عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران گفت: تنها شاخص جریان اصلاحات هموار کردن مسیر برای رسیدن اعضا به مدیریت یا پستی مهم بوده است.
کد خبر: ۶۵۵۹۹۹
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۲ 16 September 2018

به گزارش تابناک : فرزانه ترکان عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران در سرمقاله امروز (یکشنبه 25 شهریور) روزنامه سازندگی با تاکید بر ضرورت پوست‌اندازی جریان اصلاحات نوشته است: "جریانات اصلاح‌طلبی قطعا نیازمند تغییرات خاص است و اصل اصلاح‌طلبی باید تقویت شود اما اینکه تاکنون اصلاح‌‌طلبان فعلی چقدر توانستند موفق باشند از جمله مسائلی است که با آن دچار چالش هستیم."

وی با اشاره به تصویب اساسنامه پارلمان اصلاحات می‌نویسد "تصویب پارلمان اصلاحات و جمع بندی صرف تمام احزاب اصلاح طلب کنار یکدیگر چاره کار نیست. چاره کار تعیین یک سری شاخص‌های معین برای اصلاح طلبی است. هدف این پارلمان باید شکل‌گیری شاخص‌هایی باشد که برای آن با اهمیت است تا برای پیگیری این شاخص‌ها معیارهای مبنا را نگاه کنیم و ببینیم که این شاخصها چقدر با معیارهای مبنا مطابقت دارد."

عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران با بیان اینکه عدم تعریف شاخص، بزرگترین اشتباه اصلاح‌طلبان بوده است، تصریح می‌کند "تنها شاخص جریان اصلاحات هموار کردن مسیر برای رسیدن اعضا به مدیریت یا پستی مهم بوده است. طبق همین روال اگر پست مدیریتی گرفتیم فکر کردیم که در اصلاحات موفق هستیم بنابراین زمانی که فرد اصلاح طلبی به قدرت رسیده به این علت که برنامه‌ای مشخص به وی ارائه نشده هیچ کار مثبتی نتوانسته انجام دهد."

ترکان با اشاره به شروع به کار مجدد شورای سیاست گذاری اصلاح طلبان می‌افزاید "اولین قدم شورای عالی اصلاح طلبان برای هم قسم شدن هدف‌گذاری برای برنامه شاخص‌ها و ارزیابی از آنهاست. متأسفانه تاکنون شاخص اصلاح‌طلبان تنها به سهم خواهی محدود شده است که نتیجه آن بازتاب خوبی در جامعه نداشته است."

وی ضمن اعتراف به نا امیدی مردم از لیست امید در انتخابات مجلس، ادامه می‌دهد "بسیاری از مردم به برخی نفرات لیست امید بدون آنکه آنها را بشناسند رأی دادند زیرا تنها امیدواری آنها این بود که اصلاح‌طلبان برنامه و طرح مشخصی برای ساماندهی به مسائل داشته باشند. امیدواری که خیلی زود به ناامیدی منجر شد."

عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران با اشاره به بی‌برنامگی جریان اصلاحات برای پست‌های مدیریتی خاطرنشان می‌کند "اگر وزیر جدید رفاه و کار را هم 100 درصد اصلاح‌طلب انتخاب کنند، فایده‌ای نخواهد داشت چرا که وزیر اصلاح‌طلب هم در صورتی که شاخص معینی برایش تعریف نشده باشد نمی‌تواند کاری از پیش ببرد زیرا تاکنون هیچ برنامه‌ای از طرف اصلاح‌طلبان برای وزارتخانه‌ها تعریف نشده است."

عباس عبدی از تحلیلگران برجسته جریان اصلاحات نیز روز گذشته در یادداشتی با تحلیل عملکرد و وضعیت دولت روحانی نوشته بود" اصلاح طلبان در سال 92 با حمایت از روحانی در واقع روغن ریخته را نذر امامزاده کردند تصریح کرده بود " اصلاح‌طلبان آرای خود را نه از روی طیب خاطر، بلکه از روی محدودیت گزینه‌ها به روحانی دادند و اکنون دیگر دلیلی نمی‌بینند که تا پایان کار، هزینه وضعیتی را بپردازند که به طور مستقیم به خودشان مربوط نیست. اصلاح طلبان در یک وضعیت بن‌بست و یا حداقل متناقض و پیچیده قرار گرفته‌اند."

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار