مدیر خانه تئاتر حوزه هنری اصفهان از جزییات افتتاح تماشاخانه «ماه»، اجرای نمایش «استرالیا» و رونمایی از کتاب «غلغله پریشان» خبر داد.
کد خبر: ۶۵۴۰۵۹
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۰ 11 September 2018

به گزارش تابناک : جواد ایزد دوست اظهار کرد: از ابتدای سال جاری برای تجهیز و تکمیل تماشاخانه ماه که در مجاورت عمارت سعدی و داخل هنرستان دخترانه سوره قرار دارد تلاش کرده‌ایم و آیین افتتاح این تماشاخانه نیز هفتم مهرماه برگزار می‌شود.

وی با اشاره به ویژگی‌های سالن نمایش این تماشاخانه گفت: سالن این تماشاخانه بلک باکس و تخصصی اجرای نمایش است، ظرفیت 90 نفره دارد و سیستم نور آن نیز حرفه‌ای تئاتر است.

مدیر خانه تئاتر حوزه هنری اصفهان با اعلام نام اولین نمایشی که در تماشاخانه ماه به روی صحنه می‌رود ادامه داد: «استرالیا» به کارگردانی پیمان کریمی از 10 مهر تا چهارم آبان ماه در سالن این تماشاخانه اجرا می‌شود.

ایزد دوست تصریح کرد: هم‌زمان با افتتاح این تماشاخانه، کتاب «غلغله پریشان» که شامل پنج نمایشنامه آیینی از زنده‌یاد ابراهیم کریمی هسنیجه است نیز رونمایی می‌شود. «غلغله پریشان» با مشورت خانواده این پیشکسوت تئاتر و به همت حوزه هنری اصفهان گردآوری و منتشرشده است.

وی علت انتخاب نام «ماه» را برای این تماشاخانه چنین شرح داد: اسم‌های مختلفی برای نام‌گذاری این تماشاخانه مطرح‌شده بود اما به این دلیل که بعضی اسامی مثل «سوره» و «ماه» منتسب به حوزه هنری است، این نام را برای آن انتخاب کردیم.

سالن تماشاخانه ماه پس از سالن مجتمع سوره و عمارت سعدی، سومین سالن نمایش حوزه هنری اصفهان است.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار