اصفهان در سال گذشته به بهانه روز ملی سینما میزبان دو برنامه بود. یکی جشنی که به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در سیتی سنتر برگزار شد و دیگری، نکوداشتی که انجمن سینمای جوان اصفهان به دلیل نداشتن سالن مناسب، یک روز بعد از روز ملی سینما با حضور اعضای این انجمن در هنرستان هنرهای زیبای پسران برگزار کرد.
کد خبر: ۶۵۴۵۶۸
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۶ 12 September 2018
به گزارش تابناک اصفهان؛ برنامه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان به تقدیر از سینما داران استان اختصاص‌یافته بود و همین موجب بلند شدن فریاد اعتراض تعدادی از سینماگران شهر شد. تا جایی که رضا دهقانی، مدیر امور سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی واکنش نشان داد و گفت: «ما در همه خبرها عنوان کرده بودیم که این جشن ویژه تجلیل از مدیران سینماهای استان، ‌مدیران مؤسسات تولید فیلم و مدیران آموزشگاه‌های سینمایی است و هیچ دعوتی خارج از این محدوده صورت نگرفته که موجب ایجاد دلخوری شود. 
 
ما در جشن سینما و هم‌زمان با رونمایی از سالن‌های سینمایی سیتی سنتر میزبان همه هنرمندان و دست‌اندرکاران سینمای استان خواهیم بود و در آن جشن بزرگ قطعاً همه حضور خواهند داشت، اما امروز ویژه تجلیل از مدیران سینماها در نظر گرفته‌شده است.»
 
حجت‌الاسلام ارزانی، مدیرکل وقت فرهنگ و ارشاد اسلامی اصفهان نیز حین سخنرانی به مناسبت این جشن، آن را ویژه‌برنامه‌ای صمیمانه دانست و وعده برگزاری جشنی باشکوه را بعد از پایان ماه صفر با حضور همه فعالان سینمایی استان داد و از همه کسانی که به دلیل ویژه‌برنامه بودن مراسم، از آن‌ها دعوت نشده بود عذرخواهی کرد.
 
افتتاح سالن‌های سینمایی سیتی سنتر تا یکم تیرماه سال 97 طول کشید و حجت‌الاسلام ارزانی، که آبان ماه 96 مدیریت این اداره را به حجت‌الاسلام انصاری، سپرده بود عملاً توان اجرای آن جشن بزرگ با حضور فعالان سینمایی شهر را نداشت.
 
در جشن نکوداشت انجمن سینمای جوان اصفهان نیز مهدی مقدری، عضو کمیسیون فرهنگی شورای شهر نوید داد که از سوی شهرداری، تلاش نهادها رصد، مشکلات آنان پیگیری و مکان هایی نیز برای در اختیار نهادن آن ها مشخص شود و به این ترتیب بعد از 32 سال، سالنی در اختیار انجمن سینمای جوان شهر قرار بگیرد، وعده ای که البته هنوز عملی نشده است.
 
یک سال گذشته و امروز دوباره روز ملی سینماست. اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، حوزه هنری، دفتر تخصصی سینما و انجمن سینمای جوان مراکزی‌اند که هر یک به‌نوعی با هنر سینما ارتباط دارند. در گزارش پیش رو پاسخ نماینده هر یک از این نهادها را به سؤال خبرنگار ایسنا درباره چندوچون اجرای برنامه‌ای در شهر به بهانه فرارسیدن روز ملی سینما بخوانید:
 
محمدعلی جعفری، معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان: با توجه به اینکه جشنواره بین‌المللی فیلم کودک و نوجوان به‌تازگی در اصفهان برگزارشد و اغلب سینماگران شهر نیز در این جشنواره حضور داشتند، همچنین به دلیل ایام محرم، برنامه‌ای به مناسبت این روز تعریف نکرده‌ایم اما در نظر داریم با هماهنگی‌های انجام‌شده 21 شهریورماه به‌اتفاق مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، دیداری با چند تن از سینماگران شهر داشته باشیم. 
 
ضمن اینکه اگر امکان آن فراهم شود، بعد از ماه محرم و با همکاری حوزه هنری اصفهان، یا هم‌زمان با تاریخ افتتاح پردیس سینمایی ساحل و یا در روزی دیگر، برنامه گردهمایی هنرمندان را به بهانه این روز برگزار می‌کنیم.
 
مصطفی حسینی، مدیر امور سینمایی حوزه هنری اصفهان: برای پاسداشت این روز برنامه نیم‌بها کردن بلیت‌ها در نظر گرفته‌شده و در اصفهان نیز همه دوستداران سینما می‌توانند از 9 صبح تا 9 شب چهارشنبه 21 شهریورماه، فیلم‌های روی پرده را نیم‌بها ببینند. 
 
مصطفی حیدری، مدیر دفتر تخصصی سینما: "رؤیای سینما در عصر نوجوانی" عنوان برنامه‌ای است که دفتر تخصصی سینما در نظر داشت به مناسبت این روز برگزار کند اما به دلیل آغاز دهه محرم، هم‌زمان با برگزاری جشنواره فیلم کودک و نوجوان این برنامه شاد را اجرا کردیم و استقبال خوبی هم از آن شد.
 
سید محمد طباطبایی، مدیر انجمن سینمای جوان اصفهان: به احترام ماه محرم، در روز 21 شهریورماه جشنی برگزار نمی‌کنیم اما در تهیه و تدارک جشنی ویژه سینمای فیلم کوتاه هستیم که هفته اول آذرماه و هم‌زمان با هفته اصفهان در شهر برپا می‌شود.
 
 تقارن روز ملی سینما با دهه نخست محرم، یکی از مهم‌ترین دلایلی است که باعث شده جشن خاصی به مناسبت روز ملی سینما در شهر برگزار نشود. نیم‌بها شدن بلیت‌ها، دیدار با هنرمندان و موکول کردن برگزاری جشن به زمانی غیر از ماه محرم نیز، راهکاری است که توسط برخی از مدیران برای پاسداشت این روز مهم در تقویم سینمایی کشور اندیشیده شده. چه، جشنی در این روز برگزار شود و چه پس‌ازآن، این باور هنوز هم پابرجاست: هر روزی که در آن، گامی برای تعالی و ارتقای سینما و اهالی آن برداشته شود، روز جشن سینماست.

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار