مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان:
مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان گفت: ۱۸ هزار فرصت شغلی امسال در اصفهان از بین رفت.
کد خبر: ۶۵۴۹۵۷
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۷ 13 September 2018

به گزارش تابناک اصفهان؛ محسن نیرومند شب گذشته در جلسه مشترک با تشکل های کارگری و کارفرمایی استان اصفهان با بیان اینکه در شرایط کنونی واحدهای تولیدی در کشور ما دو حالت دارند یا برخی از آنها از دولت طلبکار و برخی نیز بدهکاراند، اظهار داشت: در این شرایط امکان تهاتر برای تسویه حساب بین طرفین وجود ندارد.

وی با اشاره به اینکه قطعه سازان خودرو اکنون جزو این واحدها به شمار می روند، افزود: مثلا در استان اصفهان نیز در واحد پلی اکریل سال گذشته ۲۰۰ میلیارد ریال بیمه بیکاری کارگران پرداخت شد در حالی که اگر امکان قانونی وجود داشت، با این اعتبار امکان احیای برخی بخش های پلی اکریل وجود داشت.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان تصریح کرد: در حال حاضر استان ها با چنین مسائلی روبرو هستند که تنها راه حل آن، تفویض و افزایش اختیارات برای حل و فصل اختلافات در واحدهای تولیدی است که اگر دولت این امکان را فراهم کند، وضعیت در واحدهای کارگاهی و تولیدی بهبود پیدا می کند.

وی با بیان اینکه در همین شرایط دشوار، اصفهان با بالاترین نرخ بیکاری هم روبرو است، افزود: در شرایط می توان نرخ بیکاری بیش از ۱۳ درصد اصفهان را تاحدودی مهار کرد که دولت اختیارات برای حفظ واحدهای تولیدی را به استان ها بدهد.

نیرومند بیان داشت: با وجود اینکه تلاش ما در راستای پایدای اشتغال موجود بوده است اما متاسفانه امسال ۱۸ هزار فرصت شغلی در استان اصفهان از بین رفته است.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار