سرمربی تیم سپاهان با اشاره به پیشنهادی که سال ها پیش از پرسپولیس داشت، گفت: آن زمان که رویانیان مدیرعامل پرسپولیس بود به من پیشنهاد دو میلیون دلاری برای حضور در این تیم داد.
کد خبر: ۶۵۳۴۶۸
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۶ 10 September 2018

به گزارش تابناک : امیر قلعه نویی درباره خبر حضورش در پرسپولیس و پیشنهاد محمد رویانیان به وی گفت: این جزو اسرار زندگی ام بود و نمی خواستم آن را باز کنم . سال ۹۲ آقای رویانیان مدیرعامل پرسپولیس بود و فوتبال به او ظلم کرد. آن سال در استقلال بودم و رویانیان پیشنهادی داد که حدودا دو میلیون دلار بود. من، رویانیان و امیری مدیرعامل نساجی در جریان این موضوع بودیم. زمانی بود که قهرمان ایران شده بودیم و استقلال هم در آسیا صعود کرده بود.

وی افزود: این رقم بالایی بود و رکورد لیگ را می شکست. به رویانیان گفتم همه دوست دارند مربی پرسپولیس شوند. پرسپولیس تیم بسیار بزرگی است. همین الان هم تماشاگران بزرگی دارد. به رویانیان گفتم اگر در استقلال یک نفر هم مرا دوست داشته باشد، به خاطر آن یک نفر به پرسپولیس نمی آیم. رویانیان از من تشکر کرد و گفت رسم پهلوانی هنوز هست.

سرمربی سپاهان درباره معیارهای بازی های تدارکاتی تیم ملی هم تاکید کرد: خود من یکسال تجربه کار در تیم ملی را داشتم. آن زمان اولین کاری که کردم به کیومرث هاشمی که کمی از او دلخور هستم گفتم یک مربی وقت می خواهد تا کارش را انجام بدهد. اولین چیزی که مربی لازم دارد، زمان است تا اهدافش را پیاده کند.

قلعه نویی با بیان اینکه کارلوس کی روش در ایران هشت سال فرصت داشته است، تاکید کرد: آن زمان که در تیم ملی بودیم، ما درگیر جام ملتها بودیم و با همان بازیکنان هم به این رقابتها رفتیم. بلافاصله تیم ب ایران را هم تشکیل دادیم که در اردن قهرمان شد. اهداف ما چهار ساله بود.

وی ادامه داد: همان موقع نامه ای به فدراسیون زدم که «فیفا دی‌ها» را تا دو سال آینده رزرو کنید و بهتر است برنامه ای بچینید که با ۲۰ تیم برتر جهان بازی کنیم. این وظیفه ما بود و دنبالش هم رفتیم. فدراسیون شرایط خوبی نداشت ولی یک بازی با مکزیک انجام دادیم. آنها حتی هزینه های ما را دادند و بهترین پرواز را برای ما گرفتند. یک تورنمنت هم در امارات بود که رفتیم. اگر شما بخواهید تحت هر شرایطی می شود بازی های خوبی انجام داد.

سرمربی سابق تیم ملی یادآور شد: یک سئوال دارم. مگر شرایط ارتباطات بین المللی ما خوب نیست؟ چرا والیبال ما اینقدر خوب برنامه ریزی می کند و بهترین بازی ها را انجام می دهد؟ خب این تیم هم برای ایران است. این به نگاه مدیران و مسئولان فنی تیم بر می گردد که چطور برنامه ریزی کنند و با چه تیم هایی بازی کنند. مسئولان فقط دنبال رنکینگ نباشند که مثلا اگر با یک تیم بازی کنند رنکینگشان در فیفا عوض شود.

قلعه نویی به مشکلات تمدید قرارداد کارلوس کی روش هم اشاره کرد و گفت: چطور بعد از یک سال که می گذرد هنوز سر قرارداد مشکل داریم. چطور می شود هشت سال یک مربی باشد و هر دفعه هم مشکل باشد. خودم قبلا هم گفته بودم که کی روش باید در جام ملت‌ها سرمربی باشد ولی چرا باید بعد از جام جهانی چند ماه وقت را از دست بدهیم.

وی درباره اینکه گفته می شد کیفیت بازیکنان لژیونر از نفراتی که در لیگ برتر بازی می کنند بالاتر است، تاکید کرد: متاسفانه یک گروه تبلیغاتی هستند که فقط دنبال تحقیر ایران هستند. شما هم آنها را می شناسید. اینها آدم های خارجی را دوست دارند. این اشکالی ندارد ولی نباید ایرانی ها را تحقیر کنند. ما انسانهایی داریم که از نظر هوش، تیپ و رفتار (صحبتش نیمه تمام می ماند) متاسفانه بسترش در این چند سال فراهم نبوده است. ما نوابغی داریم که وقتی از ایران می روند و بسترش هست، همه چیز درست می شود. در فوتبال هم همینطور است.

سرمربی سپاهان یادآور شد: مگر مجید حسینی از لیگ داخلی ما به ترکیه نرفت. یا وحید امیری. بازیکنانی که در خارج بازی می کردند، در کدام لیگ بودند؟ آنها در یونان که لیگ ورشکسته دارد، بودند.

قلعه نویی افزود: ما ایرانی ها مردم خوب و برتر هستیم و هوشمان خوب است. همه چیزمان خوب است! خواهشا ایرانی را تحقیر نکنید!

سرمربی سپاهان با بیان اینکه کی روش مربی بسیار حرفه ای است و در تیم های حرفه ای کار کرده است، گفت:  آیا آلمان یا ترکیه و ژاپن و کره این کار را می کنند؟ باید به تیم ملی احترام گذاشت و تعامل داشت. سالی که تیم ملی به جام جهانی برزیل رفت، تیم ملی هفت بازیکن استقلال را داشت. باید استانداردهای فوتبال دنیا را رعایت کنیم. شاید لیگ ما از نظر سخت افزاری مشکل داشته باشد ولی از نظر نیروی انسانی خیلی بالاتر از حتی ۲۰ تیم اول جهان هستیم. بله این چند سال به خاطر اشتباهات مدیریتی عقب افتادیم ولی باید این رفتارها را تحمل کنیم.

قلعه نویی مجددا به سرمربی تیم ملی کنایه زد و تاکید کرد:  بعد از جام جهانی فرصت را از دست می دهیم و بعد از هشت سال دوباره سر از ایران در می آوریم!

سرمربی سپاهان در پایان گفت: رفتن به جام جهانی خیلی آسانتر از این است که در جام ملتها قهرمان شوید. در جام ملتها یک تیم قهرمان می شود ولی آسیا چند سهمیه جام جهانی دارد. نگاه به لیگ داخلی مهم است. اینقدر بازیکنان و لیگ ایران را تحقیر نکنیم. حتی بازیکنانی که خارج رفتند، پرورش یافته مربیان جوان از جمله اکبر محمدی بودند. سردار آزمون را اکبر محمدی کشف کرد. دوستان تبلیغاتی جناب کی روش این نگاه را از لیگ و مردم ایران بردارند.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار