رئیس هیئت مدیره انجمن خیریه معلولان اصفهان گفت: در استان اصفهان نیز ۱۲۰ هزار معلول حضوردارند که ۳۲ هزار نفر در اصفهان زندگی می‌کنند و همه این افراد نیاز به خدمات درمانی دارند.
کد خبر: ۶۵۲۰۸۰
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۳ 06 September 2018

به گزارش تابناک : محمد کاظمی پیش از ظهر پنج‌شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه و مطبوعات استان اصفهان با تبریک روز جهانی خیریه مطابق با پنج سپتامبر و ۱۴ شهریورماه اظهار داشت: امروزه هنوز معلولان به عنوان عضو خانواده و جامعه به درستی پذیرفته نشده‌اند به نوعی که همچنان شاهد نبود امکانات لازم و ایجاد شغل برای آنها هستیم و شرایط مناسب برای تردد آنها در خیابان، عبور از پل هوایی، استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی نیز درنظر گرفته نشده است.

وی با بیان اینکه معلولیت گاه مشکلات روحی مانند افسردگی را برای معلولان و خانواده‌ آنها رقم می‌زند، ابراز داشت: ما مادرانی را داریم که شش ماه به دلیل وضعیت فرزند معلول خود از خانه بیرون نیامده‌اند.

رئیس هیئت مدیره انجمن خیریه معلولان اصفهان با بیان اینکه انجمن خیریه معلولان اصفهان از سال ۸۵ افتتاح شده است، تصریح کرد: این مرکز خدمات رسانی همه جانبه به معلولان، جلب حمایت برای خانواده ها و معلولان را با اجرای برنامه‌های مختلف برعهده دارد.

وی اضافه کرد: از میان ۳۰ برنامه اجرایی ۱۰ مورد برای معلولان، ۱۰ مورد برای آموزش خانواده‌ها و ۱۰ مورد نیز به منظور آموزش و آگاهی جامعه برگزار می‌شود.

کاظمی با اشاره به اینکه برنامه‌های انجمن در ارتباط با خانواده ها و معلولان کامل است، ابراز داشت: تمام تلاش ما این است که علاوه بر کمک در زمینه پشت سرگذاشتن مشکلات جسمی معلولان در زمینه روحی نیز به آنها کمک کنیم.

وی با اشاره به اینکه یک و نیم میلیارد تومان در سال ۹۶ هزینه کرده‌ایم، اظهار داشت: ما هیچ بودجه دولتی از بهزیستی، استانداری و غیره دریافت نمی‌کنیم.

رئیس هیئت مدیره انجمن خیریه معلولان اصفهان تاکید کرد: در این مرکز تنها هشت کارمند داریم اما بیش از ۲۰۰ نفر نیز با ما همکاری داوطلبانه دارند به نوعی که ۲۷ مربی در زمینه آموزش مهارت‌های مختلف به معلولان نیز داوطلبانه فعالیت دارند.

تامین پوشک و دارو، مهم‌ترین مشکل معلولان

وی به صراحت بیان داشت که مهم‌ترین مشکل کنونی انجمن تامین پوشک با توجه به قیمت و حتی عدم وجود آن در بازار است و گفت: هزینه داروها نیز بسیار زیاد شده است و این کمبودها موجب تشدید مشکلات معلولان می‌شود.

کاظمی با بیان اینکه ۶۳۰ نفر کارت همیار عالی در این مرکز دارند، ابراز داشت: برخی همیاران افراد معلول داوطلبانه و در دوره‌های ماهانه، سه ماهه، شش ماهه و یک ساله با ما همکاری دارند و برخی افراد حتی ناشناس هستند.

وی با اشاره به تعامل با مسئولان شهر اظهار داشت: تلاش کردیم مشکلات انجمن را برای مسئولان بیان کنیم اما هنوز در دور جدید مسئولان شهری به این مرکز نیامدند که امیدواریم به زودی این بازدید انجام شود.

یک سوم از معلولیت‌ها در زمان زایمان رخ می‌دهد

رئیس هیئت مدیره انجمن خیریه معلولان اصفهان با بیان اینکه بخشی از معلولیت‌ها ژنتیکی است، یک سوم در زمان زمان زایمان و گاه در اثر حوادث یا بیماری رخ می‌دهد، گفت: به خانواده‌های تحت پوششی که قصد دارند برای بار دوم یا سوم بچه‌دار شوند مشاوره‌های لازم انجام می‌شود تا جلوی تولد کودکان معلول دیگر را بگیریم.

وی از افتتاح سایت انجمن معلولان اصفهان به منظور خدمت رسانی بهتر و جذب بهتر مشارکت‌ها خبر داد به نوعی که تعداد بیشتری کمک از خیران با مبالغ کمتر و دلخواه اتفاق می‌افتد.

یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر معلول در سایت بهزیستی ثبت‌نام کردند

در ادامه مدیرعامل انجمن خیریه معلولان اصفهان که دکترای روانشناسی نیز دارد با اشاره به شرایط ویژه معلولان ابراز داشت: تنها در سایت بهزیستی کشور یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر معلول ثبت نام کردند که ۷۰۰ هزار نیاز به توجه ویژه دارد.

محمد یعقوبی افزود: در استان اصفهان نیز ۱۲۰ هزار معلول دارند که ۳۲ هزار نفر در اصفهان زندگی می‌کنند و همه این افراد نیاز به خدمات درمانی دارند.

وی با بیان اینکه بیش از یک هزار و ۲۰۰ پرونده در انجمن معلولان اصفهان داریم، گفت: در میان این افراد ۳۰۰ خانواده از اقشار آسیب پذیر حضور دارند که هزینه زندگی از ۱۰۰ تا ۳۰۰ هزار تومان به آنها اهداء می‌شود.

کارهای دندانپزشکی افراد معلول نیازمند بیهوشی است

مدیرعامل انجمن معلولان اصفهان با اشاره به اینکه برخی افراد بانی تامین هزینه‌های توانخواهان می‌شوند، ابراز داشت: هزینه درمان افراد معلول زیاد است به نوعی که حتی برای کارهای دندانپزشکی نیاز به بیهوشی و ورود به اتاق عمل دارند.

وی اضافه کرد: درصدد ایجاد یک سایت مرکزی برای شناسایی معلولان و کمک به آنها هستیم تا از برخی موازی کاری‌های فعلی جلوگیری شود و وزیر کشور در سفر خود به اصفهان قول مساعدت در این ارتباط داده است.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار