مشاور برنامه ملی پیشگیری از خودکشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت:اجرای برنامه ملی پیشگیری از خودکشی در چهار استان کرمانشاه، ایلام، لرستان و آذربایجان غربی از اولویت بیشتری برخوردار است .
کد خبر: ۶۵۲۹۲۱
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۹ 09 September 2018

به گزارش تابناک ایلام ؛ سید کاظم ملکوتی اظهار کرد : که در این استان ها آغاز شده است. اجرای برنامه ملی پیشگیری از خودکشی در مناطق مختلف کشور از جمله استان ایلام آغاز شده است.

وی با ذکر میزان متفاوت اقدام به خودکشی در مناطق مختلف چهار استان کرمانشاه، ایلام، لرستان و آذربایجان غربی توضیح داد: متناسب با تفاوت های موجود انجام طرح های پیشگیرانه در این 4 استان از اهمیت ‏بیشتری برخوردار است.‏

وی هدف از اجرای برنامه ملی پیشگیری از خودکشی را شناسایی تمام افراد در معرض خودکشی و حمایت پیشگیرانه از این افراد عنوان کرد و افزود: اقدام های این برنامه از خانه ‌های بهداشت با حضور ‏بهورزان و مراقبان سلامت تا سطح بیمارستان‌ها و مشارکت متخصصان روانپزشکی انجام می‌ شوند .

مشاور برنامه ملی پیشگیری از خودکشی وزارت بهداشت با ذکر ضرورت وجود امار و اطلاعات دقیق برای برنامه ریزی موثر ادامه داد: ثبت آمار خودکشی از دیگر اقدام ها و اهداف این برنامه است.

وی میانگین سالانه خودکشی در کشور را بین 5.5 تا 6 نفر در هر 100هزار نفر عنوان کرد و گفت: متوسط سالانه خودکشی ‏در جهان حدود 11 نفر در هر صد هزار نفر است بنابراین آمار خودکشی در ایران به مراتب کمتر از میانگین جهانی است.

اسیب اجتماعی خودکشی در دو دهه گذشته دراستان ایلام شیوع یافته است./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار