جمعی از پیمانکاران شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب چند روز گذشته در اعتراض به عدم دریافت مطالبات و واگذاری 27 مخزن نفتی به شرکت‌های غیر بومی تجمع کردند و خواستار رسیدگی فوری و ویژه به این مشکلات شدند.
کد خبر: ۶۵۴۱۵۲
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۲ 11 September 2018

یکی از پیمانکاران به نمایندگی از سایرین  با اشاره به اعتراضات در خصوص عدم پرداخت مطالبات اظهار کرد: شرایط اقتصادی کشور در چندساله اخیر با مشکلاتی مواجه بوده و در این زمینه مشکلات پرداخت‌های شرکت نفت به پیمانکاران از حدود 10 سال گذشته تا کنون جدی شده است.

وی افزود: از سال 88 یا 89 مشکلات در بحث پرداخت مطالبات پیمانکاران به آن‌ها آغاز شد و این مشکلات از حدود سال 92 نیز به اوج خود رسید. در این زمینه مشکلات مناطق نفت‌خیز جنوب بیشتر بود و با توجه به مشکلاتی که برای آن‌ها به وجود می‌آورند این شرکت نیز در بحث پرداختی‌ها به پیمانکاران با مشکلاتی رو به رو است.

این پیمانکار ادامه داد: مشکلات پیمانکاران از سال 92 افزایش پیدا کرد و عملا پرداخت هایی با فاصله زمانی 6 تا 9 ماهه به پیمانکاران انجام می‌گرفت. در این زمینه در اسفند ماه 96 به پیمانکاران یک پرداخت انجام گرفت و پس از آن تا کنون پرداخت خاصی به ما انجام نشده است.

این نماینده پیمانکاران، با اشاره به بحث واگذاری 27 مخزن نفتی به شرکت‌های غیر بومی اظهار کرد: وزارت نفت تاکید کرده که پروژه‌ای در شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب تعریف نشود، مگر اینکه در قالب طرحی که به عنوان 27 مخزن نفتی تعریف شده است، باشد و این پروژه‌ها هم باید به شرکت‌های خصولتی بزرگ واگذار شود.

وی بیان کرد: در این زمینه انتظار داریم تا چنین پروژه‌های بزرگی که می‌تواند باعث ایجاد اشتغال و رونق تولید در استان خوزستان شود، به شرکت‌ها و پیمانکاران بومی واگذار و زمینه برای رشد آن‌ها فراهم شود.

این نماینده خاطرنشان کرد: در زمینه حل مشکلات پیمانکاران استان جلسات متعددی برگزار شده است و در این خصوص نیز مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب با حضور در جمع این پیمانکاران قول داد مطالبات پیمانکاران هرچه سریعتر به آن‌ها پرداخت می‌شود. در خصوص واگذاری 27 مخزن نفتی نیز پیگیری‌های فراوانی انجام گرفته و در این زمینه نیز موافقت‌هایی صورت گرفته اما همچنان نتیجه کار نامشخص است.

در این زمینه بیژن عالی پور مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب به ایسنا گفت: شخصا پیگیر مشکلات و مطالبات پیمانکاران شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب هستم و در این زمینه به منظور حل این مسایل از وزارت نفت موضوع را دنبال خواهم کرد.

وی ادامه داد: کار پیگیری مشکلات پیمانکاران تا زمان پرداخت همه مطالبات به آن ها ادامه دارد و در این زمینه پیگیر هستم تا هرچه سریعتر مشکلات حل شوند.

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب در خصوص بحث تجمع پیمانکاران تصریح کرد: شخصا در میان پیمانکاران حضور پیدا کردم و به آن ها قول پیگیری و حل مشکلات را دادم. همچنین به آن ها گزارشی در خصوص پیگیری هایی که تا کنون انجام گرفته است نیز ارائه کردم.

عالی پور خاطرنشان کرد: بخش خصوصی تا کنون به شرکت ملی مناطق منفت خیز جنوب کمک کرده و ما نیز همکاری لازم را با آن ها داشته ایم و امیدواریم این همکاری های دو طرفه همچنان و بدون هیچ مشکلی ادامه داشته باشد.

 

منبع: ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار