مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی اصفهان و حومه گفت: ۵۷ درصد ناوگان اتوبوسرانی شهر در اختیار بخش دولتی است.
کد خبر: ۶۵۲۰۸۴
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۱ 06 September 2018

به گزارش تابناک : قدرت افتخاری مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی اصفهان و حومه اظهارکرد: از مجموع ۱۰۲ خط اتوبوسرانی در اصفهان ۳۵ خط را بخش خصوصی و ۶۷ خط را بخش دولتی اداره می‌کند، همچنین ۵۷ درصد ناوگان اتوبوسرانی شهر در اختیار بخش دولتی است.

وی با بیان اینکه واگذاری اتوبوس‌ها به بخش خصوصی دارای جوانب مثبت و منفی است، ادامه داد: از آنجایی که اتوبوس‌ها متعلق به رانندگان و یا شرکت خصوصی است، رانندگان در حفظ و نگهداری دستگاه خود کوشا هستند، اما در نظم، برنامه‌ریزی، رعایت زمان‌بندی، توجه به حقوق مسافران و توقف‌های بی‌جا ضعف وجود دارد که باید در جهت بهبود این وضعیت اقدام کرد

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی اصفهان و حومه با اشاره به گلایه مردم در خصوص نبود سیستم سرمایش در تعدادی از اتوبوس‌های شهر، تصریح کرد: بخشی از ناوگان اتوبوسرانی از زمان تولید در کارخانه طی سنوات گذشته فاقد سیستم سرمایشی بوده که باتوجه به گذشت عمر مفید اتوبوس و گران بودن تجهیزات برودتی، نصب سیستم سرمایشی بر روی اتوبوس‌های قدیمی شهر توجیهی ندارد.

وی با بیان اینکه حدود ۴۰ درصد از ناوگان اتوبوسرانی شهر اصفهان کولر ندارد، اظهارکرد: در فرایند بازسازی بخشی از ناوگان که جز برنامه امسال و سال آینده است، تعداد ۱۵۰ دستگاه اتوبوس از اتوبوس‌هایی که قابلیت بهره‌برداری دارد، ولی به دلایل مختلف در سال‌های قبل متوقف بوده، در فرایند بازسازی مجهز به سیستم برودتی خواهد شد.

افتخاری ادامه داد: اتوبوس‌های جدیدی که قرار است سال آینده  با کمک دولت و پرداخت یارانه خریداری شود، مجهز به سیستم سرمایشی و برودتی خواهد بود.

وی با اشاره به همکاری و تلاش شهروندان در حفظ و نگهداری از اتوبوس‌های شهر، گفت: با فرهنگ‌سازی انجام شده شاهد حفظ دستگاه‌های اتوبوس از سوی شهروندان هستیم، اما لازم است در این زمینه تلاش مضاعفی صورت گیرد.

 

 

 

منبع : باشگاه خبرنگاران جوان 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار