معاون صنایع دستی میراث فرهنگی استان اصفهان:
معاون صنایع دستی میراث‌فرهنگی اصفهان گفت:با برنامه‌ریزی‌های لازم تا چند سال دیگر «میناکاری» از حالت تکراری خود خارج می‌شود و شاهد کارهای شاخص و یکدستی در این هنر شاخص اصفهان هستیم.
کد خبر: ۶۵۵۷۵۷
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۷:۵۷ 15 September 2018

به گزارش تابناک رضوی؛ جعفرِ جعفر صالحی، اظهار داشت: هنرمندان اصفهانی باید ایده‌های نوین در ساخت صنایع دستی را در نظر بگیرند چراکه اکنون دچار نوعی کلیشه در تهیه انواع و اقسام صنایع دستی شده‌ایم.

وی افزود: نمی‌توان انتظار داشت که به طور مثال در هنر میناکاری یا قلمزنی همواره از طرح‌های اسلیمی و ختایی استفاده کنیم و تا همیشه نیز از این نوع  هنر استقبال خوبی انجام شود.

در دنیای امروز باید مطابق سلیقه مشتری صنایع دستی تهیه شود

معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی اداره کل میراث فرهنگی استان اصفهان با بیان اینکه در دنیای امروز باید مطابق سلیقه مشتری هنر خود را به روز کرده و صنایع دستی تولید کنیم، تاکید کرد: هم اکنون هنرمندان به نامی داریم که هم  طرح ختایی و اسلیمی در کنار طرح مورد سفارش مشتری استفاده می‌کنند  به نوعی که در کنار به روز بودن بر اصالت هنر خود تعهد دارند و می‌خواهند نشانی از هنر ایرانی نیز بر محصول نقش کنند و ما نیز این شیوه را تایید می‌کنیم.

وی با اشاره به طرح‌های یکسان و گاه ضعیفی که امروزه با توجه به گسترش آموزش در حوزه هنر میناکاری ایجاد شده است،  ادامه داد: تمام تلاش خود را کردیم تا هنرهایی مانند میناکاری از حالت یکدست همیشگی خارج شود و با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام شده در این راستا تا چند سال دیگر  سال دیگر میناکاری از تزئینات صرف امروز خود خارج می‌شود و شاهد کارهای شاخص و یکدستی در این هنر هستیم. 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار