انتشار عکسی در شبکه های مجازی که نشان می دهد پارک لاله تهران به بخش خصوصی واگذار شده است که برای هر گونه استفاده شهروندان از آلاچیق های درون پارک گرفته تا امکان پارک حاشیه ای خودروهایشان باید یک رقمی را بپردازد؛ باعث شده تا این عکس به دستاویزی برای برخی از رسانه ها جهت به چالش کشیدن مدیریت شهری و عملکرد مدیران نسبت به واگذاری اماکن عمومی برای تامین هزینه شهرداری تبدیل شود. این در حالی است که به گفته مدیر روابط عمومی شهرداری منطقه 6 عکس مذکور ربطی به پارک لاله تهران ندارد.
کد خبر: ۶۵۳۴۰۴
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۵ 10 September 2018

به گزارش تابناک : واگذاری اماکن عمومی به بخش خصوصی جهت نگهداشت آن از یک سو و از سوی دیگر کاهش هزینه های شهرداری تهران در این زمینه برابر قوانین بالا دستی اقدامی غیر ممکن است. چرا که برابر قانون اماکن عمومی جهت استفاده رایگان شهروندان از این فضاها ایجاد و توسط شهرداری هر شهر و کلانشهری اداره می شود.


البته امکان دارد که بخش هایی از این اماکن عمومی جهت راه اندازی مراکز تجاری و فست فوت به بخش خصوصی واگذار شود. اما اینکه نگهداری از یک فضای عمومی مانند بوستان ها که با هدف تامین سرانه فضای سبز ساکنان تهران ایجاد شده است؛ اساسا امری غیر ممکن است.


شب گذشته بود که عکسی از تابلو نرخ هایی مربوط به پارک حاشیه ای و استفاده از آلاپیق های پارک لاله در شبکه های مجازی به سرعت منتشر شد. عکسی که کافی بود تا شبکه ها و رسانه های معاند از آن به عنوان وسیله ای برای به چالش کشیدن نظام، دولت و البته مدیریت شهری مبنی بر واگذاری امکان عمومی به بخش خصوصی برای کاهش هزینه های روزانه شهرداری تهران موردنقد و بررسی قرار گرفت.

هر پارک لاله ای پارک لاله تهران نیست!/ شهروندان هر شایعه ای را در فضای مجازی باور نکنند


به رغم آنکه شهروندان تصور می کردند این لیست قیمت متعلق به بوستان لاله واقع در منطقه 6 تهران است اما مدیر روابط عمومی شهرداری منطقه با رد این شایعه به خبرنگار تیتر شهر گفت: این تابلو اعلام لیست قیمت متعلق به پارک لاله نیست.


پارک لاله یکی از بوستان های قدیمی شهر تهران است که قبل از پیروزی انقلاب از این مجموعه به عنوان یک منطقه نظامی استفاده برای انجام سوارکاری و رژه توسط ارتش بهره برداری استفاده که به نام باغ جلالیه نامیده می‌شد.


مساحت بوستان ۳۵ هکتار است که از شمال به خیابان فاطمی، از جنوب به بلوار کشاورز، از غرب به خیابان کارگر شمالی (خیابان امیرآباد) و از شرق به خیابان حجاب محدود می‌شود.


محمد حسین پناهی در واکنش به انتشار عکسی مبنی بر واگذاری نگهداری از پارک لاله به بخش خصوصی درگفت و گو با خبرنگار تیتر شهر بیان کرد: امکان دارد که این عکس متعلق به یک بوستان در یکی از شهرهای کشور و یا یک بوستان بین راهی و جاده ای باشد که به بخش خصوصی واگذار شده است .


به اعتقاد مدیر روابط عمومی منطقه 6 تهران؛ هر پارک لاله ای، پارک لاله تهران نیست و شهروندان در پذیرش برخی از اخباری که در شبکه های مجازی منتشر می شود؛ باید هوشیار باشند.


به گفته وی؛ به دلیل وسعت بوستان لاله واقع در منطقه 6 تهران اساسا بخش هایی از این بوستان فاقد حفاظ بوده و در این شرایط چگونه بخش خصوصی می تواند نگهداشت این مجموعه را برعهده بگیرد. به زبان ساده شهروندان به راحتی می توانند از خیابان های مجاور به راحتی و بدون مانعی وارد محدوده پارک شدهو اقدام به استفاده از امکانات این بوستان بزرگ و قدیمی شهری کنند.

 
 
 
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار