اشتباهات مرگبار خط دفاعی و فاصله خطوط ذوب‌آهن موجب شکست و حذف این تیم از گردونه جام حذفی شد.
کد خبر: ۶۵۵۲۱۸
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۸ 14 September 2018

به گزارش تابناک : شب گذشته مرحله یک شانزدهم نهایی جام حذفی با برگزاری 2 دیدار ادامه یافت که در یکی از این بازی‌ها، ذوب‌آهن اصفهان در ورزشگاه فولادشهر مقابل پدیده مشهد به میدان رفته و با نتیجه 2 بر یک شکست خورد و از گردونه رقابت‌ها حذف شد.

ذوب‌آهن با فاصله کمتر از 15 روز، یک بار دیگر و این بار در جام حذفی مقابل پدیده مشهد به میدان رفت و شکست خورد تا یحیی و شاگردانش علاوه بر اثبات شایستگی‌هایشان، سبزپوشان را نقره داغ کنند.

ذوبی‌ها که در هفته ششم لیگ برتر نیز با همین نتیجه در ورزشگاه فولادشهر مقابل پدیده تن به شکست داده بودند، در جام حذفی به دنبال جبران مافات و گرفتن انتقام بودند، اما روند بازی برخلاف خواست آنها پیش رفت و از گردونه رقابت‌ها حذف شدند.

شاگردان امید نمازی در این دیدار عملکرد چندان مثبتی نداشته و نتوانستند بازی خوبی را به نمایش بگذارند. سبزپوشان در هر 2 فاز هجومی و دفاعی ضعیف ظاهر شده و در اجرای برنامه‌ها و خواسته‌های نمازی، گیج و نانوان نشان می‌دادند. خط میانی ذوب‌آهن در بیشتر دقایق بازی از دور خارج شده و تا قبل از حضور مسلمان، حسینی و عباسی در زمین، کاملاً آشفته و ناهماهنگ بود. عقب‌نشینی ذوبی‌ها بعد از گل، موجب شد تا میانه میدان را به بازیکنان پدیده واگذار کرده و تحت فشار قرار گیرند.

مدافعان ذوب‌آهن در این دیدار اشتباهات فاحش و مرگباری را مرتکب شدند. ضعف در جای‌گیری، فاصله زیاد بین خطوط و خلأهای موجود در خط دفاعی این تیم، این فرصت را به شاگردان گل‌محمدی داد که به راحتی برنامه‌های خود را پیاده کرده و ذوب‌آهن را تحت فشار بگذارند. در فاز هجومی نیز اوضاع ذوب‌آهن خوب نبود و بازیکنان این تیم اگرچه موقعیت‌های خوبی را خلق کردند، اما بی‌دقتی مهاجمان و نداشتن تمرکز کافی در زدن ضربات نهایی موجب شد تا بهره چندانی از فرصت‌ها نبرند.

در آن سو پدیده همانند بازی قبلی، نمایش خوبی را ارائه داد. شاگردان گل‌محمدی بازی روان و جذابی را به نمایش گذاشته و در اکثر دقایق، سوار بر بازی بودند. پدیده از نظم تیمی و تاکتیکی خوبی بهره برده و نکته مثبت سیستم این تیم، متکی به فرد نبودن آن است. شاگردان گل‌محمدی در فاز هجومی، از ضعف‌های موجود در خط دفاعی ذوب‌آهن بهره برده و موقعیت‌های زیادی را خلق کردند و اگر در ضربات آخر دقت بیشتری به خرج می‌دادند، چه بسا گل‌های بیشتری نیز به ثمر می‌رساندند. هافبک‌های پدیده با جنگندگی و دوندگی بالا، نه تنها مالکیت توپ و میدان را از آن خود کردند بلکه ارتباط خط میانی و مهاجمان ذوب‌آهن را قطع کرده و مانع از موقعیت‌سازی آنها شدند. در فاز دفاعی نیز پدیده‌ عملکرد خوبی داشت و بازیکنان این تیم بازی کم اشتباهی را به نمایش گذاشتند.

نیمه نخست این دیدار، با حمله برق آسا و گل زودهنگام ذوبی‌ها آغاز شد. در دقیقه 2 بازی، ارسال دقیق نیک نفس با ضربه سر صفرزاده همراه شده و این بازیکن گل نخست بازی را به ثمر رساند. ذوبی‌ها بعد از این گل عقب نشسته و به مرور بازیکنان پدیده اختیار توپ و میدان را در دست گرفتند. شاگردان گل‌محمدی که به دنبال جبران گل خورده بودند، حملات زیادی را ترتیب داده و موقعیت‌های خطرناکی را خلق کردند. بازیکنان پدیده تلاش می‌کردند که با ارسال از جناحین و شوت‌های از راه دور دروازه ذوب‌آهن را باز کنند و در نهایت نیز به هدف خود رسیدند.

در دقیقه 34 بازی، قاسمی‌نژاد با یک فرار سریع و یک و دو دیدنی با خلعتبری، خود را به محوطه جریمه ذوب‌آهن رساند و با یک ارسال دقیق توپ را به صادقی رساند و این بازیکن با یک شوت زمینی و زیبا گل تساوی پدیده را به ثمر رساند. بعد از این گل هر 2 تیم به حملات خود ادامه داده و موقعیت‌هایی را خلق کردند اما ثمری در بر نداشت و در نهایت بازی با نتیجه مساوی در این نیمه پایان یافت.

 در نیمه دوم، پدیده بازی را بهتر شروع کرد و اختیار توپ و میدان را در دست گرفت. شاگردان گل‌محمدی تلاش می‌کردند تا با پاس‌های کوتاه و سریع در کنار ضربات ایستگاهی از فضاهای موجود در خط دفاعی ذوب‌آهن بهره برده و به گل برسند. بازیکنان پدیده موقعیت‌های خوبی را نیز به وجود آوردند، اما ثمری در بر نداشت. ذوبی‌ها نیز تلاش می‌کردند تا با پاس در عمق خط دفاعی و ارسال‌های بلند خود را به دروازه پدیده برسانند. شاگردان نمازی‌زاده فرصت‌های گلزنی خوبی به دست آوردند، اما با بی‌دقتی از دست دادند.

بعد از گذشت 15 دقیقه پرتلاطم ابتدایی این نیمه، بازی به مرور از تب و تاب افتاد و بیشتر به درگیری‌های میانه میدان طی شد. در 10 دقیقه پایانی اما بازی بار دیگر جان گرفت و هر 2 تیم حملات خطرناکی را ترتیب دادند. در نهایت این تیم پدیده بود که در آخرین لحظات بازی به گل رسید. در دقیقه 91 بازی، سانتر تماشایی قاسمی‌نژاد به صادقی رسید و او با یک شوت سرضرب و دقیق دروازه ذوب‌آهن را برای بار دوم باز کرد و در نهایت پدیده موفق شد تا این تیم را حذف کند.

نمازی: مقصر شکست من هستم

امید نمازی پس از شکست 2 بر یک تیم فوتبال ذوب‌آهن اصفهان مقابل پدیده خراسان در مرحله یک شانزدهم نهایی جام حذفی اظهار داشت: متاسفانه بازی را در دقایق پایانی از دست دادیم و بابت این موضوع نیز خودم را مقصر می‌دانم.

وی در ادامه افزود: بازیکنی را که دقیقه 90 و روی ضدحمله حریف نمی‌داند باید تأخیر ایجاد کند و پشت توپ بماند و به جای این کارها شیرجه می‌زند تا از جریان بازی خارج شود، نباید بازی بدهید. باز هم تکرار می‌کنم مقصر این باخت من هستم و سعی می‌کنم بچه‌ها را از لحاظ روحی و روانی جمع کنم تا لیگ را با قدرت ادامه بدهیم.

سرمربی تیم فوتبال ذوب‌آهن تأکید کرد: اعتمادبه‌نفس تیم ما در این دیدار پایین بود و حتی پاس‌های ساده‌مان لو می‌رفت. این موضوع باعث شد تا تیم‌مان به عقب کشیده شود و میدان را در اختیار پدیده بگذارد. فکر می‌کنم با توجه اینکه گل نخست را نیز روی ضدحمله دریافت کردیم و این موضوعی بود که روی آن تمرین کرده بودیم و باز هم تأخیر ایجاد نکردیم، تیم از لحاظ روانی به‌هم ریخت.

نمازی زاده تصریح کرد: در نیمه دوم نیز هر دو تیم خسته به نظر می‌رسیدند، اما پدیده توانست با توجه به توانایی دو بازیکن باتجربه بازی را نگه دارد و در دقایق پایانی ضربه خود را وارد کرد.

وی در خصوص وضعیت داوری عنوان کرد: تا به حال در خصوص داوری صحبت نکرده‌ام، اما بعد از گل اول، داور دو ضربه پنالتی صددرصد را برای ما نگرفت. حداقل یکی از آنها مشخصاً پنالتی بود، اما باز هم باید ببینیم کارشناسان چه چیزی می‌گویند. قطعاً اگر بازی 2 بر صفر می‌شد روند بازی به گونه‌ای دیگر تغییر می‌کرد.

سرمربی تیم فوتبال ذوب‌آهن در پاسخ به این سؤال که به نظر می‌رسید بازیکنان این تیم راضی به انجام بازی در وقت‌های اضافه بودند، گفت: ما با اضافه کردن حسینی، مسلمان و عباسی نیروهای تهاجمی به تیم اضافه کردیم و به دنبال برد حتی در دقایق پایانی بودیم، اما متأسفانه یک گل بد روی بی‌تجربگی و اشتباه خیلی بد انفرادی دریافت کردیم که بابت آن متأسفم و خود را مقصر می‌دانم.

نمازی‌زاده راجع به وضعیت وحید محمدزاده و عدم حضور مسلمان از ابتدای بازی گفت: محمدزاده مصدومیتی از ناحیه چهار سر زانو دارد و در حال فیزیوتراپی است. مسلمان نیز دو هفته تمرین نکرده و تنها چند جلسه تمرین کرده بود. با خود او نیز که صحبت کردم اعلام کرد برای بازی از ابتدا آماده نیست. سعی ما بر این بود که دقایق کمتری از او استفاده کنیم تا کارآیی خود را داشته باشد و به تیم کمک کند. مسلمان در دقایقی که به بازی آمد به همراه حسینی خوب بود، اما همان‌طور که گفتم در دقایق پایانی گلی روی اشتباه فردی دریافت کردیم

وی در خاتمه تصریح کرد: شاید نیاز باشد روی شیوه بازی تیم تجدیدنظر کنیم. مالکیت ما تا نیمه زمین خوب است، اما از نیمه زمین به بعد خوب نیست و باید در ضدحملات بهتر بوده و بازیکنان دونده‌تری داشته باشیم. مطمئنم بچه‌ها کم نخواهند گذاشت و به آن باور دارم. مطمئنم بازخواهیم گشت و در لیگ نتایج بهتری کسب خواهیم کرد.

گل‌محمدی: بازیکنانم با جان و دل بازی می‌کنند

یحیی گل‌محمدی پس از پیروزی 2 بر یک تیم فوتبال پدیده خراسان مقابل ذوب‌آهن اصفهان در مرحله یک شانزدهم نهایی جام حذفی اظهار داشت: بازی خیلی سختی بود، اما بازیکنان توانستند با تمرکز و توان بدنی بالا بازی کنند و این مسابقه را به نفع خود تمام کردند. این بازی اول ما در جام حذفی بود. راهی طولانی تا فینال داریم و نمی‌توانیم خیلی بابت پیروزی در این بازی خوشحال باشیم. امیدوارم در مراحل بعد مسابقات هم عملکرد خوبی داشته باشیم. بازیکنانم خیلی خوب بازی کردند و از آنها تشکر می‌کنم. شاگردانم برای این برد خیلی زحمت کشیدند و به آنها خداقوت می‌گویم.

وی در پاسخ به این پرسش که این ذوب‌آهن چه تفاوتی با دیدار دو تیم در لیگ برتر داشت، تصریح کرد: حریف تغییراتی داشت. در مجموع فکر می‌کنم بازی مقابل ذوب‌آهن در لیگ برتر، شناخت خوبی را به ما داد و با نقاط ضعف و قوت حریف آشنا شدیم. ذوب‌آهن در بازی قبلی توانست از فضای بین بازیکنان ما استفاده کند که در این مسابقه این فضا را بستیم و اجازه راحت کار کردن را به آنها ندادیم. برای ذوب‌آهن، نمازی و آذری که زحمات زیادی می‌کشند، آرزوی موفقیت می‌کنم. امیدوارم در آینده موفق باشند.

سرمربی تیم فوتبال پدیده خراسان درباره مشکلات این باشگاه خاطرنشان کرد: صحبت‌هایی انجام دادیم و جلسات متعددی برگزار شد. با این حال اسپانسر جدید پیدا کردیم و آنها قول دادند مشکلات تا هفته آینده حل شود. اگر این اتفاق رخ ندهد، به مشکلات بزرگ‌تری می‌خوریم و تنها نماینده شرق کشور در لیگ برتر باید با سختی‌ها و مشکلات بیشتری دست و پنجه نرم کند. امیدوارم مشکلات هر چه سریع‌تر برطرف شود. مسئولان باشگاه هم تلاش زیادی در این خصوص داشته و جلسات متعددی برگزار کرده‌اند.

گل‌محمدی با بیان اینکه موضوعات فنی برای موفقیت یک تیم کافی نیست، اظهار داشت: عوامل زیادی برای موفقیت، سهمیه آسیایی گرفتن و قهرمان شدن یک تیم وجود دارند. این عوامل و امکانات لازم باید کنار تیم باشند. مشکلات مالی، تیم را آزار می‌دهد و با کمک مسئولان شهر و استان، می‌توانیم بازی‌ها و نتایج بهتری داشته باشیم. بازیکنانم با جان و دل بازی می‌کنند و نیاز به حمایت دارند. خیلی امیدواریم این حمایت صورت بگیرد.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار