رییس اتاق اصناف اصفهان با تاکید بر اینکه هرگونه سهمیه بندی کالاهای مورد نیاز مردم را در اصفهان رد می کنیم، گفت: در حال حاضر مشکلی برای تامین کالاهای اساسی در اصفهان نداریم و برخی از احتکارها مربوط به کسبه ندارد و به واردکننده آن محصولات مرتبط است.
کد خبر: ۶۵۴۰۲۷
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۷ 11 September 2018
به گزارش تابناک : رسول جهانگیری در خصوص وضعیت تامین کالاهای اساسی با توجه به اعلام سازمان تعزیرات حکومتی کشور در آمار بالای پرونده های احتکار اصفهان  در کنار دیگر شهرهای بزرگ، و سهمیه بندی برخی فروشگاه ها برای فروش محصولات بهداشتی، شوینده ها و ...، اظهار کرد: هرگونه سهمیه بندی کالاهای مورد نیاز مردم را در اصفهان رد می کنیم و اگر فردی این‌گونه رفتار کند به دنبال تشویش اذهان عمومی است.
 
وی با تاکید بر اینکه تمام کالاهای اساسی در اصفهان به وفور موجود است، تصریح کرد: حداقل تا یکسال آینده ذخیره سازی کالاهای اساسی در کشور انجام شده و مشکلی در تامین این کالاها وجود ندارد.
 
رییس اتاق اصناف اصفهان با بیان اینکه خط قرمز دولت و مسئولان کالاهای اساسی مردم است، افزود: با توجه به نوسانات بازار ارز، صادرات رونق گرفته، بنابراین مدیریت بحث صادرات در کشور الزامی شد به گونه ای که نخست نیاز مصرف داخلی تامین و سپس مازاد آن صادر شود.
 
وی افزود: نوسانات قیمت در برخی از کالاهای اساسی مورد نیاز مردم مربوط به صادرات است که با مدیریت این مشکل، اکنون کمبودی در تامین کالاهای اساسی و ارزاق عمومی مردم نداریم.
 
جهانگیری در خصوص نوسانات قیمت کالاهای اساسی در بازار، گفت: دلیل افزایش قیمت گوشت مرغ به دلیل گرانی نهاده های دامی ناشی از نوسانات نرخ ارز، گرمای هوا و کاهش جوجه ریزی ناشی از آنفولانزای فوق حاد پرندگان است که کمیسیون تنظیم بازار استانداری توزیع گوشت مرغ منجمد را در دستور کار قرار داده و اکنون مرغ منجمد در سطح بازار اصفهان با نرخ 6750 عرضه می شود.
 
وی با اشاره به ذخیره سازی چندین هزار تن مرغ منجمد در اصفهان، اظهار کرد: البته مردم اصفهان در مصرف گوشت مرغ منجمد مقاومت نشان می دهند، در حالیکه این محصول تولید داخل است.
 
رییس اتاق اصناف اصفهان با تاکید بر اینکه در حال حاضر مشکلی برای تامین کالاهای اساسی نداریم، اظهار کرد: اگر کسبه ای بخواهد به صورت موردی و به تعداد محدود اجناس خود را عرضه کند، به نوعی تخلف است. 
 
وی در خصوص سهمیه بندی پوشک و برخی از اقلام بهداشتی در اصفهان، گفت: کمبود پوشک به عنوان موضوع ملی حتی در سطح مقامات کشور مطرح و نسبت به آن چاره اندیشی شده است و در حال حاضر موضوع احتکار پوشک در اصفهان و سایر استان ها در حال رصد شدن است که با آن برخورد شده است.
 
جهانگیری با تاکید بر اینکه فضای داغ کمبود پوشک در بازار شکسته شده است، افزود: خوشبختانه به صورت کلی مرغ، برنج روغن، رب، گوشت و ... در بازار وجود دارد.
 
وی در خصوص بیشترین تعداد پرونده های احتکار، گفت: بیشترین پرونده ها مربوط به کالاهایی همچون لوازم خانگی، لوازم یدکی خودرو، روغن خودرو، لاستیک و ... است که ریشه در ارز داشته و این احتکارها ارتباطی به کسبه ندارد و بیشتر مربوط به تاجران و واردکنندگان بزرگی بوده که با ارز دولتی کالا وارد کرده بودند.
 
رییس اتاق اصناف اصفهان با بیان اینکه خوشبختانه امروز مشکلی به نام واردات قاچاق به کشور نداریم، اظهار کرد: در حال حاضر با جذابیت صادرات به دلیل بالارفتن نرخ ارز مواجه هستیم که باید این موضوع از سوی دولت مدیریت شود.
 
وی هم‌چنین در خصوص وضعیت تامین اقلام مورد نیاز ماه محرم، گفت: خوشبختانه برای ماه محرم و صفر در سطح بازار گوشت، مرغ، روغن، برنج و ... به دلیل واردات با ارز دولتی به وفور وجود دارد و نوسانات بازار ارز زیاد بر آن اثر نداشته است.
 
جهانگیری درباره افزایش قیمت برخی کالاهای اساسی از جمله لبنیات، اظهار کرد: افزایش نرخ لبنیات بنا بر تصمیم دولت برای دفاع از تولیدکننده داخلی همچون دامدار و کارخانه جات تولیدات محصولات لبنی و ...  گرفته شده است.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار