اختتامیه نخستین جشنواره بین‌المللی رسانه‌ای معلولان با حضور شرکت کنندگانی از کشورها و استان‌های مختلف در اصفهان برگزار شد.
کد خبر: ۶۵۳۱۰۵
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۷ 09 September 2018

به گزارش تابناک : اختتامیه نخستین جشنواره بین‌المللی رسانه‌ای معلولان شامگاه شنبه در اصفهان برگزار شد. حدود یک‌هزار و 500 اثر در دو بخش اصلی و ویژه از استان‌های اصفهان، مازندران، خراسان رضوی، قم، خوزستان، کردستان، آذربایجان شرقی و تهران و در بخش بین الملل از کشورهای اوگاندا، کانادا، پاکستان، چین و لبنان به باشگاه خبرنگاران معلول ارسال شد.

در بخش ویژه مسابقه، 296 اثر از معلولان جسمی، حرکتی، قطع نخاعی، نابینایان و ناشنوایان و یک هزار و 82 اثر توسط خبرنگارانی که در مورد معلولان نوشتند، مورد ارزیابی قرار گرفت.

در بخش اصلی 38 نفر و در بخش ویژه 15 نفر در بخش‌های مصاحبه، گزارش، خبر، مقاله و عکس، مقام‌های اول تا سوم را به خود اختصاص دادند و مورد تقدیر قرار گرفتند.

ارسال حدود 1500 اثر به باشگاه خبرنگاران معلول اصفهان

دبیر جشنواره بین‌المللی رسانه‌ای معلولان در این جشنواره گفت: یک هزار و 478 اثر در دو بخش اصلی و ویژه به باشگاه خبرنگاران معلول اصفهان ارسال و مورد ارزیابی قرار گرفت.

منصور گلناری با اشاره به ضرورت نشان دادن توانمندی معلولان اظهار داشت: در این راستا آثاری از خبرنگاران معلول و خبرنگاران عادی که برای معلولان نوشته بودند، در قالب برگزاری جشنواره، جمع‌آوری و مورد ارزیابی قرار گرفت.

وی افزود: این جشنواره در دو بخش اصلی و ویژه برگزار شد که در بخش اصلی یک‌هزار و 82 اثر و در بخش ویژه 296 اثر ارسال شد.

دبیر جشنواره با بیان اینکه آثار در قالب‌های مختلفی ارائه شده است، گفت: مصاحبه، گزارش، خبر، مقاله، عکس، کاریکاتور، کلیپ‌های صوتی و تصویری و ...از جمله قالب‌هایی هستند که شرکت کنندگان آثار خود را ارائه کرده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: در بخش اصلی، 38 نفر و در بخش ویژه 15 نفر توانستند مقام‌های اول تا سوم را به خود اختصاص بدهند.

گلناری با اشاره به اینکه جشنواره به صورت بین المللی برگزار شده، اظهار داشت: خبرنگاران معلولی از کشورهای اوگاندا، کانادا، پاکستان، چین و لبنان برای این جشنواره آثار خود را ارائه کردند که متأسفانه به دلایلی همچون تعداد کم آثار و مشکل رفت و آمد به ایران با توجه به شرایط اقتصادی فعلی، امکان حضور آنها در اصفهان میسر نشد.

دبیر جشنواره بین‌المللی رسانه‌ای معلولان افزود: برای تقدیر از آنان، تقدیرنامه‌ای برای آنها از طریق ایمیل ارسال خواهد شد.

وی ادامه داد: به غیر از اصفهان، از استان‌های مازندران، خراسان رضوی، قم، خوزستان، تهران، کردستان و آذربایجان شرقی آثاری به جشنواره ارسال شده بود که تسهیلات اقامتی به مدت دو روز برای آنها در اصفهان فراهم شده بود که بتوانند امروز در آیین اختتامیه اولین جشنواره رسانه‌ای معلولان حضور یابند.

گلناری با بیان اینکه 10 درصد افراد کشور را جامعه معلولان تشکیل می‌دهند، گفت: آیا معلولان به اندازه 10 درصد از امکانات شهری، اشتغال، تحصیل و ... بهره‌مند هستند. ما در همه زمینه‌ها به جامعه معلولان بدهکاریم.

وی خاطرنشان کرد: مناسب‌سازی برای معلولان در اصفهان انجام شده و امیدواریم اصفهان به صورت نمونه در حوزه مناسب‌سازی معلولان مطرح شود و وظیفه را بشناسیم و به آن عمل کنیم.

حضور معلولان در اجتماع نشان دهنده مطالبه‌گری آنهاست

مدیرکل بهزیستی استان اصفهان نیز در این جشنواره با اشاره به مطالبه گری معلولان اظهار داشت: تا حضور معلولان در جامعه نباشد، مطالبه‌گری آنها جدی گرفته نمی‌شود و به گوش کسی نمی‌رسد.

مرضیه فرشاد افزود: باشگاه خبرنگاران معلول با پیگیری‌های مستمر از سال 94 آغاز شد و استقبال بی‌نظیر معلولان از این باشگاه و عضویت آنان در آن و حضورشان در جامعه قابل تحسین است.

وی با بیان اینکه حضور معلولان در اجتماع نشان دهنده مطالبه‌گری واقعی آنها از جامعه است، گفت: خبرنگاران معلول درخواست و نارضایتی خود از عدم مناسب‌سازی را به گوش مسئولان می‌رسانند و مسئولان نیز با دیدن معلولان در جامعه وظیفه خود می‌دانند برای این قشر از جامعه مناسب‌سازی کنند.

مدیرکل بهزیستی استان اصفهان ادامه داد: تعریف معلولیت در سبد خانوار اجتماعی باید دیده شود و نیاز به اصلاح فرهنگ وجود دارد و این تغییر نگرش با رفتار مناسب و منطقی امکان‌پذیر است.

وی با اشاره به اینکه در سال 96 برای بار دوم قانون جامع حمایت از معلولان بازنگری شد، اظهار داشت: در اردیبهشت ماه امسال شورای نگهبان، تخصیص سه درصدی اشتغالزایی به معلولان را پیگیری کرد.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار