۱۵ هزار کودک کاشانی در همایش جهانی شیرخوارگان حسینی در این شهرستان با شیرخواره کربلا علی اصغر امام حسین علیهما السلام بیعت کردند و عشق به ولایت را با شیر مادر در جان ریختند.
کد خبر: ۶۵۵۲۰۵
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۷ 14 September 2018

به گزارش تابناک : دبیر همایش جهانی شیرخوارگان حسینی در کاشان، در حاشیه این همایش گفت: کاشان امروز نخستین جمعه از ماه محرم مسجد صادقیه کاشان همزمان با ۵۳۰۰ نقطه از سراسر ایران کشور و ۴۱ کشور با حضور ۱۵ هزار کودک زیر دو سال میزبان این همایش جهانی است.

 

 

علی هاشم‌زاده، با اشاره به اینکه مسجد صادقیه کاشان و آستان مقدس امامزاده هادی(ع) در فین به‌عنوان بزرگترین محل تجمع این همایش در این شهرستان است افزود: مسجد صادقیه میزبان ۵ هزار کودک در این همایش است.

وی، نذرنامه خوانی با حضور خانواده شهدا ، مداحی و روضه خوانی، قرائت زیارت عاشورا و شعرخوانی و دکلمه خوانی را از جمله برنامه های این همایش بزرگ برشمرد.

به گفته وی، طرح قدمگاه کودک و اجرای طرح سنجش سلامت رایگان نیز از جمله برنامه های جنبی این همایش است.

دبیر همایش جهانی شیرخوارگان حسینی در کاشان، تصریح کرد: طرح قدمگاه کودک طرحی است که اثر پای کودکان شرکت کننده در همایش جهانی شیرخوارگان حسینی به عنوان اولین قدم در زندگی با مواریث حسینی ثبت و ضبط می‌شود.

هاشم زاده، احداث بیمارستان حضرت علی اصغر(ع) در کاشان با مساحت هزار متر مربع ویژه کودکان سرطانی را از برکات ماندگار برگزاری همایش در کاشان دانست و گفت:این بیمارستان به همت خیر سلامت سید محمد امامت با اهدای زمین و تامین هزینه ساخت احداث می شود.

وی، در خصوص اثرات فرهنگی و سازنده این همایش جهانی در اقصی نقاط دنیا که از سال 83 در تهران و ایران آغاز شد گفت: کاشان نیز از سال 84 به عنوان یکی از شهرستان های پیش قراول کشور در برگزاری این همایش به مرکزیت هیات حضرت علی اصغر(ع) مسجد صادقیه دراین شهرستان است.

هاشم زاده، درخواست ثبت همایش جهانی حضرت علی اصغر(ع) در فهرست آثار ناملموس یونسکو را تاکید کرد و گفت: همایش جهانی شیرخوارگان حسینی هرسال نخستین جمعه از محرم حسینی با هدف راه انداری نهضت عاشوراشناسی و رساندن پیام تاثیرگذار نهضت مظلوم شیعه بای ذنب قتلت برگزار می شود.

 

 

 

منبع : باشگاه خبرنگاران جوان 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار