مشکلات راننده های تاکسی در روزهای سخت اقتصادی تمامی ندارد. این روزها حال راننده های تاکسی دو فرودگاه مهرآباد و امام خمینی خوب نیست. این روزها دخل رانندگان تاکسی ای که مجبور بودند تا به دلیل کار در این دو فرودگاه خودروهای لوکس هیبریدی را جایگزین خودروهای معمولی که از سوی شرکت های خودروسازی به رانندگان تحمیل می شود؛ کنند؛ با اقساط ماهیانه 3.5 میلیون تومان توی این شرایط مانده اند و هیچ مسئولی نیست تا قدم پیش گذاشته تا مشکلات آنها را حل کند.
کد خبر: ۶۵۲۹۱۴
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۷ 09 September 2018

به گزارش تابناک : از ابتدای امسال بود که با افزایش قیمت ارز و نوساناتی که در این بازار وجود داشت و متعاقب آن کاهش پروازهای داخلی و خارجی به دلیل افزایش سرسام آور قیمت بلیت از یک سو و از سوی دیگر خروج شرکت های بزرگ هواپیمایی خارجی از ایران باعث شد تا رانندگان تاکسی شاغل در دو فرودگاه مهرآباد و امام خمینی شرایط سختی را تجربه کنند.


یکی از رانندگان تاکسی فرودگاهی در این باره به خبرنگار تیتر شهر گفت: از وقتی که پروازهای داخلی و خارجی کم شده است و در واقع قدرت مسافرت مردم به دلیل نوسانات ارزی کمتر شده است، وضعیت رانندگان تاکسی فرودگاهی نیز به مراتب سخت تر شده است.


وی ادامه داد: برخی از روزها مجبور هستیم تا 25 ساعت در لیست انتظار بمانیم تا شاید یک مسافر داشته باشیم.


کاهش پروازها از یک سو و از سوی دیگر خالی بودن پروازهای شرکت های هواپیمایی داخلی در 6 ماه اخیر مصائب زیادی را برای رانندگان تاکسی فرودگاهی به وجود آورده است. شرایطی که درآمد تاکسی های این خطوط ویژه را حتی کمتر از تاکسی های خطی داخل شهری کرده است.


یکی دیگر از رانندگان تاکسی فرودگاهی به خبرنگار تیتر شهر توضیح داد: چند سال پیش بود که به درخواست مدیریت دو فرودگاه مهرآباد و امام خمینی و همچنین سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران مجبور شدیم تا تاکسی های خود را با خودروهای VIP و هیبریدی ای که با مشارکت یکی از سرمایه گذاران وارد کشور شده بود؛ تعویض کنیم. قیمت این خودرو در آن زمان 150 میلیون تومان بود.

پروازها کم شد، اقساط تاکسی های لوکس روی دست راننده ها ماند/ نفوذ مسافربرهای شخصی به داخل سالن های فرودگاه برای مسافردزدی


وی ادامه داد: در آن زمان پیش بینی مدیریت سازمان تاکسیرانی و البته مدیریت فرودگاهی مهرآباد و امام خمینی این بود که با تغییر تاکسی های فرسوده این خط به تاکسی های های مدرن و لوکس هم هزینه این خودروها به دلیل استقبال مسافران خارجی و داخلی تامین می شود و هم هزینه زندگی. در آن زمان هم اعلام کرده بودیم با ورود مسافربرهای شخصی و همکاری مدیریت فرودگاه با چند شرکت خاص که اقدام به راه اندازی آژانس خودرو داخل مجموعه فرودگاهی کرده اند، مشکل ما حل نشده است. اما به رغم جلساتی که مدیرعامل فعلی سازمان تاکسیرانی با مدیریت دو فرودگاه مهرآباد و امام خمینی داشته اند، نه تنها هنوز این مشکل حل نشده است، بلکه با کاهش پروازهای داخلی و خارجی تعداد مسافران این دو فرودگاه نیز کمتر شده است.


نفوذ مسافربرهای شخصی به داخل سالن های پرواز و به قول راننده تاکسی ها دزدید مسافر از پای گیت های خروجی مشکلی است که این روزها به یک معضل بزرگ برای رانندگان تاکسی تبدیل شده است.


یکی از رانندگان تاکسی در این باره به خبرنگار تیتر شهر گفت: به ما اجازه نمی دهند تا برای بازاریابی مسافران به داخل سالن برویم حتی به نماینده خط تاکسی های فرودگاهی نیز اجازه نمی دهند تا یک کانتر برای گرفتن مسافران از داخل سالن های خروجی دو فرودگاه داشته باشند. به ما می گویند که طبق آئین نامه فرودگاهی تاکسی های خطی در بیرون از سالن جایگاه دارند و باید بعد از اینکه مسافر از سالن خارج شد؛ اقدام به گرفتن و پذیرش مسافران خود کنند. اما سوال من این است وقتی مسافر برهای شخصی به راحتی به داخل سالن ها نفوذ کرده و به راحتی مسافرانی که حق ما است را از داخل سالن می دزدند؛ ما چگونه می توانیم کسب درامد کنیم.


آن هم در شرایطی که حتی فرودگاه اجازه به ما نمی دهد که در مقابل درب خروجی سالن های پرواز بایستیم و مسافر را به سمت دکه تاکسی های خطی فرودگاهی هدایت کنیم.

 

پروازها کم شد، اقساط تاکسی های لوکس روی دست راننده ها ماند/ نفوذ مسافربرهای شخصی به داخل سالن های فرودگاه برای مسافردزدی


در شرایطی که همان حداقل درآمد تاکسی های خطی فرودگاهی نیز به میزان قابل توجهی کاهش پیدا کرده است، اما آنها مجبور هستند تا شارژ خط را به فرودگاه مهرآباد و امام خمینی پرداخت کنند.


یکی از رانندگان تاکسی در این باره به خبرنگار تیتر شهر یادآور شد: تاکسی هایی که زیر مجموعه تاکسی لوکس هستند بایدماهی یک میلیون تومان حق شارژ خط بپردازندف تاکسی های شرکت پاکرو ماهانه 500 هزار تومان و تاکسی های شرکت سیر و سفر نیز برای هر سفر مبلغ 12000 تومان حق شارژ بپردازند که ماهانه رقم بالایی می شود. به عبارتی در این شرایط که مسافری برای سوار کردن وجود ندارد و اکثر پروازها با حداقل مسافر داخل فرودگاه به زمین می نشینند اما ما همچنان باید این رقم را به عنوان حق شارژ این خط بپردازیم.


وی درباره وضعیت پرداخت اقساط تاکسی های لوکس نیز تاکید کرد: رانندگان تاکسی های هیبریدی به مدت 5 سال ماهانه بین 3.500 تا3.700 میلیون تومان باید بپردازند. اما بسیاری از اقساط رانندگان به دلیل درآمد پایینی که دارند، عقب می افتد و همین مساله باعث می شود تا آنها نتوانند به این دلیل در این خط کار کنند.


یکی دیگر از رانندگان تاکسی درباره هزینه خودروهای لوکس فرودگاهی نیز بیان کرد: در حال حاضر برای خرید لاستیک این خودروها باید 2 میلیون تومان هزینه پرداخت کنیم. اگر چراغ این خودروها دچار مشکل شود نیز برای تعمیر و تعویض آن نیز باید 2 میلیون تومان هزینه پرداخت کنیم. در این شرایط سوال من از سازمان تاکسیرانی و شهرداری تهران این است که ما با چه امیدی می توانیم به فعالیت در این خط ادامه دهیم. وقتی که می بینیم مدیران شهری هیچ حمایتی از ما نمی کنند، ما خودمان باید دست به کار شویم. در این شرایط حداقل اپلیکیشن اسنپ تعداد مسافرهای بیشتری را از این دو مجموعه فرودگاهی جابه جا می کند. ما هم مجبور هستیم تا با این مجموعه کار کنیم تا حداقل بتوانیم هر چند ماه یک بار یکی از اقساط خودروهایمان را که به دلیل عدم پرداخت روی هم جمع شده است را پرداخت کنیم.


وی ادامه داد: در این شرایط خودروهای ما بیمه بدنه ندارد و در صورت بروز حادثه واقعا شرایط سختی را تجربه خواهیم کرد. به غیر از اینکه برخی از رانندگان این خط نیز که از سال 93 وارد این مجموعه شده اند نیز بیمه تامین اجتماعی نداریم.


ورود رانندگان تاکسی فرودگاهی به اسنپ و داخل شهر برای کسب درآمد پیامد عدم ورود متولیان تاکسیرانی و شهرداری تهران برای حل مشکلات و بحران پیش آمده باعث شده تا در سایه بی تفاوتی مسئولان شهری خود به فکر کسب درآمد باشند.

 
 
 
 
منبع : تیترشهر 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار