وزیر امورخارجه پیشین آمریکا بار دیگر گفت که هدف دولت کنونی کشورش تغییر نظام در ایران است اما تاریخ نشان می‌دهد که آمریکا این کار را به خوبی انجام نمی‌دهد.
کد خبر: ۶۵۴۵۶۹
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۶ 12 September 2018

به گزارش تابناک : جان کری وزیر امورخارجه پیشین آمریکا در گفت‌وگو با کریستین امانپور خبرنگار سی‌ان‌ان با اشاره به تهدیدات و خروج دونالد ترامپ رئیس جمهور کشورش از توافق هسته‌ای تصریح کرد که دولت ترامپ به دنبال تغییر نظام در ایران است.

کری افزود: تصمیم دولت ترامپ در ماه مه برای خروج از توافق هسته‌ای در واقع تلاشی برای منروی کردن ایران و سوق دادن این کشور به تغییرات در دولتش بود. به همین دلیل است که می‌گویم دولت (آمریکا) سیاست تغییر نظام را پیگیری و برای آن تلاش می‌کنند.

وی همچنین گفت: به لحاظ تاریخی آمریکا تغییر نظام را به خوبی انجام نمی‌دهد.

این اظهارات کری در حالی بیان شده است که جان بولتون مشاور امنیت ملی آمریکا پیش از این تکذیب کرده بود که دولت ترامپ خواهان تغییر نظام در ایران است. وی مدعی شده بود که واشنگتن تنها به دنبال اعمال فشار بی‌سابقه بر ایران است تا این کشور مجبور به تغییر رفتار خود شود.

وزیر امورخارجه پیشین آمریکا در ادامه این گفت‌وگو در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا توافق هسته‌ای در آستانه نابودی است، بیان کرد: ممکن است این اتفاق بیفتد و ممکن است نیفتد اما دولت ترامپ تمام تلاش خود را برای کشتن این توافق کرده است. آنچه به آن افتخار می‌کنم این است که آمریکا به تنهایی این توافr را امضا نکرد بلکه در شورای امنیت سازمان ملل نیز به‌طور یکپارچه به تائید رسیده است. چین، روسیه، آلمان، انگلیس و ایران باهم تلاش می‌کنند تا توافق را حفظ کنند.

کری باز هم تاکید کرد که با توجه به کاری که ترامپ انجام داد، نه تنها ایران با آمریکا بر سر یک توافق هسته‌ای جدید مذاکره نخواهد کرد بلکه در صورت بروز یک بحران در منطقه، چین، روسیه، انگلیس، فرانسه و آلمان نیز با واشنگتن تعامل نخواهند کرد.

منبع: ایسنا
برچسب ها: جان کری ، دولت ترامپ
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار