معاون سیاسی امنیتی استاندار همدان از تقدیم درخواست میزبانی همدان برای برگزاری جشنواره فیلم کودک و نوجوان به وزیر ارشاد خبر داد و گفت: همدان قابلیت برگزاری این جشنواره را دارد.
کد خبر: ۶۵۳۱۳
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۳ 23 July 2015

معاون سیاسی امنیتی استاندار همدان از تقدیم درخواست میزبانی همدان برای برگزاری جشنواره فیلم کودک و نوجوان به وزیر ارشاد خبر داد و گفت: همدان قابلیت برگزاری این جشنواره را دارد.

به گزارش فارس؛محمدابراهیم الهی‌تبار با اشاره به قابلیت‌های بالای فرهنگی استان همدان، اظهار کرد: به طور حتم غنای فرهنگی و پیشینه قوی همدان در این حوزه در میزبانی رویدادهای فرهنگی و هنری چه در بعد ملی و چه در بعد بین‌المللی تأثیرگذار خواهد بود.

وی با اشاره به تبدیل همدان به قطب فرهنگی کودک و نوجوان کشور گفت: پیگیری این مقوله جزء سیاست‌های کلان فرهنگی استان همدان است.

معاون سیاسی امنیتی استاندار همدان افزود: پیگیری لازم در این خصوص با نهادهایی چون وزارت ارشاد، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و مجموعه سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس صورت گرفت.

وی با تأکید بر اینکه طی برقراری ارتباط با نهادهای فرهنگی کشور سعی بر این است که فعالیت‌های فرهنگی و هنری خاص کودک در استان همدان انجام شود، از پیگیری جشنواره فیلم فجر و برگزاری آن در همدان خبر داد.

الهی‌تبار در ادامه سخنانش از تلاش همدان برای میزبانی جشنواره فیلم کودک و نوجوان خبر داد و گفت: در راستای فعالیت‌های مشترک همدان با تاجیکستان به منظور ساخت فیلمی در خصوص میرسیدعلی همدانی، ملاقاتی با رئیس سازمان سینمایی کشور داشتم که در آنجا مجدداً بحث بازگشت جشنواره فیلم کودک و نوجوان به همدان را مطرح کردم.

وی از علاقه‌مندی سازمان سینمایی کشور نسبت به این موضوع سخن به میان آورد و گفت: اگر اصفهان نتواند میزبانی جشنواره را بگیرد، استان همدان یکی از گزینه‌های قوی و مطلوب برای میزبانی این جشنواره بین‌المللی است.

معاون سیاسی امنیتی استاندار همدان تأکید کرد: تمام تلاش ما برگزاری جشنواره بین‌المللی فیلم کودک و نوجوان در همدان است، هرچند در شرایط سخت بودجه‌ای قرار داریم.

وی از حضور مدیرکل ارشاد در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به منظور تقدیم درخواست مجدد میزبانی همدان برای این جشنواره خبر داد و گفت: روز شنبه مدیرکل ارشاد به همین منظور راهی تهران خواهد شد.

الهی‌تبار با تأکید بر اینکه در صورت قبولی میزبانی، برنامه‌ریزی گسترده‎ای در این زمینه انجام خواهد شد، افزود: با وجود فرصت محدود، اما همدان قابلیت برگزاری مطلوب جشنواره فیلم کودک و نوجوان را خواهد داشت.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار