معاون سیاسی استاندار یزد:
معاون سیاسی امنیتی استاندار یزد گفت: زمانی که پای منافع و مصالح جامعه در میان است همه تشکل‌ها باید فارغ از خط‌کشی‌های سیاسی، قومی و محله‌ای، برای رسیدن به یک هدف تلاش کنند.
کد خبر: ۶۵۲۵۸۸
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۰ 08 September 2018

محمدعلی طالبی در دومین نشست دانشجویی مجمع نخبگان جوان ابرکوه، اظهار کرد: ابرکوه در وهله اول با سرو 4500 ساله خود شناخته می‌شود که در سن این درخت کهن‌سال هم رازهای بسیاری نهفته است.

طالبی با بیان اینکه سن و سال درخت مهم نیست بلکه شکوه و اقتدار آن اهمیت دارد، افزود: بعد از سرو کهن‌سال، ابرکوه با کوه گنبد عالی، خانه آقازاده، مسجد جامع، ظرفیت‌های مختلف فرهنگی، اقتصادی و کشاورزی شناخته می‌شود.

وی اذعان کرد: به اعتقاد من مهم‌ترین دارایی ابرکوه ظرفیت‌های بالای انسانی با روحیه مشارکت‌پذیری بالای مردمان آن است. نمونه بعضی از کارهایی که تبلور مشارکت‌پذیری جامعه است در ابرکوه بیش از سایر مناطق استان مشاهده شده و می‌تواند الگوی سایر شهرستان‌ها باشد.

فرهنگ سیاسی حاکم بر کشور مهم‌ترین مانع مشارکت در ایران

معاون سیاسی امنیتی استاندار یزد فعالیت منجا را بسیار ارزشمند دانست و گفت: فرهنگ سیاسی حاکم بر کشور مهم‌ترین مانع مشارکت در ایران است که مشارکت گریزی را نهادینه کرده و برای تغییر آن باید اقدامات اساسی و گسترده انجام داد.

طالبی تصریح کرد: تاکنون تلاش شده است در استان فضای مناسب برای ما در استان نیز سعی کردیم موانع مشارکت‌پذیری را برطرف کنیم و فضا را برای تشکل‌های غیردولتی، احزاب سیاسی، نهادهایی که می‌توانند مروج مشارکت بوده و استفاده از ظرفیت‌های مردمی را مورد توجه قرار دهد، فراهم شده و مورد حمایت قرار گیرند.

این مقام اجرایی ضمن تأکید بر وظیفه حمایتی مسئولین، ادامه داد: تشکل‌ها به وجود آمده‌اند تا بار مسئولیت را به دوش بکشند در غیر این صورت دولت باید این بار را به دوش بکشد و چه‌بسا که یا آن را انجام نمی‌دهد، یا توان اجرای آن را نداشته و یا به‌درستی انجام نمی‌دهد.

باز کردن راه برای فعالیت تشکل‌ها و کمک به آنان مهم‌ترین وظیفه مدیران دولتی

وی اضافه کرد: کمترین وظیفه مدیران دولتی در درجه اول باز کردن راه برای فعالیت تشکل‌ها و در مرحله بعدی کمک کردن به آنان برای به ثمر رسیدن برنامه‌ها و تأثیرگذاری در سطح جامعه است.

طالبی اولین مسئولیت هر تشکلی در حقیقت جلب مشارکت دانست و عنوان کرد: امروز جوانان و دانشجویان نیازمند تقویت مبانی هویتی خود از جمله مباحث تعلق به آب، خاک و سرزمین تا تعریف یک رسالت و هدف مشترک برای توسعه و پیشرفت است.

معاون سیاسی امنیتی استاندار بیان کرد: امروز در استان یزد با این چالش هستیم که نخبگان ما برای تحصیل به شهرهای دیگر رفته و ما کمتر از وجود آنان بهره مند می‌شویم تا جایی که ادامه این روند موجب شده است استان یزد پس از تهران و البرز به سومین استان مهاجرپذیر کشور تبدیل شود که تبعات فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی را به دنبال دارد.

وی ادامه داد: بدین ترتیب ساختار اقتصادی استان به‌گونه‌ای پیش می‌رود که مشاغلی در سطح تحصیلات پایین تعریف شده و ما برای تأمین نیروهای شغلی خودمان باید از افراد خارج از استان استفاده کنیم. از سوی دیگر نیز برای جوانان تحصیل کرده خود به اندازه کافی شغل ایجاد نکرده که موجب می‌شود آنان فعالیت خود را در خارج از استان ادامه دهند.

تشکل‌هایی که روحیه مطالبه گری دارند موجب پیشرفت جامعه می‌شوند

این مسئول تصریح کرد: وجود تشکل‌هایی همچون منجا که دغدغه مسائل عمرانی، اجتماعی و اقتصادی و روحیه مطالبه گری داشته بسیار ارزشمند است و یک احساس علاقه جدی نسبت به سرنوشت شهرستان و جامعه، در آنان ایجاد می‌کند تا افراد بتوانند در کنار یکدیگر برای آینده شهرستان خود تلاش کنند.

طالبی گرفتار شدن به خط‌کشی‌های سیاسی، قومی، محلی و ... را آفت تشکل‌ها دانست و گفت: در مجامعی همچون منجا این ظرفیت بی‌نظیر وجود دارد که فارغ از همه تعلقات، گرایش‌ها و خط‌کشی‌ها بر روی منافع و مصالح شهرستان تمرکز کرده و زمانی که پیشرفت جامعه مدنظر است، همه گرایش‌ها و تفکرات در یک راستا حرکت کنند.

انتهای پیام/3404

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار