همدان چندین سال است که پیگیر میزبانی مجدد جشنواره فیلم کودک است، اما هنوز تکلیف برگزاری جشنواره در همدان مشخص نیست.
کد خبر: ۶۵۲۹۴
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۷ 23 July 2015

همدان چندین سال است که پیگیر میزبانی مجدد جشنواره فیلم کودک است، اما هنوز تکلیف برگزاری جشنواره در همدان مشخص نیست.

به گزارش فارس؛ این روزها با مطرح شدن عدم میزبانی اصفهان در برگزاری جشنواره فیلم کودک و نوجوان، بار دیگر شانس همدان در میزبانی این جشنواره قوت گرفت.

با توجه به اینکه بیست و یکمین تا بیست و چهارمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان در همدان برگزار و با استقبال بی‌نظیر مردم همدان مواجه شد، از زمان رفتن آن مردم و مسئولان همدان تقاضای بازگشت آن را دارند.

بر این اساس با وجود اینکه بارها بازگشت این رویداد فرهنگی به همدان از سوی استاندار همدان به انحاء مختلف و در محافل گوناگون مطرح و به وزیر ارشاد نیز بارها گفته شده، اما هنوز توفیقی حاصل نشده است.

*همدان ظرفیت برگزاری دو جشنواره کودک را دارد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان، با بیان اینکه همدان چند سال است که پیگیر میزبانی مجدد جشنواره فیلم کودک است، اظهار کرد: با این وجود هنوز تکلیف برگزاری جشنواره در همدان مشخص نیست.

فاضل عبادی افزود: جشنواره فیلم کودک دبیر دارد باید این مسئله همچنان از سوی اصفهان برای میزبانی و یا عدم پذیرش آن تعیین تکلیف شود.

وی در پاسخ سئوالی مبنی به اینکه آیا پس از اصفهان، همدان شانس بیشتری برای میزبانی را خواهد داشت، خاطرنشان کرد: با عدم پذیرش میزبانی از سوی اصفهان گزینه‌های بعدی مطرح می‌شود که همدان هم یکی از گزینه‌هاست.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان با بیان اینکه همدان تجربه برگزاری چهار دوره از این جشنواره را دارد، گفت: چندین استان علاوه بر داشتن سابقه برگزاری جشنواره، تقاضای میزبانی این رویداد فرهنگی را دارند که به عنوان گزینه مطرح هستند.

وی در پاسخ سئوال دیگری مبنی بر اینکه آیا ارشاد همدان پیگیر این موضوع شده است، یادآور شد: ما هر سال پیگیر میزبانی جشنواره فیلم کودک هستیم هرچند هنوز اصفهان هم در حال طی روال اداری است.

عبادی در پایان ضمن اعلام آمادگی همدان برای میزبانی جشنواره فیلم کودک بیان کرد: همدان به لحاظ دارا بودن ظرفیت‌های مناسب و امکانات لازم، توانایی برگزاری دو جشنواره تئاتر و فیلم کودک و نوجوان را دارد.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار