادیابی این هیئت از طریق آموزش و پرورش اشاره کرد: از طریق سه پایگاهی که زیر مجموعه هیئت جودو هستند افرادی برای استعدادیابی به مدارس اعزام می‌شوند و در این خصوص آموزش و پرورش همکاری بسیاری خوبی با هیئت دارد. امسال نیز از نیمه دوم سال در سه ردهٔ نونهالان جوانان و جوانان استعدادیابی را در مدارس ادامه خواهیم داد.
 
دبیر هیئت جودوی اصفهان در خصوص پتانسیل اصفهان در ورزش جودو گفت: اصفهان پتانسیل خوبی در این زمینه دارد. متاسفانه به خاطر حق بیمه‌ای که باید بازیکنان این ورزش پرداخت کنند و همچنین لباس‌های گران قیمت ورزش جودو باعث می‌شود خیلی از افراد مستعد در این ورزش نتوانند ورود کنند.
 
طبایی ادامه داد: هزینه‌های بالای این ورزش باعث می‌شود خانواده‌ها ورزش جودو را در اولویت‌های اصلی قرار ندهند. در این ورزش هر چقدر به رده‌های بالاتر می‌روید هزینه‌های این ورزش نیز بیشتر می‌شود.
 
وی با اشاره به اینکه قهرمانی در این ورزش باعث تاثیرگذاری در سربازی و دانشگاه بازیکن می‌شود، گفت: البته اگر شخصی از ردهٔ نونهالان تا ردهٔ بزرگسالان فعالیت خود را ادامه دهد و خوب هم کار کند ولی نتواند قهرمانی ملی کسب کند هیچ تاثیری در سربازی و دانشگاه آن ندارد.
 
دبیر هیئت جودو در خصوص همکاری این هیئت با سازمان شهرداری اصفهان اظهار کرد: ارتباط بسیار خوبی با این سازمان داریم، ولی متاسفانه این سازمان برای اداره کردن کلاس‌های خودشان در این ورزش با مشکلات مالی رو به رو هستند. همچنین روابط خوبی با صداسیما داریم که از لحاظ پوشش مسابقات مشکلی نداریم.
 
طبایی در خصوص برگزاری مسابقات داخلی در پیش روی هیئت خاطر نشان کرد: جمعه هفته آینده مسابقات جوانان استان را خواهیم داشت که به این شکل برگزاری مسابقات 6 ماه اول سال تکمیل می‌شود. برنامه ریزی ما در طول برگزاری مسابقات تعیین رنگینک جودوکاران است.
 
وی با اشاره به اینکه در ورزش‌هایی مانند جودو پاداش آن چنانی وجود ندارد، خاطر نشان کرد: اگر در تمامی ورزش‌ها همه چیز رایگان بود و ورزشکاران دغدغه‌ای به جز ورزش کردن نداشتند دیگر شاهد از بین رفتن استعدادهایمان نبودیم. اگر فوتبال را استثناء قرار دهیم در ورزش هیچکس امنیت شغلی ندارد و به آن به عنوان شغل نگاه نمی‌شود.

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار