معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار اصفهان گفت: تعداد ۱۳ خط مکانیزه معاینه فنی در شهر اصفهان به صورت هوشمند از ساعت هشت صبح تا ساعت ۱۵ خدمات‌رسانی می‌کنند.
کد خبر: ۶۵۵۶۳۷
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۵ 15 September 2018

به گزارش تابناک اصفهان؛ علیرضا صلواتی،اظهارکرد: همزمان با فصل پاییز، آغاز بازگشایی مدارس و افزایش ترافیک شهر همچنین برودت هوا در ماه‌های آذر و دی پدیده وارونگی هوا بر آسمان کلانشهرهایی همچون اصفهان سایه می‌افکند و به نوعی چالش جدی خواهد بود.

وی با بیان اینکه یکی از راهکارهایی که می‌تواند به کاهش آلودگی هوا در شهر اصفهان کمک کند، معاینه فنی خودروها است، افزود: با توجه به اینکه بخش عمده‌ای از آلودگی هوا مربوط به وسایل نقلیه متحرک شامل خودروهای سبک، سنگین، اتوبوس‌ها و کامیونها است، با همکاری خوب شهروندان می‌توان از میزان آلودگی‌های جوی کاست.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار اصفهان از فعالیت ۸ مرکز معاینه فنی به صورت فعال در سطح  شهر اصفهان خبر داد و تصریح کرد: پراکندگی مراکز معاینه فنی در نقاط مختلف شهر بسیار خوب جانمایی شده است؛ تعداد ۱۳ خط مکانیزه معاینه فنی در شهر اصفهان به صورت هوشمند از ساعت هشت صبح تا ساعت ۱۵ خدمات‌رسانی می‌کند که در صورت نیاز و استقبال شهروندان، شیفت بعدازظهر این مراکز قابل تمدید است.

صلواتی با بیان اینکه داشتن معاینه فنی خودروها الزام است، گفت: همان طور که رانندگان باید گواهینامه‌های معتبر خود را هنگام رانندگی همراه داشته باشند، داشتن برگه معاینه فنی خودرو نیز جزء استانداردهای خودرو است و طبق قانون، پلیس می‌تواند خودرو فاقد برگه معاینه فنی را جریمه کند.

وی با اشاره به راه‌اندازی نخستین مرکز معاینه خودروهای سنگین در شهر اصفهان، اظهارکرد: این مرکز معاینه فنی ویژه خودروهای سنگین در بلوار فرزانگان راه‌اندازی شده و اتوبوس‌ها، کامیون‌ها، کامیونت‌ها باید با توجه به تردد درون شهری، مراجعه و برگه معاینه فنی دریافت کنند.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار اصفهان گفت: طی چند روز اخیر در جلسه شورای ترافیک استان مصوبات لازم معاینه فنی برای تمام خودروهایی که به کارکنان کارخانجات و دانشجویان دانشگاه‌ها سرویس‌دهی می‌کند، تایید و مقرر شده در این راستا پلیس راهور اعمال قانون کند.

صلواتی تصریح کرد: فراخوان ایجاد چهار مرکز معاینه فنی سبک خودرو و موتورسیکلت جدید در آینده نزدیک اعلام می‌شود تا تعداد مراکز مجاز در شهر برای دسترسی بهتر شهروندان گسترش یابد.

منبع:باشگاه خبرنگاران جوان

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار