معاون پژوهشی و فناوری علوم پزشکی اصفهان گفت: به منظور اجرای پروژه های تحقیقاتی در اصفهان در سال جاری نیاز به اعتباراتی بالغ بر ۱۵ میلیارد تومان داریم.
کد خبر: ۶۵۴۰۲۸
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۸ 11 September 2018

به گزارش تابناک : شقایق حق جوی جوانمرد اصفهان اظهار داشت: مشکلات اقتصادی و به دنبال آن کم کردن ردیف‌های پژوهشی عمده مشکلات پیش رو در پژوهش و تحقیقات است.

وی با بیان اینکه گرانی ارز اجرای پژوهش های علوم پایه و تا حدودی بالینی را دچار مشکل کرده است، بیان داشت: به منظور اجرای پروژه های تحقیقاتی اصفهان در سال جاری نیاز به اعتباراتی در حدود  ۱۵ میلیارد تومانی داریم که امیدواریم کل آن تحقق یابد.

معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تصریح کرد: در شش ماه دوم امسال علاوه بر پژوهش هایی که به طور معمول انجام می شود برنامه‌های کلان پروژه ها، آموزش و پژوهش در قالب برنامه پسا دکترا اجرا می‌شود.

گرانی ارز باعث بروز مشکل در پژوهش های بالینی شده است

وی با بیان اینکه طبق آخرین ارزیابی وزارت بهداشت، علوم پزشکی اصفهان رتبه چهارم را در بین دانشگاه های تیپ یک علوم پزشکی کشور در حوزه پژوهش و فناوری دارد، تصریح کرد: طرح‌های تحقیقاتی در دانشگاه علوم پزشکی در راستای حل معضلات بهداشتی - درمانی یا مقدمات شروع تشخیص و درمان صورت می گیرد.

حق جوی جوانمرد از ۴۵۰ طرح تحقیقاتی در قالب پایان نامه و غیر پایان نامه برای دانشگاه علوم پزشکی اصفهان از ابتدای سال تاکنون خبر داد و افزود: در حال حاضر طرح تحقیقاتی کوهورت نوزادان، طرح کوهورت بیماری های گوارشی، برنامه ثبت بیماری های فیبریلاسیون دهلیزی پژوهشکده قلب و عروق اصفهان و برنامه ثبت بیماری های نارسایی قلبی پژوهشکده قلب و عروق از جمله مهمترین پروژه های تحقیقاتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان است.

وی بیان داشت: گرانی ارز باعث شده که پژوهش‌های علوم پایه و تا حدودی بالینی دچار مشکل شود.

معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: برنامه ثبت سکته های مغزی پژوهشکده قلب و عروق اصفهان، برنامه ثبت مداخلات عروق کرونر پژوهشکده قلب و عروق، بررسی شیوع بیماری های مزمن کلیوی در کودکان و بالغین در شهر اصفهان، غربالگری اختلالات زبانی در کودکان شهر اصفهان، غربالگری بروز اختلالات جسمی، ذهنی در کودکان شهر اصفهان، بررسی ارتباط احتمال ابتلا به دیابت نوع یک و لوسمی کودکان با آلاینده های محیطی از دیگر پروژه ها است.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار